Jump to content

taunus! noen forslag?


Ford-rs

Recommended Posts

Har kjøpt meg no en taunus mk2 stv med 1.6 som jeg har tenkt som prosjekt. er det noen her inne som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med den? har tenkt å bruke en del penger på an. skal ikke bli noe rånebil men mer som en bruksvetran.

kom gjerne med bilder :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Oi her har du mange muligheter.

Først og fremst nye dempere, fjører og polyforinger, kontrollere alle ledd etc.

Hiv på capri 2.8i bremser med ventilerte skiver og litt større calipere, gjerne de fra Granada 2.8i, de med lengst klosser.

Motormessig så er det jo flere valg. En ting er å sette inn kam og gasser fra 2.0 samt grenrør. Evt sette i en en trimmet 2.0 med større gasser, spissere kam og grenrør. Ville holdt meg til rekkefirer og gasser. Mekke litt old scool!

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

dette er råe biler. legg ut bilder av den da. det går en stv her i bergen, uten fangere, den er feit.. du kan jo slippe ned en V6 cosworth motor da, og manuell gir... godkjent? tror ikke det. så det letteste er vel en småtrimmet 2liter, borret til 2.1, god kvass kam, grenrør, 2.5" eksos og store gassere...

Link to comment
Share on other sites

kan legge ut bilder av den når jeg skal ut til den. prosjektet kommer ikke til å starte før i vinter. men motor kommer jeg til å bygge ganske snart siden jeg har alle delen jeg trenger. men jeg snakket med bt i dag de var veldig positiv til sette en small block i den. men kommer nok til å holde meg til en rekke firer. men hva jeg skal bygge den av er jeg ikke sikker på enda. kom gjerne med forslag.

Link to comment
Share on other sites

Taunus er morro bil!.. Her er bilde av min -78 Taunus ca i -93...

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

turbo og forgasser hvordan fungerte det på taunus? tålte drivverket det?

 

ja, det gikk greit... Men anbefaler hardere fòringer i bakstillinga!..

 

-Var 2.0 den jeg hadde.. Vet ikke om det er særlig forskjell på drivverk..

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest John-A

Jeg ville ha beholdt bilen original...

Er ikke mange igjen av stasjonsvognene av denne typen!

Blir iallefall ikke flere!

 

MVH John-A

Link to comment
Share on other sites

Det skal se originalt ut, hvis du ser bort fra felgene :)

Hvis du er heldig har du det store atlas bakakselen, og de er det enkelt å få tak i sperre til de. ;)

RS Euroford har alt du trenger til understell, bremser, foringer osv :)

 

trur d va liten på dinna, e tross alt den orginal 1600.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...