Jump to content

2.9 24v Cosworth?


granadaghia

Recommended Posts

250 er en del. da må du hvertfall bytte register systemet. og det er dårlig å få tak i deler til boa motoren. den første typen,

 

det er dyre deler og folk gir F... å bytte dette når det skal.

 

sats på nyere bob motoren fra 94 og opp.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

sats på nyere bob motoren fra 94 og opp.

 

Det kommer vel an på hva man er ute etter... original motor eller trim objekt.. på begge bør man uansett demontere og sjekke kjedet for å være sikker, spesielt hvis den har gått 250 tusen km..

 

Begge har sine svakheter, BOA'en har best kjede system selv det blir også slitt, spesielt sleidene som styrer/strammer kjedet.

 

På BOB'en derimot er det større fare for at det ene kjedet ryker/hopper over og da ryker ventilene også.. Bare se hvor mange "ny typen" scorpioer med motorras som står til salgs i tyskland. Men til gjengjeld har BOB'en har en kraftigere blokk en BOA'en da..

 

 

er ikkje bob motoren vanskeligare å koble opp da med tanke på feks automat osv........kan ikkje bruke samme granada kassa c3 på en bob som på boa vel??

 

Det største problemet med BOB'en er ikke oppkoblingen mot automaten, men det at den har startsperre system...

 

 

Dette er visst helt håløst å få til å virke i en annen bil. Det går rykter om at det skiller noe på årsmodellene, men startsperre systemet er integrert i elsystemet (ikke motorens, men hele under dashbordet) og man må derfor bruke mesteparten av scorpioens ledningsnett inkl instrumentpanel +++ for å få startsperre systemet til å virke.

Bør vurderer alternativt innsprut/tenningsystem skal denne motoren brukes....

Link to comment
Share on other sites

Guest Compomotive
Det kommer vel an på hva man er ute etter... original motor eller trim objekt.. på begge bør man uansett demontere og sjekke kjedet for å være sikker, spesielt hvis den har gått 250 tusen km..

 

Begge har sine svakheter, BOA'en har best kjede system selv det blir også slitt, spesielt sleidene som styrer/strammer kjedet.

 

På BOB'en derimot er det større fare for at det ene kjedet ryker/hopper over og da ryker ventilene også.. Bare se hvor mange "ny typen" scorpioer med motorras som står til salgs i tyskland. Men til gjengjeld har BOB'en har en kraftigere blokk en BOA'en da..

Det største problemet med BOB'en er ikke oppkoblingen mot automaten, men det at den har startsperre system...

Dette er visst helt håløst å få til å virke i en annen bil. Det går rykter om at det skiller noe på årsmodellene, men startsperre systemet er integrert i elsystemet (ikke motorens, men hele under dashbordet) og man må derfor bruke mesteparten av scorpioens ledningsnett inkl instrumentpanel +++ for å få startsperre systemet til å virke.

Bør vurderer alternativt innsprut/tenningsystem skal denne motoren brukes....

 

 

Er det ikke uansett vrient med tanke på origianl hjerne.. når den egentlig har automat??? gir den ikke litt deil da når man gir bånn pedal feks????

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...