Jump to content

kraftig dynamo til sierra


Guest pokey

Recommended Posts

hei jeg kjøpte en ny forsteker i går og føler jeg trenger og oppgradere til en litt stor dynamo og lurte på om det er noen fra noen gamle ford transit, eller noen andre diesel biler eller noe som leverer masse strøm og også kan hives over på sierraen min?

 

 

btw forsterkeren er på 4300 Wrms. og jeg tenker på 2 stk odyssey batterier (PC 1500 DT) for de som trengte litt info ;)

Link to comment
Share on other sites

hei jeg kjøpte en ny forsteker i går og føler jeg trenger og oppgradere til en litt stor dynamo og lurte på om det er noen fra noen gamle ford transit, eller noen andre diesel biler eller noe som leverer masse strøm og også kan hives over på sierraen min?

btw forsterkeren er på 4300 Wrms. og jeg tenker på 2 stk odyssey batterier (PC 1500 DT) for de som trengte litt info ;)

 

enkleste for deg er vel å sette på en dynamo fra sierra cosworth,den er på 90a og holder i massevis....

Link to comment
Share on other sites

Du kan oxo bruke en 90amp dynamo fra scorpio 2.0 Hjelper itilegg å bytte regulator fra 14v til 15v. Ellers er det vel bare å se seg rundt om i markedet,mn ska du ha flere amp enn 90, må du i de fleste tilfeller sveise nye fester..

Link to comment
Share on other sites

eventuelt lage deg brakett og montere to paralelt kobla

hvist de skal jobbe paralelt så må de være 2 av samme sort?

 

forløpig virker løsningen med og finne dynamo fra en scorpio (føler noen kanskje skal ha litt ekstra for deler fra en cossie) og slenge den på som det billigste og enkleste. noen som vet om det er samme fester?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
jepp, så lenge du tar i fra 2.0literen er det "bolt on". 2,9 har v6 - derfor andre fester

 

Bruker en dynamo ifra en 2.0 på min 2.9.

passer fint om man bare trikser litt :)

trenger ikke sveise nye fester

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...