Jump to content

Effektøkning 110hk


Guest Farmer

Recommended Posts

Guest Farmer

Hei,

 

Kjøpte en 2002 modell Mondeo for et par år siden med en 1,8 liter på 110 hester, og tenkte at: "joa, bilen er jo billig, så det gjør ikke noe at den har bare 110 gamp". Må innrømme at jeg har angra en hel del på akkurat det siden, og lurte på om det finnes noen forholdsvis enkle ting man kan gjøre for å øke effekten. Bilen kom jo også i 125 hesters utgave, trolig med chip'en som eneste forskjell (?).

 

Noen som har noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Kjøpte en 2002 modell Mondeo for et par år siden med en 1,8 liter på 110 hester, og tenkte at: "joa, bilen er jo billig, så det gjør ikke noe at den har bare 110 gamp". Må innrømme at jeg har angra en hel del på akkurat det siden, og lurte på om det finnes noen forholdsvis enkle ting man kan gjøre for å øke effekten. Bilen kom jo også i 125 hesters utgave, trolig med chip'en som eneste forskjell (?).

 

Noen som har noen forslag?

 

Er ikke sikker på hvordan det er med Chip etc. Men det er en vesentlig forskjell på 110 hk og 125 hk, det er at 125 hk motoren har registerkjede mens 110 hk motoren har registerreim.

Edited by Fordelsker
Link to comment
Share on other sites

Det stemmer vel ikke, er vel kjede på begge to.

 

Jeg har da fått opplyst dette på Ford :o

Men er det feil så gir jeg meg, har ikke gått så nøye inn på dette men trodde det Ford sa var riktig.

 

Men er det noen som vet om det er stor forskjell i draget på disse motorene ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...