Jump to content

Turb


Guest siggen

Recommended Posts

har netics en turbo som tilsvarer en t34 med 48 hus?evt 55 hus?

noen andre forslag på turbo i den størrelsen?

(vet om den krx turboen)

kom gjerne med forslag fra det store utland og

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Turbonetics E46.. Turbo'n koster 9500, Baklokk koster 2500 og wastegate 1000kr omtrent..

Vitsen med å ikke kjøpe Garrett da? Blir jo samma prisen uansett.. Har et brukt baklokk du kan få kjøpe av meg om det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Turbonetics E46.. Turbo'n koster 9500, Baklokk koster 2500 og wastegate 1000kr omtrent..

Vitsen med å ikke kjøpe Garrett da? Blir jo samma prisen uansett.. Har et brukt baklokk du kan få kjøpe av meg om det trengs.

 

 

tenkte bare og få litt andre inputt egentlig.regner med det blir en t34.den e46`er ikke den treg og dra igang?vil helst ha en som lader "før" jeg har starta opp doningen jeg

Link to comment
Share on other sites

Vil helst ha en som lader "før" jeg har starta opp doningen jeg.

 

Da må du velge så liten turbo som mulig, men ikke mindre enn at den klarer ønsket ditt om maks effekt.

 

At E46 er større, "tyngre" og tregere enn T34 er det overhode ingen tvil om.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da må du velge så liten turbo som mulig, men ikke mindre enn at den klarer ønsket ditt om maks effekt.

 

At E46 er større, "tyngre" og tregere enn T34 er det overhode ingen tvil om.

 

 

mellom 330 og 350 hk og jeg er fornøyd.trenger ikke mer.har grønndyse oppsett på bilen.

Link to comment
Share on other sites

er dette det samme som e46 turboen ?

 

Ja.

 

 

mellom 330 og 350 hk og jeg er fornøyd.trenger ikke mer.har grønndyse oppsett på bilen.

 

I forhold til hva du sier og har sagt om ønsket resultat så kan både SRX350, GT28RS og Mitsubishi "maks 390 hk turbo" foreslås, men ingen av dem er "bolt on".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

joda,men var av den oppfatningen her at den ikke er blandt de kjappeste akkuratt. var det feil det kanskje? når har denne ca en bar foreksempel?

Link to comment
Share on other sites

er du veldig opptatt av bolt on er jo dette forslaget best :closedeyes:

 

T34 A/R0.48 er ett godt "bolt on" forslag ingen tvil om det.

 

Jeg tror imidlertid at det finnes en annen mulighet også. Jeg man ikke garantere at det går, men det kan se lovende ut.

 

Forslaget gjelder bare for dem som ikke har problemer med problematikken rundt kulelagerturboer.

 

Det man kan gjøre er å kjøpe en Garrett GT28R (IKKE RS)turbo og sette på turbinhuset fra T25 Escorten. Da får man en "bolt on" turbo som lader maksimalt tidlig.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65
T34 A/R0.48 er ett godt "bolt on" forslag ingen tvil om det.

 

Jeg tror imidlertid at det finnes en annen mulighet også. Jeg man ikke garantere at det går, men det kan se lovende ut.

 

Forslaget gjelder bare for dem som ikke har problemer med problematikken rundt kulelagerturboer.

 

Det man kan gjøre er å kjøpe en Garrett GT28R (IKKE RS)turbo og sette på turbinhuset fra T25 Escorten. Da får man en "bolt on" turbo som lader maksimalt tidlig.

 

 

Det passer ikke . Dette er rene skjære tøvet fra RS 1000

 

Det er mye mindre turbinhjul på gt28r turboen , enn på Escort "t25" turboen .

Det er imidlertid veldig likt hjulet på gt2860rs tuboen , som lett klarer 320-340hk( 340-370hk+) på navene målt på Bjørnstad sin Dynapack bl.a. (dette er på 1.8l ca18det og 2l sr20det) .

Men innfestning til lagerhuset på Garrett GT BB turboene er helt forskjellig , i forhold til de gamle t25 og t28 turboene med glidelager .

Jeg overhaler disse turboene , og har forsket på dette selv for lenge siden .

Det lar seg kanskje gjøre med endel arbeid og maskinering , men det blir jo temmelig høy kostnad på dette .

Jeg har nettopp laget en hybrid Escort T25 turbo med 360" trust lager , et større kompressorhjul , større kompressorhus med 3" innsug på , og et portet turbinhus . Foreløpig , så er denne motoren så og si original , så det er vanskelig å si hv den klarer på denne bilen .

Det eneste jeg er skeptisk til er det dårlige turbinhuset på denne hybriden .

Det er veldig lite på denne turboen , men hvem vet ?

Turbihuset på KRX400 er også veldig lite og trangt , og skal i følge "noen " klare 400hk (men som vi ennå ikke har sett ) .

Den har imdlertid litt større turbin outlet diameter , sett i forhold til original "T25" Escort turboen .

Link to comment
Share on other sites

Har jo vært i kontakt med atpturbo, de sier at visst ikkje turboen har 4 bolt festing men 6 bolt festing så skal det gå an å kjøpe en gt2870 core med samme eksos hjul (53mm eller 53.85mm) å montere på det turbin huset som står på t25 escorten.

Men visst du har prøvd det så har du sikkert rett. Uansett t25 escorten har 57a/r, et t25 a/r 0.64 hus er ca likt som t3 a/r 0.48, i følge atpturbo.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

Har jo vært i kontakt med atpturbo, de sier at visst ikkje turboen har 4 bolt festing men 6 bolt festing så skal det gå an å kjøpe en GT2870 core med samme eksos hjul (53mm eller 53.85mm) å montere på det turbin huset som står på t25 escorten.

 

Hehehe, ja ikke sant? :lol:

 

Men som vanlig ser vi at T-king 65 kan bedre enn alle andre, inkl. ATP. :rolleyes:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

"Har jo vært i kontakt med atpturbo, de sier at visst ikkje turboen har 4 bolt festing men 6 bolt festing så skal det gå an å kjøpe en gt2870 core med samme eksos hjul (53mm eller 53.85mm) å montere på det turbin huset som står på t25 escorten.

Men visst du har prøvd det så har du sikkert rett. Uansett t25 escorten har 57a/r, et t25 a/r 0.64 hus er ca likt som t3 a/r 0.48, i følge atpturbo. "

 

Såvidt jeg vet FINNES det ikke en gt2870 turbo (sikkert en versjon av gt2871r dusnakker om her...) .

Pelle snakker jo om gt28r...den har jo et helt annet mindre turbihjul enn gt2860rs og gt2871r .... :wacko:

Ja...gt2871r og gt2860rs har nesten samme turbin hjulet som t25 Escort turboen , så sånt sett passer kanskje selve HJULET , muligens ?

Men selve LAGERHUSET , han en annen diameter der den festes i turbinhuset .

Kanskje det går an å maskinere etc. , men det er garantert mye arbeid .

Da jeg er nede i det store utlandet på innkjøpsrunde , så kan jeg ikke stikke ned og sjekke dette 100% nå , men jeg er sånn 98% sikkert når det gjelder innfestning på lagerhuset .

 

Når det gjelder ATP , så tviler jeg sterkt på at de noen gang har sett en Escort t25 turbo .

 

Pelle...ja du ar jo mye relevant å komme med her (utenom misinformasjon deluxe da ) . :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...