TheTH Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 (edited) Har nettopp blitt Ford-eier for første gang, en 2004 Mondeo TDCi som jeg foreløpig er strålende fornøyd med. Har lett etter et bra forum, og nå har jeg visst endelig kommet rett. Har lest litt rundt her, og lært masse allerede, men noen spørsmål har jeg jo: 1. Jeg synes det virker som om det er mye gods som er slitt av skivene forran - når vet jeg om de er utslitt? Hva må jeg evt. regne med for skive/klossbytte rund baut? 2. Hva slags boltsirkel, innpress og det der skal jeg se etter når jeg skal shoppe felger? (kan ikke kjøre rundt med de stålfelgene der!)3. Jeg har sett flust med stasjonsvogner med 12v-uttak i bagasjen. På min er det bare en propp. Ligger ledningene der klare for å installere uttaket? Er det den kablen som ligger under baksetet? Edited August 23, 2007 by TheTH
Karlsen^ Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 Gratulerer med fin bil.Muttern har helt lik bil, samme modell og samme motor. God bil å kjøre Jeg vet at boltsirkelen er 5x108, innpress vet jeg ikke....
Guest ford kalle Posted August 23, 2007 Posted August 23, 2007 (edited) gratulere med nye bil håpe du blir fornøyd 1.ka motor står i?438 of 716 på denna nettsio står dt kor tynne skiver kan være og e nye eg hadde målt di me skyvelærhttp://www.brakes.no/prislister%20og%20kat...ovedkatalog.pdf2.5x108 et ca 45 Edited August 23, 2007 by ford kalle
MrNilsen1 Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Grattis me ny bil For og besvare det siste spørsmålet ditt. Så må du nesten ta av og se om ledningene ligger der.Gjør de ikke det, er det en smal sak og trekke opp ledninger. Du kan hente styrestrøm og strøm fra eventuellt baklys osv. Hvordan motor står det i den?
TheTH Posted August 24, 2007 Author Posted August 24, 2007 Hei, og takk for alle svar.Det er en 2.0 TDCi 115hk.Forstår jeg PDF-en fra brakes.no når jeg tolker det kun tillates 2mm slitasje? 1mm på hver side? Kan det virkelig stemme?
Guest ford kalle Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Forstår jeg PDF-en fra brakes.no når jeg tolker det kun tillates 2mm slitasje? 1mm på hver side? Kan det virkelig stemme? det kan desvere stemme men litt unna minimum kan du sikert kjøre med uten fare
focusst Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Skivene på disse ser ofte værre ut enn de er, fordi det legger seg på et belegg i ytterkant. Minstemål er 22,1 mm Over til fienden...
TheTH Posted August 24, 2007 Author Posted August 24, 2007 (edited) Ah! Takk for det. Ja ytterkanten ser ille ut, og jeg trodde dermed at de var slitt mye, mye mer.Skal fram med skyvelæret og måle. Noen formening om hva nye skiver/klosser på alle fire hjul koster? Edited August 24, 2007 by TheTH
Mondeo Power Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 (edited) Minimums tykkelse foran: 22mmMinimums tykkelse bak: 10,2mm Foran & bak ca 4000kr på Mekonomen. Tror ledningen ligger klar. Får strøm fra F70 i sikringsboksen (nede til venstre under rattet, 15A) Edited August 24, 2007 by Ove!
Recommended Posts