Jump to content

Panserdemper


Guest Woodpile

Recommended Posts

Guest Woodpile

Kansje noen kan hjelpe meg litt her. Var borti for en stund siden at det gikk an å kjøpe dempere til å holde åpent panseret .

Har prøvd å søke men finner ikke igjen denne tråden. Lurer på følgende. Hvordan blir dette montert og hvor får man kjøpt dette?

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Kansje noen kan hjelpe meg litt her. Var borti for en stund siden at det gikk an å kjøpe dempere til å holde åpent panseret .

Har prøvd å søke men finner ikke igjen denne tråden. Lurer på følgende. Hvordan blir dette montert og hvor får man kjøpt dette?

 

Takker for alle svar.

 

Send en Pm til HUGO, han har det på sin tror jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Mee too :)

 

Noen som har bilder av en Mondeo som er senket 60 foran og 40 bak? Ikke stasjonsvogn altså..

Vurderer enten 60/40 eller 40/40..

 

Er det noen som har prøvd disse?

http://senk.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=10...Back=WA_Katalog[P]ASP=12843[O]Type=Ford[O]Model=Mondeo[O]Year=1998[O]Klasse=03

 

Virker litt jalla, men men..

 

Vist du ser i prosjekt tråden min, ser du bilde min senka 55mm foran. Etter målestokken er den 62mm lavere en før senk, så den er nok senka noe mer enn de 55mm som det står på papiret. Kommer bilde av den ferdig senka med 40mm bak til helga......

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Har bestilt samma settet selv. Får det i morgen. Blir vel montert til helgen. Kan ta bilde før og etter senkingen. Er spent på dette settet selv. Mistenkelig billig. Men e tuv godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Problemet med å senke over 35/40 er at demperen blir for lang. Dvs den får mye kortere vandring. Er helt forferdelig å kjøre da det hopper å spretter på ujevn, vei og i humper. Leita meg ihjæl etter kortere dempere, men etter et tips, så ble det til at jeg kjøpte komplett sett med kortere fjærer og dempere fra senk.no. Var det eneste utenom coilovers, som jeg kunne finne med kortere dempere.

Men vil man ha det ukomfortabelt, så kjører man med vanlige dempere. Det som er litt synd, er at man sliter ut dempern veldig fort. Og koni koster en del.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke så gærdi da, men blir fort vant til og sprett litt opp og ned :P Når demperen sto på det stiveste hoppa og spratt den ganske så mye, men etter jeg justerte 180 garder tilbake på demperen ble den betydelig bedre.

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Guest Findus
Vist du ser i prosjekt tråden min, ser du bilde min senka 55mm foran. Etter målestokken er den 62mm lavere en før senk, så den er nok senka noe mer enn de 55mm som det står på papiret. Kommer bilde av den ferdig senka med 40mm bak til helga......

 

Litt off topic men noen som har bilde av en mondeo stv, med senk og org 14" felger? Hvordan blir det seende ut, har en følelse av at det blir litt overkill.

Link to comment
Share on other sites

Guest Woodpile

Du trekker i spaken, og løfter noen cm, så kommer panseret av seg selv. Utrolig deilig, å slippe å styre med den ***** teltstanga he he

Ang dato så er den lagt inn feil på kameraet. Bildene er tatt for et par dager siden. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...