Jump to content

Bilder av 66` Mustang


RC 45

Recommended Posts

Hvet ikke i detajl alt som er gjort med motor, men det er andre kammer,porta topp av Skinne Bros,større turbo,efektanlegg m.m. Dette er et oppsett som RUF leverer, men det er fortsatt mekanisk innsprøytning.Alt dette er gjort på autotuning på Råde av Jens når han jobbet der. Bilen går jæ... bra!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vet ikke hva jeg ville valgt i dette tilfellet jeg.. :rolleyes: Så jeg sier:

 

Ja takk, BEGGE DELER :D

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hver gang jeg passerer en 911/930 må jeg stoppe for å se på det fantastiske bakpartiet. Siden jeg bor på Frogner er det ikke så sjelden og det er fine pauser på vei hjem fra byen. 930 har de fineste linjene i 911-serien.

 

En ting vet jeg om fremtiden, jeg skal eie en 911 i en eller annen form, men jeg er ganske sikkert på at det blir 930 Turbo. 77-modell med 3.3l, 300hk og 430NM, perfekt. HELT original, men motoren kan skremmes opp.

 

Har du noen fler specs på motor? Antar at K-Jetronicen er byttet ut? Det jeg ikke skjønner er at når K-Jetronic kan levere bensin nok til å enorme krefter, hvorfor kan da ikke mitt KE-Jetronic modifiseres til å gjøre det samme?

Porschen er kuul den.. men mustangen er

helt genial! :) digger den så sinnsykt!

 

har kjørt fattigmanns Porsche jeg en 928 ? tror jeg det var.. gikk bra den og.. har 240 hester da. lurer på hvordan en 911 turbo går da ? :unsure:

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Hvet ikke i detajl alt som er gjort med motor, men det er andre kammer,porta topp av Skinne Bros,større turbo,efektanlegg m.m. Dette er et oppsett som RUF leverer, men det er fortsatt mekanisk innsprøytning.Alt dette er gjort på autotuning på Råde av Jens når han jobbet der. Bilen går jæ... bra!

sorry meg ass.. mn driter fardin penger ? siden han har biler som koster en del foran garasjen ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg hadde for noen år siden en -67 mustang og det var en drøm å leke seg med... må desverre si det at de bilene var perfekte å kjøre rett fram med., når det kom svinger var det et helvete. den råeste porsche jeg har kjørt var en -05 966 turbo som hadde kommet rett fra techcar i tyskland med 550 hester og 960 newton, det tok vel ca 3-4 uker før girkassa måtte byttes. den klarte ikke byttet mellom 1 og 2 gir. fordelen med den bilen var at det var 4wd på den. Som jeg nevnte til en annen bruker her inne har det mest sinnsyke jeg har kjørt vært en ferrari 355 F1 Spider med sommerdekk på vinterføre. Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at varmeapperatet i den bilen ikke funker på vinteren. :D Jeg var sikker på å dra ut flere ganger å jeg kommer neppe til å gjøre det igjen. Den har vistnok sperre fra fabrikk på 295 km/t. Så nå er jeg spendt på hva jeg får ut av bilen til madammen, -86 Escort XR3I Cab med ny motor, RS Turbo + helvetes mye nye deler.

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange priser har egentlig far din dratt inn med den Mustangen nå? Begynner å bli endel?

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Her er bilder av den typen jeg lekte med...nydelig bil.....den jeg kjørte er klin lik, bare annen lakk...dere skulle sett raaay og cossiman når de var med å så den...det var uanstendighet på høyt nivå :D

 

Jeg selger den orginale manifoilden og muligens de orginale turboene så det er bare å si ifra hvis noen ønsker... og ja, jeg vet det ikke er det riktige forumet osv...men det er da lov å spørre... ;)

 

front.jpg

siden.jpg

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange priser har egentlig far din dratt inn med den Mustangen nå? Begynner å bli endel?

 

Har ikke helt tellinga, men det er vel 7-8 priser. Bilen vurderes til salgs for de som vil ha en fin Mustang.

Edited by RC 45
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En slik mustang kan være vanskeligere å kommer over iforhold til slike porscher som man finner i flere butikker over landet, eller på gaten! Det gjør vel den ganske spes.? Etter jeg fikk lappen, trur jeg ikke har møtt en eneste mustang på vegen! men porscher er ikke så vanskelig å få øye på, kansje i nord-norge men, Skulle ikke hatt meg noe i mot å hatt en slik mustang på gården i den tilstanden! Klassiker!! Selv er jeg litt mer fan av 69mod, men..

 

RC 45

Hvilken prisklasse ligger den i ?

Link to comment
Share on other sites

En slik mustang kan være vanskeligere å kommer over iforhold til slike porscher som man finner i flere butikker over landet, eller på gaten! Det gjør vel den ganske spes.? Etter jeg fikk lappen, trur jeg ikke har møtt en eneste mustang på vegen! men porscher er ikke så vanskelig å få øye på, kansje i nord-norge men, Skulle ikke hatt meg noe i mot å hatt en slik mustang på gården i den tilstanden! Klassiker!! Selv er jeg litt mer fan av 69mod, men..

 

RC 45

Hvilken prisklasse ligger den i ?

 

 

Hvis den selges vil pris hvere 310 000,-

Dette dekker ikke påkost av bil engang. Meget pen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 9 months later...
Guest Andresen

Fin Porsche ja!

 

 

Angående Mustangen, hvordan er motoren? Ser det står 289 der, men den yter vel bedre enn en original 289?

Link to comment
Share on other sites

Guest Michal
Fin Porsche ja!

Angående Mustangen, hvordan er motoren? Ser det står 289 der, men den yter vel bedre enn en original 289?

 

 

En sånn en skal jeg ha før eller siden!!!

 

prøver å finne en sliten en til en billig penge å restaurere men er ikke lett :unsure:

 

de ferdigfiksa er jo sykt dyre :wacko: akkuratt som denne men det skjønner man jo også..

Link to comment
Share on other sites

Guest John-A
En sånn en skal jeg ha før eller siden!!!

 

prøver å finne en sliten en til en billig penge å restaurere men er ikke lett :unsure:

 

de ferdigfiksa er jo sykt dyre :wacko: akkuratt som denne men det skjønner man jo også..

 

Hvis du tenker på Mustangen så er det vanskeligere å komme over et prosjekt i Norge enn andre land, deriblandt over dammen!

Men du kan komme borti mye rart i USA, også andre land, av prosjekter...

Leter man lenge nok så finner man alltids noe som er brukbart.

 

Et skrekk eksempel er en kjenning som hentet en 67 cab fra Danmark, "usett", dvs bare på bilder!

Bilen var ikke noe alt for stort restaureringsprosjekt, i følge eieren iallfall, MEN...

Han ville ha noe å pusle med uti garasjen over et par år.

Men når bilen kom hjem var den så "pille råttig", når han åpnet begge dørene så svaiet bilen på midten!

Etter mye om og men, tok den gamle eieren bilen tilbake...

 

Fordelen med restaurering av Mustang er at du kan få bestilt "alt"!

Pony Parts er eksperter på dette området...

De er meget greie å bruke.

Men det kan være noen kroner og spare på å bestille fra USA.

Der finnes det mange seriøse firmaer som sender over hele verden...

Folk som har holdt på litt med restaurering av Mustanger vet hvilke firmaer som er OK!

Norsk Mustang klubb har sikkert sine anbefalinger!

 

Men hvis man kjøper en "ferdig" bil, så er det en ren investering hvis du steller med bilen i noen år!

Det blir ofte et forhold til disse bilene :blush:

Blir ikke akkurat "bare" å selge da...

 

MVH John-A

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...