Jump to content

Vurderer "ny" bil


Guest mazdafun

Recommended Posts

Guest mazdafun

vurderer denne eller denne type bil som neste bil. har noen erfaringer med ST170'en? er den morsom å kjøre, kjøreegenskaper, kjente problemer osv? drømmen er jo såklart en RS, men får vel neppe kjerringa med på den ideen.. :blush:

Edited by mazdafun
Link to comment
Share on other sites

Den første du linker til der (stasjonsvogna) er solgt for lenge siden, ringte på den selv her i mai var det vel. Syns ST170'en er litt stivt prisa jeg, kjøp deg heller enn MK2 2.0 TDCi som lett kan tunes opp til 160-170hk og hvor du får bøttevis med mer moment enn ST'en. Billigere i drift er den også ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

er det 90hk i alle 1,6 tdci? blir letter forvirra av 1,6 og 1,8 og 2,0 og tdi,tdci og tddi og det som verre er.. er også inne på tanken om mondeo mk3 med 2,0 tdci 130 hk. ser noen har 115hk også.. er det spesielle utgaver som har 130hk? ser ikke noen sammenheng..

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

akkurat... :blink: noen som har litt teknisk på motorene i hodet? hk og nM på de forskjellige alternativene, hvem man får mest ut av ved chip/box-trimming? gode sider med oversikt over dieseltuning? dette er ukjent land for meg.. :blush:

Edited by mazdafun
Link to comment
Share on other sites

Er kun TDCi på Focus MK2, hvilket betyr at de er basert på såkalt common rail-teknologi. Du har følgende dieselmotoralternativ på MK2.

 

1,6 Duratorq TDCi (90 hk og 215 Nm)

1,6 Duratorq TDCi (109 hk og 240/260* Nm)

1,8 Duratorq TDCi (115 hk og 280/300* Nm)

2,0 Duratorq TDCi (136 hk og 320/340* Nm)

 

* = med overboost.

 

Er forøvrig mange typer powerbokser til diesel å få tak i, så effekten kan variere noe - men kan f.eks nevne Kitpower og Bluefin. Har du sett denne Focusen da? 1,8 TDCi-motor i den. Kan i teorien med boks fra Kitpower få 143 hk og 326 Nm.

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

må si detta diesel-greine frister ja ;) og Focus mk2 er virkelig en lekker bil.. men det er mondeo mk3 og synes jeg.. panther black stasjonsvogn :blush: men bør vel bli en 130hk uansett.. må kjøre fra lillebror sin A4 130hk pumpedyse-diesel.. hehe

 

ser forøvrig at disse boksene er billige i danmark,fordi de har vedtatt en ny lov om at de må være TUV godkjente der nå. og de som ikke er TUV godkjente selger nå billig til "utlandet eller på lukket bane".. ;)

 

her , her eller her

Edited by mazdafun
Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun
Finn deg en Mondeo med 2,2 TDCI du, så blir broren din overrasket.

 

 

hadde ikke vært ekkelt det nei ;) men er heller labert med den utgaven til ca 200k desverre :(

 

Jeg er ikke i tvil: Focus RS

 

 

hadde jeg hatt 300k hadde jeg ikke vært i tvil selv..

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

ST170 er sikkert både morsomt og praktisk. fås jo som stasjonsvogn også. men det blir nok diesel gitt (om jeg i det hele tatt får kjerringa over på Ford.. hu har visst en greie for K(oreansk) I(ndustri) A(vfall)..) både focus mk2 og mondeo mk3 er aktuelle. takker så meget for alle innspill her :)

 

og må rette en spesiell takk til "crossbox" her, han har faktisk tilbudt seg å la meg prøve bilen hans, en 07 Focus! og jeg ANER IKKE hvem han er bak det nicket engang. det står det respekt av! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...