Jump to content

Kutter på 6000 og går ureint viss jeg gir full gass frå bånn


Guest Hovden Racing

Recommended Posts

Guest Hovden Racing

Jeg har et problem med bilen min, den kutter på omtrent 6000 rpm når jeg gir full gass.

Den dør bare ut. Men den spenner i som f*en opp til den kutter rundt 6000. Noen som vet hva som kan være galt?

Har byttet plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk, og satt i ny gr.a coil. Den var like ens før jeg byttet delene.

Edited by Hovden Racing
Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Viss jeg holder full gass da den står rolig så går den opp til 6000, kutter, begynner igjen ved 4500... Den fjusker når jeg ruser den og går på 3. sylindre på tomgang. Plugg nr.2 er druknet.

har justert bensintrykk opp og ned mellom 2 og 3 bar med vakum.. Ingen merkbar forskjell. Eneste den går reinere på tomgang med 3bar.

 

NOEN IDE??? BEGYNNER Å BLI GANSKE IRRITERT......

Link to comment
Share on other sites

Viss jeg holder full gass da den står rolig så går den opp til 6000, kutter, begynner igjen ved 4500... Den fjusker når jeg ruser den og går på 3. sylindre på tomgang. Plugg nr.2 er druknet.

har justert bensintrykk opp og ned mellom 2 og 3 bar med vakum.. Ingen merkbar forskjell. Eneste den går reinere på tomgang med 3bar.

 

NOEN IDE??? BEGYNNER Å BLI GANSKE IRRITERT......

 

Forsøk med NGK BCP7ES plugger, men bruk vett i forhold til 2,0 + BAR ladetrykk og høyt turtall lenge.

 

Hvis motoren din er så hvass at du har bruk for 57 plugger så er BCP7ES for varme og vil smelte, men de funker fint til å teste med.

 

EDIT.

 

Juster pluggåpningen til 0,55 - 0,6 mm.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hovden Racing : Jeg hadde ett lignende problem med min bil, men den kuttet på 4000rpm, men vist jeg ga rolig gass gikk den over 4000 uten problem. Etter mye om å men å en del nye sensorer fant jeg ut at feilen lå i selve fordeleren. Virket som om den var noe slarkete, byttet denne å da funket alt bare lekkert. Bare et lite tips! =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Hovden Racing : Jeg hadde ett lignende problem med min bil, men den kuttet på 4000rpm, men vist jeg ga rolig gass gikk den over 4000 uten problem. Etter mye om å men å en del nye sensorer fant jeg ut at feilen lå i selve fordeleren. Virket som om den var noe slarkete, byttet denne å da funket alt bare lekkert. Bare et lite tips! =)

 

ja min også fungerer fint om jeg holder mindre gass. Spørst om jeg bytter hele fordeleren. Skal prøve et Steg3 chip og grønndyser først.

Men nå er det kvelden å fram med pilsen. Hele dritten tok fyr istad. Takk for raske svar. Skål og God Natt.

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen

jeg har ett sp.mål.stikker turtelleren helt til topps?og levde turtelleren sitt "eget liv".akkurat som om den får spenning fra et eller annet sted.akkurat som om den går på 3.bytta coil til gr A coil.da ble den bra i en liten stund men nå er **** meg dritten tilbake.

så jeg sliter fælt med og finne ut hva det er

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Har helt ny: Gr.a coil, motorsport pluggledninger, rotor og fordelerlokk og nye Champion QC57C ST plugger.

Bilen var akkuratt lik før jeg byttet dette. Merket ingenting til att bilen oppførte seg slik i fjor høst. Har justert opp bensintrykket litt i vinter. Det målte bare 1,9bar med vakum. Nå går den på 3,5 uten vakum og ca. 2,9 med. Bilen gikk mye reinere av det. Viss jeg holder den på bremsa og begynner å spinner bortover på 2.gir på asfalten så dør den ut etter ca. 5-6 sekunder. Da vil den rett å slett ikke mere. Blir ganske frustrert av det :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har helt ny: Gr.a coil, motorsport pluggledninger, rotor og fordelerlokk og nye Champion QC57C ST plugger.

Bilen var akkuratt lik før jeg byttet dette. Merket ingenting til att bilen oppførte seg slik i fjor høst. Har justert opp bensintrykket litt i vinter. Det målte bare 1,9bar med vakum. Nå går den på 3,5 uten vakum og ca. 2,9 med. Bilen gikk mye reinere av det. Viss jeg holder den på bremsa og begynner å spinner bortover på 2.gir på asfalten så dør den ut etter ca. 5-6 sekunder. Da vil den rett å slett ikke mere. Blir ganske frustrert av det :unsure:

 

Hei

 

Har du målt bensitrykket ditt kun på tomgang eller når du kjører?.. Hvis den dør ut når du spinner, eller nærmer deg 6000 ved fult øs kan det tyde på at pumpa ikke gir nok/tett filter e.l. Ha manometeret tilkobla mens du kjører.. og se at nåla øker med ladetrykket og ikke faller tilbake når du nærmer deg max rpm. Bensinregulatoren (original) er 1:1, det betyr at den øker likt som ladetrykket, øker du 2 hekto ladetrykk, økes bensintrykket 2 hekto..etc..

 

 

Morten

Edited by M.E
Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Hei

 

Har du målt bensitrykket ditt kun på tomgang eller når du kjører?.. Hvis den dør ut når du spinner, eller nærmer deg 6000 ved fult øs kan det tyde på at pumpa ikke gir nok/tett filter e.l. Ha manometeret tilkobla mens du kjører.. og se at nåla øker med ladetrykket og ikke faller tilbake når du nærmer deg max rpm. Bensinregulatoren (original) er 1:1, det betyr at den øker likt som ladetrykket, øker du 2 hekto ladetrykk, økes bensintrykket 2 hekto..etc..

Morten

 

Den er lik når jeg ruser den, da kutter den på 6000 om jeg holder full gass. Detter til 4500 og går til 6000 igjen. Da synker bensintrykket kanskje 0,2bar når den kutter. Skal teste den med manometer inni bilen i helga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville uansett målt bensinpumpens kapasitet. Sett trykkluft tilsvarende ladetrykket inn på bensintrykksregulatoren, start pumpen og mål hvor mye som kommer ut fra returen.

941 pumpen er oppgitt til 3,67 L/min ved 3,0 BAR bensintrykk, så mål det også.

 

Har du forsøkt med ledning direkte fra + på batteriet til pumpen?

 

Hva viser ladetrykkmåleren din nå du ruser til 6000 o/min?

 

Den viser ikke 0,2 BAR undertrykk vel?

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Jeg ville uansett målt bensinpumpens kapasitet. Sett trykkluft tilsvarende ladetrykket inn på bensintrykksregulatoren, start pumpen og mål hvor mye som kommer ut fra returen.

941 pumpen er oppgitt til 3,67 L/min ved 3,0 BAR bensintrykk, så mål det også.

 

Har du forsøkt med ledning direkte fra + på batteriet til pumpen?

 

Hva viser ladetrykkmåleren din nå du ruser til 6000 o/min?

 

Den viser ikke 0,2 BAR undertrykk vel?

 

Oppåver mot 0,5bar overtrykk. Skal teste hvor mye pumpa greier å levere jeg. Hva er målet på et minutt? ca. 3,67 Liter?

Edited by Hovden Racing
Link to comment
Share on other sites

Oppover mot 0,5bar overtrykk. Skal teste hvor mye pumpa greier å levere jeg. Hva er målet på et minutt? ca. 3,67 Liter?

 

Da burde jo bensintrykket øke tilsvarende, ikke reduseres 0,2 BAR.

 

Det er det pumpen er oppgitt til på 3,0 BAR, men jeg er mest opptatt av hvordan det funker når alt er justert som det blir i praktisk driftstilstand, dvs. juster bensintrykket til det du skal kjøre, sett trykkluft tilsvarende maksimalt ladetrykk inn på bensintrykksregulatoren og mål hvor mange sekunder du bruker på å fylle en 1,5 L flaske eller lignende.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ett sp.mål.stikker turtelleren helt til topps?og levde turtelleren sitt "eget liv".akkurat som om den får spenning fra et eller annet sted.akkurat som om den går på 3.bytta coil til gr A coil.da ble den bra i en liten stund men nå er **** meg dritten tilbake.

så jeg sliter fælt med og finne ut hva det er

hei det er faseføleren som sitter i fordeleren som gjør da lever turtelleren sitt eget liv+ a bilen kutter og kødder :)

Edited by HUSNES PIT STOP
Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
hei det er faseføleren som sitter i fordeleren som gjør da lever turtelleren sitt eget liv+ a bilen kutter og kødder :)

 

Det som er galt med min og da kanskje?

Link to comment
Share on other sites

sannsyneligvis. prøv å bytt føleren først, evt om lagere i fordeleren begynner å bli slitt, bytte hele fordeleren.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen

da har jeg bytta den faseføleren.får se om det hjelper.er litt lurvete enda.men det virker som det hjalp.høres ut som om den hopper over en gnist i ny og ne og.

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen

pokker.det hjalp ikke mye!er det noen flere forslag?nå er det jo snart sol og sommer og da må bilen min funke!blir jo trist av dette.

kan det være chipen som kødder?map sensor?forslag.

Link to comment
Share on other sites

pokker.det hjalp ikke mye!er det noen flere forslag?nå er det jo snart sol og sommer og da må bilen min funke!blir jo trist av dette.

kan det være chipen som kødder?map sensor?forslag.

Sånn var min og...bytta fordelerlokk. god som ny. Sjekka kontaktene på torpedoveggen?spray inn litt elektrospray og se hva som skjer.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Guest siggen

de tok jeg i september tror jeg det var.får prøve det igjen.men de skal vel ikke bli så gæli etter 6 mnder,eller?

 

Sånn var min og...bytta fordelerlokk. god som ny. Sjekka kontaktene på torpedoveggen?spray inn litt elektrospray og se hva som skjer.
Link to comment
Share on other sites

de tok jeg i september tror jeg det var.får prøve det igjen.men de skal vel ikke bli så gæli etter 6 mnder,eller?

kontaktene du mener nå ikke sant? ikke godt å si. men jeg setter pengene mine på fordelerlokket fremdeles. for hovden sin del så har jeg ikke peiling siden jeg ikke har vært borti det problemet.

89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt

97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander

88- Sierra sedan IST 272 Hk - vraka

75- Escort Mk2 1600 x-flow

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
kontaktene du mener nå ikke sant? ikke godt å si. men jeg setter pengene mine på fordelerlokket fremdeles. for hovden sin del så har jeg ikke peiling siden jeg ikke har vært borti det problemet.

 

Jeg skjønner ikke en dritt jeg. Var ute å plagan litt her om kveldn. Gir jeg full gass med en gang så går den på 2 sylindre og stanger bare å vil ikke dra. Men gir jeg mellom kvart og full gass så går den reint. Hva svarte kan være galt? Hvordan kan jeg teste sensorer osv?

Link to comment
Share on other sites

Det problemet der har jeg også hatt Hovden. På min så tror jeg det var kommet inn vann et eller annet sted for jeg hadde tatt motorvask, så jeg lot bilen stå å gå på tomgang i ca 45min og da ordna ting seg. Jeg har en teori om at det blir varmere i motorrommet når bilen står stille og går.

Jeg fant ikke ut hvor det var vann hen da men....

Edited by Panza
Link to comment
Share on other sites

de tok jeg i september tror jeg det var.får prøve det igjen.men de skal vel ikke bli så gæli etter 6 mnder,eller?

 

Jo, de kan ofte bli gæli mye oftere enn hver 6. mnd.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...