Jump to content

4x4 diff på 2.0 doch 2wd ?


Guest tux

Recommended Posts

Hei! Har nettopp gått til innkjøp av en 1990 modell 2.0 liters doch. Så har jeg hørt at bakakslingen / diffen på desse ryker ganske så lett. Så har jeg en 7" diff fra en 4x4 cosworth på hånd. Så lurte jeg på om denne passet?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen fra cosworth som passer rett over da?

 

Visst jeg leser litt info om diffene, så står det 7" og 7.5" osv. Hvor er dette målt? Og hvilken har mest sannsynlig jeg ? :P

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 4x4 diffen og drivakslingene, så skal dette passe ret4t på. Har gjort dette selv på min, så vet det passer. Dessuten har jo dohc 4x4 tromler bak og diff brems orginalt...

 

har sett dohc 4x4 med skiver bak..

 

en org 7" diff holder i massevis for standard ohc og dohc

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 4x4 diffen og drivakslingene, så skal dette passe ret4t på. Har gjort dette selv på min, så vet det passer. Dessuten har jo dohc 4x4 tromler bak og diff brems orginalt...

 

Jeg har bare originalt understell. Men har litt lyst på cosworth diff, siden den tåler en hel del mer juling ;)

 

har sett dohc 4x4 med skiver bak..

 

en org 7" diff holder i massevis for standard ohc og dohc

 

Har to kompiser som har ødlagt 5 differ til sammen. :blink: Men de har Scorpio da. Men er ikke det omtrent samme understellet? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare originalt understell. Men har litt lyst på cosworth diff, siden den tåler en hel del mer juling ;)

Har to kompiser som har ødlagt 5 differ til sammen. :blink: Men de har Scorpio da. Men er ikke det omtrent samme understellet? :unsure:

jeg har ødelagt 4diff på min sierra GT med 140hk, cosworth diff holder ikke meget bedre.. de skal alle svejses i den gennemgående aksel i planetgearet for ikke at blive ødelagt. der er en rørsplit der holder den. og når den knækker så går der ikke længe før at diffet raser. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

jeg har ødelagt 4diff på min sierra GT med 140hk, cosworth diff holder ikke meget bedre.. de skal alle svejses i den gennemgående aksel i planetgearet for ikke at blive ødelagt. der er en rørsplit der holder den. og når den knækker så går der ikke længe før at diffet raser. :wacko:

 

Hmm, hva burde jeg gjøre for å få et drivverk som tåler noe juling da? Uten å tømme hele sparekontoen? :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hva burde jeg gjøre for å få et drivverk som tåler noe juling da? Uten å tømme hele sparekontoen? :wacko:

altså grunden til at jeg monterede et cosworth 4x4 bagbro var pga jeg brugte 10dæk om året og var ret træt af kun at slide 5cm af mine dæk. det retter cos bagbroen på (rigtig meget endda) og hele bagbroen +diff,bremser etc kostede mig 3000kr og da jeg selv skulle have ny diff igen så var det nemt (havde ødelagt nr 4 diff) men jeg tager lige nogle billeder og ligger ind når jeg får tid. det er nemt at svejse så et std kan holde, pga det altid er det samme der sker..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...