Jump to content

Kjøpt prosjekt '93 Automat


KooPa

Recommended Posts

I går hentet jeg en 1993 Mondeo STV 2.0 GLX Automat med 161.000 på telleren.

Den er bulkete i dører og ene hjulbuen er rusten. Ellers er den i ganske god stand.

Kjørte 7-8 mil med bilen i går og jeg må si jeg er virkelig overasket. Forventet at den skulle gå dårligere enn min 1994/95 2.0 GLX Manuell men det var helt motsatt. Jeg om mine 2 passasjerer merket at den dro mye bedre enn gamlebilen.

 

Jeg skal lage en prosjekttråd når jeg kommer i gang så dere kan følge utviklingen.

 

Men når jeg så i serviceheftet ble jeg litt engstelig for gamlebilen. For på den nye er registerreimen byttet ved 60.000 og 120.000. Tidligere har jeg hørt at på Zetec skal reima byttes ved 100.000 eller 120.000. Gamlebilen har gått 60.000 siden forrige bytte nå og derfor lurer jeg på om det er noen som vet dette sikkert så jeg slipper å rase motoren.

Edited by KooPa

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

Ok. Du jobber på Ford gjør du ikke?

Jeg fant frem serviceheftet og der står det 60.000.

Men hvis det er du som jobber på Ford tar jeg heller ditt ord enn serviceheftets.

Men vet du om det er forskjell om det sitter uoriginal reim på?

2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat
2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat

Link to comment
Share on other sites

I går hentet jeg en 1993 Mondeo STV 2.0 GLX Automat med 161.000 på telleren.

Den er bulkete i dører og ene hjulbuen er rusten. Ellers er den i ganske god stand.

Kjørte 7-8 mil med bilen i går og jeg må si jeg er virkelig overasket. Forventet at den skulle gå dårligere enn min 1994/95 2.0 GLX Manuell men det var helt motsatt. Jeg om mine 2 passasjerer merket at den dro mye bedre enn gamlebilen.

 

Jeg skal lage en prosjekttråd når jeg kommer i gang så dere kan følge utviklingen.

 

Men når jeg så i serviceheftet ble jeg litt engstelig for gamlebilen. For på den nye er registerreimen byttet ved 60.000 og 120.000. Tidligere har jeg hørt at på Zetec skal reima byttes ved 100.000 eller 120.000. Gamlebilen har gått 60.000 siden forrige bytte nå og derfor lurer jeg på om det er noen som vet dette sikkert så jeg slipper å rase motoren.

 

Gratulerer med prosjektbil :-)

I følge verkstedhåndbøker som jeg har lest og i følge de jeg har veldig god kontakt med hos Ford så skal registerreima skiftes ved 120000 km/6 år avhengig av hva som kommer først.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...