Jump to content

"Ny" Mondeo - spørsmål melder seg.


TheTH

Recommended Posts

Har nettopp blitt Ford-eier for første gang, en 2004 Mondeo TDCi som jeg foreløpig er strålende fornøyd med. Har lett etter et bra forum, og nå har jeg visst endelig kommet rett. Har lest litt rundt her, og lært masse allerede, men noen spørsmål har jeg jo:

 

1. Jeg synes det virker som om det er mye gods som er slitt av skivene forran - når vet jeg om de er utslitt? Hva må jeg evt. regne med for skive/klossbytte rund baut?

2. Hva slags boltsirkel, innpress og det der skal jeg se etter når jeg skal shoppe felger? (kan ikke kjøre rundt med de stålfelgene der!)

3. Jeg har sett flust med stasjonsvogner med 12v-uttak i bagasjen. På min er det bare en propp. Ligger ledningene der klare for å installere uttaket? Er det den kablen som ligger under baksetet?

Edited by TheTH
Link to comment
Share on other sites

Grattis me ny bil :)

 

For og besvare det siste spørsmålet ditt. Så må du nesten ta av og se om ledningene ligger der.

Gjør de ikke det, er det en smal sak og trekke opp ledninger. Du kan hente styrestrøm og strøm fra eventuellt baklys osv.

 

 

Hvordan motor står det i den?

Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest ford kalle
Forstår jeg PDF-en fra brakes.no når jeg tolker det kun tillates 2mm slitasje? 1mm på hver side? Kan det virkelig stemme?

 

det kan desvere stemme :angry: men litt unna minimum kan du sikert kjøre med uten fare :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ah! Takk for det. Ja ytterkanten ser ille ut, og jeg trodde dermed at de var slitt mye, mye mer.

Skal fram med skyvelæret og måle.

 

Noen formening om hva nye skiver/klosser på alle fire hjul koster?

Edited by TheTH
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...