Jump to content

Recommended Posts

Posted

hvor stor pluggopning på plugger på cosworth?? anbefalt??

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted

Kommer ann på hva ladetrykk du har, 0.6 bruker jeg på 1.6 i ladetrykk. Vurderer msd tennings forsterker eller helst fordelerløst fra motorsport development, da kan jeg dobble pluggåpningen uten at gnisten blir blåst ut,

Posted

Har 0,5mm åpning.

Blåser ut gnisten allikevel når jeg passerer 1,5bar.

Men tror tenningsmodulen min er veeeldig dårlig.

MSD tenning skal på, da kan jeg få opp pluggåpningen også.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Noen som hvet hva den msd boksen heter, er så mangen typer, fikk pris på en fra sarpsborgmotorv. 3443,- men hvet ikke om det er den som egner seg best.

Posted

er det noen forskjell på opning når jeg kjører med platina plugger?? eller blir det det samme??

99 Passat Tdi

92 Pajero på 35"
86 Vingebil
11 Focus
73 Taunus 2dr
84 Superfin dame
04 Julie
70 Ford 3000

07 Arctic cat F1000

Posted

sleit lenge med att gnisten ble borte ved lading - 3500rpm til nesten 4500 rpm . snakket med http://www.motorsport-developments.co.uk/

og det første han spurte om var pluggledningene .........forde de "brenner" opp etterhvert . de skulle ikke ha mere enn x antal OHM eller burde de byttes . Så for og prøve kjøpte jeg noen meter plugg ledning og løse hetter (uten motstand) og det virket OK , gnisten var der hele tiden . Og når de nye ledningene annkom fra UK byttet jeg til dem og alt var ok .......min erfaring ....