FitjarRacing Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 heisann.. har ein 89mod 2wd sedan med komplett steg 3 oppsett.. eller 360 om dåke vill so har eg kjøp ny turbo garrett t34 ar 48 tenkte å kjøra mellom 1,4 - 1,6 bar lade trykk men eg lure på kas actuator eg ska velga?? enten - 31 eller - 34 og ka e da so e forskjellen på dei 2 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 15, 2007 Author Share Posted November 15, 2007 ingen so har peiling?? ka bør lambda verdien ligga på sånn cirka for at motoren ska ha skikkelig forbrenning å smøring?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 15, 2007 Share Posted November 15, 2007 Kommer litt ann på om du bløder eller ikke, jeg bruker 31 med bløding, fungerer fint. kjører med 1.7 i trykk.Ved på drag med fullt trykk, bør lambdaen ligge rundt 12.6 mangen ligger litt fetere rundt 11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 15, 2007 Author Share Posted November 15, 2007 hei kommer til og bløde eg og... bruke kun turbosmart bost tee... ikkje noko amal ventil eller noko sånnt... lure vell egentlig på ka so gjer best resultat av - 31 - 34 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ørjan G Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Du få vel meir peak me -31 og jamnare trykk me -34? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 16, 2007 Author Share Posted November 16, 2007 hmm okei ja takk for svar vertfall.. nåken so kansje kan svara endo litt bedre?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Verstingen Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 hmm okei ja takk for svar vertfall.. nåken so kansje kan svara endo litt bedre?? bruk 34 aktivator jo strammere jo bedre respons ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 -34 og lamda : 12,8 fordi 34 er bedre enn 31 og som verstingen sier, bedre respons aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Bruk 31-, jeg har ikke god erfaring me 34 actuatoren, men kommer an på hva chipet ditt er beregnet for...31 actuatoren, er progresiv det er ikke 34 actuatoren 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 24, 2007 Share Posted November 24, 2007 Jeg fikk anbefalt -31 actuator av Motorsport Developments... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FitjarRacing Posted November 25, 2007 Author Share Posted November 25, 2007 takk blir nok - 31 ja:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 så lenge du bruker bleeder vil jeg si du merker liten forskjell da det nå er bleederen som slipper opp trykket der du vil ha det og ikke actuatoren... prøvde begge deler på den forige vingebilen min, gjorde dette på rullende landevei og var ikke no merker forskjell i effekt eller kurve... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 Men nå er det begrenset hvor mye fjæren i actuatoren klarer å holde igjen, det kan du ikke styre med bleed. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now