Jump to content

Grom IST motor


morty999

Recommended Posts

Jeg driver og skal lage meg en grom IST motor til sierran min jeg nå =)

 

Liste på det jeg skal ha og så kommer det noen spm nederst...

 

Porta Is topp, trimkam

gr.a Toppakning (tror jeg) vist ikke WRC pakning

205blokk, nyhona og muligens borra

*cossie, veiv, råder og stempler,

*High Flow oljepumpe med underspyling

*Oljekjøler

garret T3 Turbo fra en volvo 240 diesel har jeg men skal mulig skaffe meg en T34 eller noe sånt.

*Cossie Sprut,m cossie dyser og map sensor

*RS500 cooler

*porta innsug

Cossie Servo

 

EDIT: skal ha cosworth bensintrøkksregulator og

 

og da lurer jeg på en ting..

hva må til for å mekke cossie sprut på en is motor? det lurer jeg på.. det hadde vært kjekt å fått til det, for da slipper jeg luftmendgemåleren og så trenger je gikke tillegsmating, MEN passer cossie dysene "rett" neri der hvor de org IS dysene er nå?

 

Trenger =*

 

er det noen mere dere kan annbefale av ting som gjør det bedre ? jeg tenkte på en rundt 200-250 hk og 1,5 bar

 

Bilde er den org motoren nå :unsure: :P

Link to comment
Share on other sites

Bilen er altså en 2.0 lat og jeg skal bygge litt på den..

 

 

Interiør blir fra cossie vingebil og mulig jeg setter inn ett par sparco med 4 punkt men :P

 

ER DET NOEN SOM HAR KOMPLETT LEDN NETT TIL COSSIE VINGEBIL??????

 

Eller blir der xr4x4 bakstilling med kivebremser og alt det der, med alt av gule og lilla eller hvilken farge dissa foringene er.. (powerfleks) diff sperre fra xr4x4

Forstilling blir cossie 2wd med org bremser TROR jeg mulig jeg må ha noe størrre og, der blir det også powerfleks foringer over hele..

 

Gule koni rundt hele, einbach 40mm senkesett, cambershims i bakstillinga, cossie girkasse. m Shortshift

 

Felger blir noe 16" til jeg får kjøpt meg 16" hvite compomotive felger.

 

Bilen blir blålilla sannsyneligvis men er ikke sikker ennå.

 

Styling blir det ikke så mye av tror jeg.. men hvertfall vinge rs500"Leppe" under vingen, og jeg tenkte på og prøve og få tak i rs leppe på støtfangeren foran.

 

Detta var jo litt om hva jeg har tenkt å gjøre med bilen min framover da...

 

men kom med tips vist det er noe jeg mangler

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

Ser du har et mål å jobbe mot. Kan bli fin gateracer av dette. Titta også litt på den herjesiden din så om det er din første bil bør du begynne med understellet.

Link to comment
Share on other sites

Ser du har et mål å jobbe mot. Kan bli fin gateracer av dette. Titta også litt på den herjesiden din så om det er din første bil bør du begynne med understellet.

jeg skal gjøre ferdig alt før jeg kjører.. undestell og alt skal fikses

Men reiner med att det blir unnderstellet som blir fiksa først ja;)

Link to comment
Share on other sites

Er det deg Morten? Du som hadde en moonstone blå IST før? Nå er det på'n igjen asså..hehe :D

er nok jeg eller morra mi som hadde den X isturboen din ja.. den går i Lillehammer den nå, er til salgs igjen)

 

har litt å drive med jeg nå ja ;) hehe

 

Kommer flere bilder av bilenb min bare jeg får regga meg på pothobucet eller hva det heter...

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

morty999

 

intressert i 2wd bak diff?

 

har også 2wd spindler med kaliptere med skiver/klosser. forran

jeg har svart på den andre tråden din.. jeg har diff med jeg har 4 OPPBRUKTE knuter på drivakslene mine.. derfor trenger jeg to bra drivaksler med bra knuter.. til 2wd

 

Men bremsene foran hørte intresant ut.. har du bruer og?

evnt pris?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha den bilen der :D ***** fet. den 20M RS P7.1 er det vel. tror jeg har sett den noen ganger.. iallefall på FMK Treff på lone kamping.

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest CossieX

Er det ikke like greit å slenge inn en cossie motore med en gang? Mye vil ha mer, og det blir ofte dyrere på et ist proskjekt en med cossie motor!

 

:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

...ja, det ville jeg og tro. også er det jo cosworth som er skikkelige saker :)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke like greit å slenge inn en cossie motore med en gang? Mye vil ha mer, og det blir ofte dyrere på et ist proskjekt en med cossie motor!

 

:ph34r:

jeg liker is motorene bedre jeg.. også er det tøft å henge på/kjøre fra cossier med is motor :D :D eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...