Jump to content

Remote utgang?


tmars

Recommended Posts

Hei!

Tenkte jeg etterhvert skulle kobla opp en forsterker i bilen, så jeg har titta litt på spilleren som står i...Det er en JVC av noe slag og den har egen utgang, line out, som jeg regner med jeg kan koble forsterkeren på..

Men problemet er at jeg ikke finner en sånn utgang som slår forsterkeren på og av...(remote?) :o

Det går jo ut to sånn klaser med ledninger, som går inn i bilens el.nett kan det være noen av disse? Hvordan skal jeg finne riktig ledning? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Blå ledning ut fra spilleren

Er det alltid blå ledning som er til remote?hmmm...da får jeg sjekke det..men alle ledningene som går ut fra spilleren går jo inn i ledningsnettet, er det bare å kappe den blå eller hva?? Det virker jo som den allerde er koblet til noe siden den "forsvinner" sammen med de andre ledningene... :wacko: :wacko: hehe

Link to comment
Share on other sites

Er det alltid blå ledning som er til remote?hmmm...da får jeg sjekke det..men alle ledningene som går ut fra spilleren går jo inn i ledningsnettet, er det bare å kappe den blå eller hva?? Det virker jo som den allerde er koblet til noe siden den "forsvinner" sammen med de andre ledningene... :wacko: :wacko: hehe

Kort fortalt !

DEn blå brukes til MotorAntenne dvs når denne er montert kjøres antenne opp når spiller har tilført strøm når strøm slåes av går antenne ned .

Dermed kan den også brukes den til også til "remote control " :)

Link to comment
Share on other sites

JVC bruker iso kontakten rett i spiller'n , det er rød , gul , sort , blå ( å av å til orange ) på den kontakten du skal ta signal fra :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz
JVC bruker iso kontakten rett i spiller'n , det er rød , gul , sort , blå ( å av å til orange ) på den kontakten du skal ta signal fra :D

 

JVC har ikke alltid iso rett i spilleren.. På min spiller har de en egen kontakt bak på spilleren så det er en overgang mellom :)

 

Hvis du har manualen til spilleren står det der hvilken ledning du skal bruke :)

Link to comment
Share on other sites

Kobla remoten min på forsterkeren på baklysa eg :lol:

 

hehe, den var ny :lol:

 

Blå blir brukt. Ser du på kabelen står det (som oftest) med veldig liten skrift at denne skal til antenna. Den brukes også til remote til forsterkere.

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Takker for all hjelp folkens:)

MEN, bilder er alltid kjekt:

 

Den blå ledningen ut fra spilleren er merket med antennesymbol, så om jeg har forstått det riktig så er det denne som er remoten...Men den går videre gjennom kontakten over til en rød/hvit ledning som er endel tynnere..( merket på bilde)

Hvor kobler jeg inn ledningen til forsterkeren da så dette blir riktig? Kanskje det er skrevet lenger opp, men jeg lurer da på hva den blå ledningen brukes til sånn som det er nå???

 

 

IMG_1093_paint.jpg

 

 

Spilleren er av denne typen forresten.. sikkert bare drit, men det bryr vi oss ikke om ^_^

Link to comment
Share on other sites

bruk et 3M klips ( strømtyv ) inn på den blå , du lar bare den som er der være i fred ( den rød/hvit )

 

er jo brukt 3M klips der fra før ser jeg så det kan du :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

bruk et 3M klips ( strømtyv ) inn på den blå , du lar bare den som er der være i fred ( den rød/hvit )

 

er jo brukt 3M klips der fra før ser jeg så det kan du :D

Ja, er flink til å stjele strøm ..hehe..

Men da kjører jeg bare på med en strømtjuv jeg..Det er ikke store strømmen som går gjennom denne ledningen forresten? Slår vel bare forsterker av og på..Trenger ikke være så tykke ledningen liksom?

Edited by rogern
Link to comment
Share on other sites

er greit å legge opp en ledning på ca 1,5mm2 så slipper du å bytte den ut seinere

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Husk å koble en rele på remoten vist du finner ut at du vil ha flere enn 2 forsterkere en gang.. Remoteutgangen har en tendens til å svi seg vist de blir for mye belastet. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Tatt fra bilradiospes.no:

 

Det er denne som styrer at forsterkeren slår seg av og på. Her kan vi bruke en tynn ledning, da det ikke krever mye strøm for å koble inn forsterkeren. Denne ledningen kobles fra spilleren på ledningen som er merket ”remote” eller antenne.

 

Mrk.: Styrestrømmen (remote) fra spilleren gir normalt bare noen få hundre milliampere for innkobling av forsterkeren. Hvis du kobler inn flere slike komponenter, kan dette skade denne utgangen på spilleren din. Vi anbefaler at du kobler på et relé for å sikre en god 12 V styrestrøm til komponentene dine. Husk at om du kobler feil her og skader spilleren din, så vil dette ikke dekkes av noen garanti.

Link to comment
Share on other sites

Går an å eventuelt legge opp en egen bryter oxo da. litt kjip å måtte ha lysa på for å spille musikk.. Jeg brukte bare den originale høylaler kabelen så går bak å tvinnet den sammen. brukte dette til remote, sparte litt tid der :)

Link to comment
Share on other sites

Men, en liten ting til her, virker forsterkeren KUN når den får strøm på remote inngangen da? Så nå den er koblet + til batteri og - til jord, så er den fortsatt avskrudd, siden den ikke får signal fra remote? eller har jeg misforstått nå?

Link to comment
Share on other sites

Men, en liten ting til her, virker forsterkeren KUN når den får strøm på remote inngangen da? Så nå den er koblet + til batteri og - til jord, så er den fortsatt avskrudd, siden den ikke får signal fra remote? eller har jeg misforstått nå?

 

Stemmer!

Link to comment
Share on other sites

Guest johanness1

@ tmars.

 

Hva har du laget det svarte dekselet av som du har satt instrumenter i? hvem modell og hvilken bil?

 

svar meg gjerne på msn: stjohannessen@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Går an å eventuelt legge opp en egen bryter oxo da. litt kjip å måtte ha lysa på for å spille musikk.. Jeg brukte bare den originale høylaler kabelen så går bak å tvinnet den sammen. brukte dette til remote, sparte litt tid der :)

 

Ja har laga bak ein remote kabel no som eg har kobla over eit 87 rele :P

<1978 Ford Taunus 2,0 Base

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...