Jump to content

bremser


dohcen

Recommended Posts

er så dritt lei bremsene på sierraen nå at jeg nå har bestemt meg for å kjøpe noe nytt!!!

 

har prøvd bremser fra biltema og de funka ikke!!!!

brembo skiver og mintex klosser som slår seg skeive fort som f!!!

 

noen som kan hjelpe meg litt md åssen bremser jeg kan ha?

 

har en 93 sierra doch 2wd med coilovers....

vil ha noe som passer rett på :rolleyes:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Kjørte brembo skiver å mintex klosser på min... ble vel kjørt ca 16000 med.. ALDRI kast i de. å det var mye innspirerende aktiv kjøring(coilovers) å en good del 200 oppbremsinger. så lenge du gjør godt reint å limer skiva til navet går det greit!!!!

 

uansett er grunnen ofte rævva foringer der stabstaget møter bærepinnen

Edited by cosworth87
Link to comment
Share on other sites

Kjørte brembo skiver å mintex klosser på min... ble vel kjørt ca 16000 med.. ALDRI kast i de. å det var mye innspirerende aktiv kjøring(coilovers) å en good del 200 oppbremsinger. så lenge du gjør godt reint å limer skiva til navet går det greit!!!!

 

uansett er grunnen ofte rævva foringer der stabstaget møter bærepinnen

 

 

foringer har jeg byttet!

 

powerflex :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

har du 240 eller 260 skiver fremme?

 

 

er vel 240mm som er standard foran på sierra dohc?!

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Som ford-rs skriver så stemmer det.. Merkbar forskjell med 260skiver og kalipere, Passer rett på også, Bare og bytte kalipere,klaver og bremse skiver så funker det fint.

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Det er rart at du syns bremsene fra biltema er søppel, har kjørt på disse i flere år, de er riktig nok myke med det får man leve med, men det er bare fint for da slipper du å få kast i de, setter du på ford skiver som er harde går det ikke lang tid før du får kast :( men er det bedre bremseeffekt du er ute etter hadde jeg kjøpt et par nav fra en 2wd cosworth med skiver og calipere på tror du hadde blitt fornøyd med det

Edited by Cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Det er rart at du syns bremsene fra biltema er søppel, har kjørt på disse i flere år

 

Nettopp. Kjørestil har utrulig mye å si! Jeg vet ikke hva som er galt eller riktig. Men flere eksempler tyder på at forskjellig kjørestil kan gi forskjellig utslag med samme merke bremsedeler.

 

Jeg har aldri fått kast i mine skiver feks. Nye eller gamle.

- Holder på med garasje hjemme og skrur ikke en dritt!

Har minst 4 Sierraer, 1 Granada, 1 Orion, 1 Rekord, 1 Kadett og ei Hobby-vogn:)

Ønsker å bli kvitt: 4 Sierra stasjonsvogn-dører, 2.9 motor, Astra G HF-skjerm og 5-bolt skivebakstilling.

Mine prosjekter

Link to comment
Share on other sites

Nettopp. Kjørestil har utrulig mye å si! Jeg vet ikke hva som er galt eller riktig. Men flere eksempler tyder på at forskjellig kjørestil kan gi forskjellig utslag med samme merke bremsedeler.

 

Jeg har aldri fått kast i mine skiver feks. Nye eller gamle.

 

selv om bremseskivene er av samme produsent, og kommer etter hverandre på samlebåndet, så kan det være store forsjeller på skivene.

bra reinhold mot navet er veldig viktig.

Link to comment
Share on other sites

hva er egentlig forskjellen mellom bremsene fra en sierra 2,9 og sierra cosworth 2wd?

 

større skiver?

større kalipere?

abs?

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

forsjellen på cosworth og 2.9 bremser.

 

forran skiver: cosworth har større skiver i diameter og tykkelse.

calipere forran: 2.9 har en stempla glidecaliper. cosworth har 4 stempla caliper med 2 stempler pr side.

 

skiver bak. cosworth skiver er større i daimeter, tykkelsen veit jeg ikke.

calipere bak: selve calipern er lik så klossene går omhverandre, men glideren er forsjellig slik at på cosworth 2wd står calipern lengere ut, slik at den får plass til større skiver.

Link to comment
Share on other sites

Det er rart at du syns bremsene fra biltema er søppel, har kjørt på disse i flere år, de er riktig nok myke med det får man leve med, men det er bare fint for da slipper du å få kast i de, setter du på ford skiver som er harde går det ikke lang tid før du får kast :( men er det bedre bremseeffekt du er ute etter hadde jeg kjøpt et par nav fra en 2wd cosworth med skiver og calipere på tror du hadde blitt fornøyd med det

 

 

jo hvis det bare var så nemt. 2wd spindler kræver 2wd 4stemplee kalibre +skiver og nye støddæmpere. så den løsning er lidt dyr.

 

nu står der længere oppe at man kan bruge dohc 4x4 260kalibre. hvorfor gøre det svært. alle scorpio fra 86- og frem. de passer lige på og er de samme og meget nemmere at finde.

 

men skal du op i andre bremser så prøv sierra cos/esc cos (ja 4x4 kan vi kalde dem) kalibre. sammen med 2wd cosworth skiver = 283mm skiver i for på en dohc. skiverne kan købes til okay priser på Ebay.co.uk ellers så køre jeg med 278mm skiver på min. de er billigere. det er mondeo V6 skiver (faceliftet model og alle stc efter 10/96) sammen med 4x4 cos kalibre og en 10mm spacer mellem spindel og kaliber. det er billigt og virker ganske godt til trackdays. ud over det har jeg en komplet cosworth 4x4 bagbro på med bagtøj og skiver (ventilerede og på 273mm) og det er direkte bolton alt saammen. og kræver ikke nogen ombygning ud over at du skal modde dine støddæmpere i bunden( cosworth er smallere og med et større hul, så det er vinkelsliber og boremaskine)

Link to comment
Share on other sites

@Samatron : d er hjullager huset som er forskjellig fra cosworth og 2.9, selve glidern der klossene ligger i er lik på alle 2wd. kunn feste øra på hjullager huset som er lengre ut. ellers er alt likt..

lagerhuset til 4x4 cossi er likt som 2wd MEN der er glidern breder fordi d er ventilert skiver bak, samt at calipern er bredere i åpningen..

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jo hvis det bare var så nemt. 2wd spindler kræver 2wd 4stemplee kalibre +skiver og nye støddæmpere. så den løsning er lidt dyr.

 

Var jo det jeg mente med cosworth 2wd spindler med calipere og skiver på jeg kan tenke meg at hele greia koster rundt 2 - 2,5 tusen brukt

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Samatron : d er hjullager huset som er forskjellig fra cosworth og 2.9, selve glidern der klossene ligger i er lik på alle 2wd. kunn feste øra på hjullager huset som er lengre ut. ellers er alt likt..

lagerhuset til 4x4 cossi er likt som 2wd MEN der er glidern breder fordi d er ventilert skiver bak, samt at calipern er bredere i åpningen..

 

på 4x4 er også caliper lengere så du får plass til ventilert skive.

 

jeg har 16 calipere til kompakt skive liggendes, og mener bestemt at glideren på 2.9 er kortere en cosworth 2wd.

skal måle da jeg skal uti verkstedet etterpå..:)

EDIT: jag har målt og caliperne er like ja!:)

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

hvordan er det med abs på disse bila?

har abs lampe i speedometeret og det slår i pedalen når jeg bremser? hvorfor vet jeg ikke!!!

men har ikke abs pumpe under panseret, heller ikke de følerene eller hva det er fornoe ved navene

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

sikker på d slår i pedalen å ikke i rattet ? gjør det det så er det slakke i foringer i forstilling,evnt bærekuler... men du har sansynligvis kast i skivene om du kjenner det i pedalen

ikke abs vis du ikke har den el bremsekraft forsterker'n, men ble levert ja, kan hende forrige eier har skiftet instrument panelet ditt vettu... eller at det faktisk er abs ikon der i di org dohc instrumenta, antar du har dohc pga nicket ditt.. har dohc selv men er skifta til och instrument, dem har bla tall på tankmålern,d har ikke dohc. å samme med temp målern, der står d "norm" eller no...

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

sikker på d slår i pedalen å ikke i rattet ? gjør det det så er det slakke i foringer i forstilling,evnt bærekuler... men du har sansynligvis kast i skivene om du kjenner det i pedalen

ikke abs vis du ikke har den el bremsekraft forsterker'n, men ble levert ja, kan hende forrige eier har skiftet instrument panelet ditt vettu... eller at det faktisk er abs ikon der i di org dohc instrumenta, antar du har dohc pga nicket ditt.. har dohc selv men er skifta til och instrument, dem har bla tall på tankmålern,d har ikke dohc. å samme med temp målern, der står d "norm" eller no...

 

 

det rister som f... i rattet og det slår i pedalen når jeg bremser :unsure:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...