grcossie Posted August 7, 2007 Posted August 7, 2007 Den gode grunnen må være Elektromotive Tec2. Det er nok ikke så enkelt som det. Det er faktisk slik at man til og med kan file ned rotoren for å få bedre gnist. Dess flere plasser gnisten må hoppe over, og dess flere mekaniske overføringer man har, dessto mer tap i gnisten. Fordelerløst er et mye mer moderne tennings system
Guest Hovden Racing Posted August 7, 2007 Posted August 7, 2007 Dess flere plasser gnisten må hoppe over, og dess flere mekaniske overføringer man har, dessto mer tap i gnisten. Fordelerløst er et mye mer moderne tennings system Forklar da hvorfor man får sterkere gnist ved å løfte pluggledningene da? hehe...
Guest Magnus Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 Forklar da hvorfor man får sterkere gnist ved å løfte pluggledningene da? hehe... Ikke vanskelig det. Løfter du litt på hettene så må det bygges opp høyere spenning (volt) for gnisten hopper over. Fint hvis det er noe problemer med starting, men lite idielt ved drift.Husker ikke helt fra skolen hva det var men hadde noe med dwell tid og energi å gjøre. Største fordelen med å bytte ut tenningsmodulen er at du får en gnist med mye mere energi i.
grcossie Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 Enig med Magnus her, men da går det også lenger tid før gnisten kommer. Med msd, så får man en gnist som varer lengre, og dermed bedre forbrenning, høyere spenning, gjør også at man kan bruke større plugg åpning uten at gnisten blir blåst ut.Får spenningstap over fordeler lokk og rotor i forhold til fordelerløst, dettte er to forskjellige allternativ og med ganske stor pris forskjell, på et bedre tennings system
SierraCos2wd Posted August 14, 2007 Posted August 14, 2007 Nå har jeg fått min MSD 6A. Så lurer jeg på hvordan jeg skal koble den opp? Noen som kan gi meg eksakt beskrivning slik at dette blir rett Vært meget hyggelig. Tom Andre
WingDude Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 Da GTD40 her på forumet monterte sitt tenn.system, fikk han meget bra support på forumet til MSD fant foresten disse da jeg søkte på cosworth der. Som du ser er de veldig kjappe med å svare på forespørsler på forumet der.
WingDude Posted August 15, 2007 Posted August 15, 2007 Noen som kan hjelpe? Hmm, har du foresten lest gjennom den første siden i denne tråden ?
SierraCos2wd Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Nå har jeg startet opp og prøvekjørte med ny montert msd 6a. Men så ser jeg at turtelleren ikke henger meg. Har koblet slik som GTD40 fikk som svar. Men turtelleren min er ikke god. Noen som vet va som kan være galt?
vinge87 Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 kjører nå med dis4 plus og er kongefornøyd Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
GTD40 Posted August 26, 2007 Posted August 26, 2007 Nå har jeg startet opp og prøvekjørte med ny montert msd 6a. Men så ser jeg at turtelleren ikke henger meg. Har koblet slik som GTD40 fikk som svar. Men turtelleren min er ikke god. Noen som vet va som kan være galt? Kan være at turtelleren din ikke er kompatibel med MSD'ens turteller utgang.....dette har vært ett vanlig problem på noen bilmodeller...På vingebilen min funket det helt greit og virket med en gang(muligens er det forskjellige turteller typer i vinge og sedan), mens på Panteraen vi har funket det ikke.....Det finnes en "signalomformer" å få kjøpt som løser problemet på de fleste modeller......Du må finne ut hva slags turteller type du har, så kontakter du dem du har kjøpt boksen hos, evt MSD support, så forteller de deg hvilken omformer du skal benytte...... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.
SierraCos2wd Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Hmm det var merkelig for slik har jeg også koblet det.
Guest Hovden Racing Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Jeg har kjøpt en sånn MSD 6A nå, skal bli arti å se om det fungerer..
OleK Posted August 27, 2007 Posted August 27, 2007 Jeg har kjøpt en sånn MSD 6A nå, skal bli arti å se om det fungerer.. hvorfor det? skal du ikke ha pectel da? Cosworth!
Guest Hovden Racing Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 hvorfor det? skal du ikke ha pectel da? jo, men bare for å prøve! Danny her på forumet skulle ikke ha mer enn 1200kr for den så..Kommer til å starte opp igjen motoren med originale motorstyringa og kjøre litt til snøen kommer bare justert etter lambda, da blir det montert Pectel T2 når snøen har kommet og bremse den til vårs.. Vet du om noen som har "oppstartsmap" til Pectel T2?
OleK Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 jo, men bare for å prøve! Danny her på forumet skulle ikke ha mer enn 1200kr for den så..Kommer til å starte opp igjen motoren med originale motorstyringa og kjøre litt til snøen kommer bare justert etter lambda, da blir det montert Pectel T2 når snøen har kommet og bremse den til vårs.. Vet du om noen som har "oppstartsmap" til Pectel T2? får mest sannsynlig et bd16+ grovmap på min ecu når den kommer tilbake fra julian godfrey, kan sjekke om det er mulig å kopiere det ut. men, back to topic! Cosworth!
phatphuck Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 lurte litt på om det var noen her som har byttet ut dem org coilene på en t25 cosworth med noe råere?
Verstingen Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Eg kjøre med MSD 6AL og e veldig fornøyd. Har og bygd ut med 2 stegs rev-limmit med justerbart 2.trinn.Veldig enkelt å montere. batteri + og jord, og brukte de gamle coil-ledningene til signal. og to nye ledninger til coilen. de her virker litt intresant. om du har noe bilder av dette på bilen din? og kor mye gav du for din? og kjøpte du den direkte? ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
laerdh Posted January 26, 2008 Posted January 26, 2008 Jeg har et par dumme spørsmål her.. Jeg kan ikke noe om dette, så kan noen forklare meg hva en tenningsforsterker gjør utenom å forsterke spenningen til pluggene? Ved å installere en slik MSD tenningsforsterker, kan man da fjerne fordeler, eller åssen fungerer dette? '91 Sierra Sedan IST - Haltech E6X, Garrett T3, Gule dyser, 3" eksos, 3bar map - Ny motor på gang
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now