Jump to content

Varme I Sierra


Sierra RS

Recommended Posts

har hatt dårlig varme i sierraen i det siste, det har gått litt opp og ned. noen ganger funker det, andre ganger er det lunk.

har skiftet termostat siden motorvarmen var litt ustabil. men dette er fikset. det er jevn motor temp og vannpumpen er i orden. jeg kjørte kjølesystem rens her om dagen og byttet kjølevæske. og da funket det som bare det! kjørte i t-skjorte og vinduene nede. men det varte bare i noen få dager. har kjent på slangene og det er varmt inn til registeret, men ikke no serlig ut fra det. og da er det vel stor sansynlighet at registeret er tett. men jeg lurer på om kjølevannet går igjenom registeret uansett? eller er det en ventil? (sånn som på 240++) tilfelle denne er låst seg. blir vel til å skifte register.

en annen ting er at tempen går litt opp og ned. den blir varm også åpner termostaten og så faller tempen. det går sånn opp og ned. har dere non tips for å få den mere stabil? har tengt på sånn derre elektrisk termostat man fester på radiatorslangen (og tar vekk den originale) eller en papp plate foran radiatoren :lol:

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

d sirkuleres igjennom registret før termostaten åpner. den ene slangen til registret står jo i vannpumpa

enkleste du gjør er å kjøpe nytt. har prøvd å spyle igjennom mitt flere ganger,det funker ei lita stund men blir aldri bra

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å redde en renault megane om dagen. Koster 8000kr å bytte varmeapperatregisteret på Bilia. Spyl ut Kjølevæska med f.eks hageslangen, og spyl spesielt godt gjennom slangene til varmeapperatregisteret og fyll på med vann og sun oppvaskpulver. Kjør bilen minst en halvtime og tøm systemet og spyl det. Gjenta prosessen til det blir bra. Jeg har gjort det 3 ganger på Meganen nå, og nå er den litt varmere enn lunken. Første gangen var den halvkald, også ble den lunken. Her tror jeg det gjelder å være tolmodig.

:-)

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver å redde en renault megane om dagen. Koster 8000kr å bytte varmeapperatregisteret på Bilia. Spyl ut Kjølevæska med f.eks hageslangen, og spyl spesielt godt gjennom slangene til varmeapperatregisteret og fyll på med vann og sun oppvaskpulver. Kjør bilen minst en halvtime og tøm systemet og spyl det. Gjenta prosessen til det blir bra. Jeg har gjort det 3 ganger på Meganen nå, og nå er den litt varmere enn lunken. Første gangen var den halvkald, også ble den lunken. Her tror jeg det gjelder å være tolmodig.

:-)

 

Lykke til.

har drevet å skyllet med vann, hatt i såpe og blåst med luft og skyllt reint, flere ganger i dag. det virker som det ble litt bedre, men det må gå noen dager før jeg vet sikkert. sliter med å få jevn motor varme. satte en klemme på radiatorslangen bare for å se om jeg fikk den skikkelig varm, men det virket ikke som det hjalp så fryktelig.. skal feste en papp plate foran radiatoren i morra.

(vet at det er dyrt på bilia, jeg jobber der! hehe. er litt jobb på den bilen. også er det merke verksted også.)

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

har akk samme problemet på en sierra doch her.motortemp er normal,men kommer bare såvidt lunk i varmeapp.

noen ganger blåser det varmt,men etter en stund blir det kaldere.har spylt gjennom registeret m høytrykk flere ganger uten hell.klarer nesten ikke å blåse gjennom med munnen en gang.er vel best å kjøpe et nytt?

MyBannerMaker_Banner1.jpg
Link to comment
Share on other sites

har akk samme problemet på en sierra doch her.motortemp er normal,men kommer bare såvidt lunk i varmeapp.

noen ganger blåser det varmt,men etter en stund blir det kaldere.har spylt gjennom registeret m høytrykk flere ganger uten hell.klarer nesten ikke å blåse gjennom med munnen en gang.er vel best å kjøpe et nytt?

jepp det er dat samma hos meg også. og nå er jeg lei av å fryse til jobben om morgenen, så jeg bestiller nytt register på mandag. setter inn ett nytt når jeg først har det oppe. så blir det sikket bra.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

byttet registeret mitt for litt oven en mnd siden.

satt inn termostat fra 1,8 mondeo men får ikke ordentlig varme i kjerra.!!!

hva kan være galt da?

har luftet ordentlig og termostaten funker som det skal men det blåser bare lunket...

begge slangene til registeret er varme

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

jeg bytta registeret her om dagen.enkel jobb det,par timer.

men nå har også toppakningen gått,så jeg holder på å bytte den.får bare håpe at toppen ikke er sprekt.

 

 

toppen lever et hardt liv med tett varme register :angry: bare en ting og gjøre syns jeg ,kjøp nytt så fort dere merker at det blir dårlig varme ,

spare dere for mye trøbbel og varme i bilen må man ha :closedeyes:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

toppen lever et hardt liv med tett varme register :angry: bare en ting og gjøre syns jeg ,kjøp nytt så fort dere merker at det blir dårlig varme ,

spare dere for mye trøbbel og varme i bilen må man ha :closedeyes:

 

 

har ikke tett register men har ikke no spez med varme i bilen :blink:

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

jeg lurte på en ting selv, etter å ha lest masse om dette problemet. På Sierra'n min så blir ikke temperaturen varm nok, er bare ca 0 grader om dagen og tempmåleren er på grensa til å komme på normal, hva kan være årsaken til at den ikke stiger høyere ? det blir ikke så varmt i bilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
jeg lurte på en ting selv, etter å ha lest masse om dette problemet. På Sierra'n min så blir ikke temperaturen varm nok, er bare ca 0 grader om dagen og tempmåleren er på grensa til å komme på normal, hva kan være årsaken til at den ikke stiger høyere ? det blir ikke så varmt i bilen.

hadde også dette problemet. men når jeg skifta varme registeret så ble temp. normal. ligger midt på, stabilt.

edit: ble også fin varme i bilen!

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Burde sjekke toppen din.

Kommer det hvit røyk ut av eksosen?

Vann i oljen?

 

 

Dohc du har eller?

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=34816

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...