Jump to content

Doble dyser


haavard26

Recommended Posts

Guest JvhCossie

er vel billigere med et sett 550 dyser enn å koble doble... må vel ha datasprut med støtte for dette da.... Bare sette på et ekstra sett går ikke siden den da får 2x så mye bensin hele veien...

Link to comment
Share on other sites

er vel billigere med et sett 550 dyser enn å koble doble... må vel ha datasprut med støtte for dette da.... Bare sette på et ekstra sett går ikke siden den da får 2x så mye bensin hele veien...

 

Har instalert Autronic sm4 , så det er å bygge et nytt plenium hus.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Kjøp heller et sett 550 og sett på RS500 innsug la de originale stå på... Så kan du ha 3 program: Snill (originale) sint (550) eller værst (begge 2) Har du alle lagra på PC'n er det jo bare å kjøre over programmet du har mappa og lagra :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøp heller et sett 550 og sett på RS500 innsug la de originale stå på... Så kan du ha 3 program: Snill (originale) sint (550) eller værst (begge 2) Har du alle lagra på PC'n er det jo bare å kjøre over programmet du har mappa og lagra :D

 

Så det er mulig å kjøre 550 dyser og 275 samtidig? trodde desse måtte vere like?

 

Eller ett sett med orginale(blå) og ett sett med grønne?

Link to comment
Share on other sites

Så det er mulig å kjøre 550 dyser og 275 samtidig? trodde desse måtte vere like?

 

Eller ett sett med orginale(blå) og ett sett med grønne?

Skal vel være fullt mulig det ja. Men kan jo være greit og finne ut hvor mye bensin bilen din trenger. Og kansje diskutere dette med den som skal mappe?

Edited by JHS
Link to comment
Share on other sites

Skal vel være fullt mulig det ja. Men kan jo være greit og finne ut hvor mye bensin bilen din trenger. Og kansje diskutere dette med den som skal mappe?

 

Tenkte jeg skulle grov mappe det sjølv med brebands lambda, før jeg kjører bilen til mapping, finnes vel ingen rullende landeveg her på vestlandet.(sogn og fjordane)

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Bare å mappe 3 program som jeg skrev ovenfor... Ring en med rullende landeveg og si hva du har i motoren din du så kan nok han svare på hva du skal ha... Fordelen med dette er at du kan kjøre originaloppsett til f.eks treff og laste inn værst programmet ditt koble på de store dysene og få full effekt på bane, eller bruke 550 dysene på gata når du ikke trenger full effekt osv.. meget fleksibelt og en fordel med tanke på forbruk osv...

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Kobler bare ut de store når man skal bruke bilen til daglig... Sparer motor mye, og lavere forbruk fordi det ikke går så bra.. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal ha ett oppsett på rundt 430-450hk i motor.

 

Vil det da holde med en kombinasjon av grønne og blå orginaldyser?

 

Grå dyser som er hakke over grønne holder vel til rundt 400hk+-

 

Siemens 55lb dyser da? Holder ikke de til noe rundt det?

 

Ops, du vurderte det ja, sorry :P

 

Hadde nå valgt 1 sett "550" om det holder jeg, kjører på det selv og fungerer ypperlig :)

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Teit spm fra min side kanskje, men er det noen som kan si meg hvor store de forskjellige dysene er i forhold til fargene?

Og evt hvor mye et grønndyse oppsett holder til?

 

Dette er forskjellig fra Levrandør til levrandør.

 

Fargespekteret du tenker på er fra bosch.

 

 

Med Blå/grønne/grå dyser osv..

 

Blå/gule orginale stopper vel opp på 260-270 hk

 

Grønne gir vel nukk suppe til å levere 340 hk og 444cc

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...