Jump to content

Ulik lyslengde


kimsa

Recommended Posts

Hvis du har byttet pærer etter lysjusteringen og har samme pærer, står nok den ene enten opp/ned eller bare ikke helt på plass i holderen.

Husker jeg slet fælt med å få på plass pærene på min, men forrige eier hadde satt de opp/ned og jeg bare satte de inn slik de stod. Snudde de så var det litt lettere å få de inn og de lyste den veien de skulle.

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Hvis en titter inn i lykta så ser en att det sporet som pæra skal sitte i ikke er likt på begge lyktene, på den ene står pæra mye høyere, men dette er jo umulig å gjøre noe med, for åpningen som en putter pæra inn i er jo helt fast liksom! Skjønner eventuelt ikke hvordan denne skal ha kunne vridd seg liksom!

Link to comment
Share on other sites

Guest imcute
Jeg kan ikke svare på noe av det der. Har vært to tidligere eiere på den bilen, og jeg aner ikke hva de har gjort..

 

Er langlysene som du ser det på!

 

du sier at lyktene er riktig justert, gjort av verksted eller?

Link to comment
Share on other sites

Guest imcute
Det er gjort av naff sitt tekninske værksted. Og de tror jeg gjør skikkelig jobb altså!

 

jaja, foralldel! :)

 

hvis pærene er like sterke, og har lik spenning. så har de rett og slett justert lampa di feil, så enkelt er det :P hvis ikke noe har løsnet, så reflektoren/lampa har falt ned etter justeringa :) og pæra kan ikke monteres opp ned, så det er utelukket.

Link to comment
Share on other sites

jaja, foralldel! :)

 

hvis pærene er like sterke, og har lik spenning. så har de rett og slett justert lampa di feil, så enkelt er det :P hvis ikke noe har løsnet, så reflektoren/lampa har falt ned etter justeringa :) og pæra kan ikke monteres opp ned, så det er utelukket.

Se for deg H1 pærene. De er flate helt inners ved sokkelen på to sider liksom. Hvis du skjønner hva jeg mener.

 

ER det da riktig at den ene pæra skal sitte med de flate sidene mot bilens forskjærmer, altså på høykant, mens den andre pæra skal sitte vridd i lykta med nesten den flate sida opp mot panseret. FOr det gjør de hos meg, og slik er åpningen til pærene i lykta også!

Link to comment
Share on other sites

Guest imcute
Se for deg H1 pærene. De er flate helt inners ved sokkelen på to sider liksom. Hvis du skjønner hva jeg mener.

 

ER det da riktig at den ene pæra skal sitte med de flate sidene mot bilens forskjærmer, altså på høykant, mens den andre pæra skal sitte vridd i lykta med nesten den flate sida opp mot panseret. FOr det gjør de hos meg, og slik er åpningen til pærene i lykta også!

 

h1pærene til langlyset sitter på min mondeo skrått, så det blir en V formasjon, hvis du skjønner :P gjør den ikke det på din da eller? :)

Link to comment
Share on other sites

h1pærene til langlyset sitter på min mondeo skrått, så det blir en V formasjon, hvis du skjønner :P gjør den ikke det på din da eller? :)

Kunn den ene sitter skrått. Så da har vi kanskje en forklaring der. Trodde det var den som satt skrått det var noe galt med jeg, men da er det kanksje den som sitter rett :P Husker ikke om det er den som sitter skrått eller ikke som lyser lengst! skal sjekke i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...