Jump to content

felger på scorpio


Karlsen^

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

8x18 et36 passer. Et35 passer ikke, da kan du selv tenke deg hvor trangt det er mellom felgen og fjærbeinet. Får ikke plass til vanlige banke-på-vekter engang.

 

225/40-18 er jo den mest kurante dimensjonen da.

 

Har 8x18, ET36 (står iallefall det stempla i felgen) og 225/40-18 på min bil. Det subber litt i jekkfestet (av alle ting) ved fullt rattutslag og fjæring. Samt litt i plastbuen der den er festet til forskjermen i ytterkant.

 

Bak kan du jo nesten få plass til hva som helst...

Link to comment
Share on other sites

8x18 et36 passer. Et35 passer ikke, da kan du selv tenke deg hvor trangt det er mellom felgen og fjærbeinet. Får ikke plass til vanlige banke-på-vekter engang.

 

225/40-18 er jo den mest kurante dimensjonen da.

 

Har 8x18, ET36 (står iallefall det stempla i felgen) og 225/40-18 på min bil. Det subber litt i jekkfestet (av alle ting) ved fullt rattutslag og fjæring. Samt litt i plastbuen der den er festet til forskjermen i ytterkant.

 

Bak kan du jo nesten få plass til hva som helst...

 

Ok. Selger var ikke sikker på om ET var 35 eller 36, men viktig for meg å finne ut det da skjønner jeg.

 

Hvis jeg eventuelt senker bilen 40/40 senere vil jeg da få enda mer problemer med plassen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Det med senking finner jeg ut om ikke så alt for lenge. Da skal det h&r fjører og gule koni påplass. Tror kanskje det vil subbe litt foran hvis man ikke gjør noe med skjermene.

 

Ang innpress så er det rimelig viktig ja, skal dobbeltsjekke i mårra om det virkelig står ET36 på felgene mine. Der er klaringa såvidt en liten millimeter mellom felgkant og fjærbein. Sykt trangt, selv de som balanserte felgene trodde ikke på at balanseringsloddene gjorde at felgen ikke gikk på :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

PICT3883.jpg

 

Syns 18" er mer enn nok jeg. Nå er riktignok ikke bilen min senket (enda..). Bremsene ser ufattelig små ut i slike store felger

Link to comment
Share on other sites

Bortsett fra at Spacere er forbudt med mindre de er TÜV eller ABE godkjente. Blir du tatt med ulovlige spacere så er blir det slett ikke morro.

Som sagt, jeg har kjørt med dette i fem år, midt i trondheim, og det har vært uproblematisk.

I tillegg så selger H&R spacere som er TÜV godkjente til scorpio. Koster rundt en 500 kroner på ebay.de, avhengig av hvor tjukke de er.

19" og 20" på scorpio er dritfett.. B)

Hadde jeg ikke allerede hatt fete 18" så hadde jeg seriøst vurdert dette. Hvem blir først med 20" på Scorpio..? ;)

 

19tom er kult det ja.kjøpte de i går.235/35/19..

Den kan fort bli litt "stolpete" med så store hjul da. Ville anbefalt en senking her.. B)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Erik Braseth
Jeg måtte bruke spacere framme på min 94 sedan med 215/45ZR17" .. gikk akkurat ikke framme.. tok i fjerbeinet..

det er vel mer pga. felgens bredde og innpress. Ikke dekkdimensjonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Hæh? Det er ikke verre enn at de går inn i delekatalogen og finner fram transitene fra slutten på åttitallet/tidlig nitti, velger den med tvillinghjul bak (vet de ikke at det fantes går du til en fordforhandler der de gjør jobben sin) og bestiller opp boltene til baknavet

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest blocker

jeg har 18 toms på min 94 STV bak og foran psser helt perfekt og tar ikke anni når eg svinger påfult en gang og det er uten spacere :) men har klart og skade en hjul bolt foran noen som har peil på ka noe sånn koster nytt :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...