Jump to content

Trim til mondeo mk1?


mondeo95

Recommended Posts

heisan. har nå kjøpt meg en 95mod mondeo og lurer da litt på om det finnes en del rimelige løsninger til å "piffe" opp motoren litt?

Har tenkt litt på kn filter, men har hørt at bruker man sånne typer filter så tar man knekken på lmm.

Har også vurdert å kjøpe effekt anlegg men rykter sir at da går lambdasonden.

Nu e eg helt ny på trim og di greiene der, er det noen her som kan avsanne disse ryktene? eller ligger det noe i det?

Er det ellers noe man kan gjøre for å få noe mer effekt ut av biln?

 

sånn ser biln ut per dags dato.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du har 2liter eller 1,8. Disse motorene har potensial men innsprut/tenning kan ikke oppgraderes nevneverdig. Kan modde kurvene med SMT6 fks, men ikke nok til å kalle det trim mener nå jeg. Har du en 1,8 kan du få billig oppgradering fra 115 til ca 130-135 hk med orginale Forddeler fra høggern+et greit luftfilterfilter, se link her.

For å få skikkelig "futt" i disse motorene bør du matchporte toppen, andre kammer, bedre innsug med seperate spjelhus og datasprut type Alpha etc. dette gir alt fra 150 til ca 180 hk. Kommer sikkert på 25 til 35 tusen!

Eller du kan gå for turbo, finnes flere motorer det nå er tatt ut 400-450 hk og over 500 kommer nok snart i fks England(om det ikke allerede finnes da)!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du trenger tenke på lambdasonden i alle fall.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

motoren som står i e en 2.0i på 136 hk. som er gådt 167.000, motoren er i tilleg potte tett og regreim+ vannpumpa er skifta for 2 mnd sia.

 

men for eks en turbo (noe som frister) er det noen som har erfaring med det til en mondeo?

foreks. kor man kan få tak i det? evnt leverandør.

 

All reply er til hjelp her :lol:

Edited by mondeo95
Link to comment
Share on other sites

Er et par her inne som driv å bygger mondeo turbo motor.

 

Nå skal jeg først si at jeg ikke har veldig stor greie på det her, så har vi det klart, men det jeg har skjønnt er følgende.

1.8 motoren er bedre å bygge turbo på da den har tykkere blokk eller noe. åpent luftfilter kan kødde til motoren, noen opplever dette, tror det er avhengig av hvilken luftmassemåler som er brukt på din. Det som de merker er at draget blir dårligere. Uansett hva du gjør må det bygges en plate som sperrer for varm luft til filteret fra motoren, da dette alltid er et problem på mondeo! Turbo kitt er blandt annet å få kjøpt i danmark, da dette er en poppulær bil å style, samt tune der. England er enda bedre, der er dette en skikkelig hott bil om dagen. Jeg ville nok prøvd noen engelske sider.

På bilgalleri.net, et annet forum jeg er medlem av er det en kar som har hatt en mondeo 94 mod stv, som han skriver det er 190hk i. dette er hva han skriver om motoren "2.0 liter stor turbo og dompventil nå med sporteksos,og kn filter og Intercooler".

 

Selv om jeg ikke er mye til hjelp har jeg da gitt deg noe tips. Meld deg inn på det forumet, så kan du ta kontakt med han! Tror han har litt peilig!

Link to comment
Share on other sites

Kan høre med Paul hva han hadde på bilen sin med orginalinnspruten..

Fant bremsepapirene også....Trur 230 var med orginalinnspruten, og 370cc dysene.

Han bytta senere til 440 dyser og MS for Styring.

får se om LINKEN fungerer.

 

Ellers har jeg selv i kjelleren: :wub:

 

image-upload-72-782147.jpg

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...