Jump to content

Register Reim


RsturboS2

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest 2.0Fordsierra

på sierraen ryke ikke ventiler så vidt jeg vet, når reima går..deilig..synd , var nettopp en her som gira litt feil på en avensis..55 tusen i skader ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie
på sierraen ryke ikke ventiler så vidt jeg vet, når reima går..deilig..synd , var nettopp en her som gira litt feil på en avensis..55 tusen i skader ;)

Toyota vettu.... Billig bil å kjøpe og å ha men når først uhellet er ute blir det DYRT

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler på at de fra Burtonpower er natriumfylt til den prisen. Det var kun RS Turbo som hadde natriumfylte ventiler av CVH'ene og det står ikke spesifikt at den eksosventilen er til RS Turbo. Jeg tror natriumfylt ventil er noe jålete og at dette ikke er så utbredt lenger.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

har blåst felpro jeg ja, men da peaka jeg på 1.5 og holdt 1.2 leeeenge :) morro ihvertfall :)

 

natriumfylte ventiler kan vel være hensiktsmessig hvis kjører med høy arbeidstemp og høye turtall konstant....ellers er det vel som ali sier, litt jålete :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

har blåst felpro jeg ja, men da peaka jeg på 1.5 og holdt 1.2 leeeenge :) morro ihvertfall :)

 

natriumfylte ventiler kan vel være hensiktsmessig hvis kjører med høy arbeidstemp og høye turtall konstant....ellers er det vel som ali sier, litt jålete :)

ja ok.. da så..

men mente rc-racing (han jeg skrur sammen med) hadde noen liggenes.

så vi for se.

takker for svar tofte,alibaba :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

jaja... håper jeg og kompisen min for sosa oss til og sett på hva som må gjøres for og få bilen på veien igjen.. klarer meg ikke uten den... :(

skal gå over hele motoren fixe små ting.. så jeg tror det ikke blir mindre med inlegg fra meg her med tiden.. takker for all hjelp hit til.. :)

og hvis det er noe som bor i nærheten av lillehammer bare og komme en tur.. hehe B)

håkon

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

dette har vi tenkt på og handle.. (muligens..)

 

PIPERBP285T2 PIPER CAMSHAFT KIT CVH TURBO FAST ROAD £289.00

CHIPERST.1S1 CHIP, ESCORT RST STAGE 1 V85AB AA £293.75

CV370 INLET VALVE 42.7mm/1.680" 214N £50.01

CV371 EXHAUST VALVE 37.1mm/1.460" 214N £50.01

jepp tenkte på edite denne i går..

kome på at jeg skal ha gra topp og.. og kamdrev

 

 

Total to pay £682.77

 

blir det liv i rs igjen da tro ? hehe.

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

på sierraen ryke ikke ventiler så vidt jeg vet, når reima går..deilig..synd , var nettopp en her som gira litt feil på en avensis..55 tusen i skader ;)

jeg hadde register ryk på min sierra 2.0 ohc, gikk fint som ****. heldigvis for org motor, ellers hadde alt røket til h------. så vidt eg vet, e d di eneste som tåler at reimen ryker, på ford motor.. kun 2.0 ohc

Link to comment
Share on other sites

Det skal visst ha ganske mye å si. Det originale drevet er laget for timingen til den originale kamakslingen. Ingen av ytelsekammene har samme timing, alle skal ha forskjellig og det sier seg selv at det originale ikke holder da. Så det er noe bortkastet når man ikke får justert den nye kamakslingen riktig.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

jeg gir opp.. kjønner **** meg ikke engelsk. og hva jeg envt jeg trenger av deler... så for eller steet meg ned med rc-racing en dag og se på hva jeg skulle ha hatt.. :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo alle sammen en liten opdatering siden sist..

 

da her jeg og (rs-racing) plukket toppen fra værandre og følgene ting er oppdaget..

han som har hatt bilen før meg har drevet på og kukka noe jevelig kan vel man si..

 

1:først det spjeldet som skal sjekke lufta som skal lage klikk klikk lyder virker ikke.. tror det var bare en justering sak..

 

2:bilen får falsk luft fra en stand. skal bytte alt av pakninger og greier på toppen.

 

3: og ja noen ventiler er bøyde.. 3 stk faktisk.. 2 exos og en insprut. ? kjøper nye..

 

4:sitter en orginal trim cam i bilen en kent cam faktisk. dette kom som et sjokk. er nok litt slitt og litt eldre modell.. fant den i borton power bladet. rart .?

 

5:bytter også vann pumpe føler og kjøper et breather kit.

 

6:pluss noen ledninger her og der som ikke skulle vært montert slik ...

 

 

kommer med mulig oppdatering senere.. kom gjerne med forslag.. :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra_raaner
på sierraen ryke ikke ventiler så vidt jeg vet, når reima går..deilig..synd , var nettopp en her som gira litt feil på en avensis..55 tusen i skader ;)

B) Ventilene ryker ikke selv om register reima tar kvel på sierra nei. prøvde å ta min på gir et langt stykke før jg skjønnte d va reima å da sa en hos ford (på verkstedet) at ventilene ikke ryker uansett

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ok.. da her jeg fått vite hva slags cam som satt i den..

 

det er en cent cam.. cv 35 roaster. vistnok. :rolleyes:

tenkte jeg skulle finne litt onfo om denne.. se hva den er god for og slik.. har noen synspunkter på denne ??

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Åh fyh!

Ikke bra nei.

Dette her fikser vi i vinter RsturboS2, Innsugsventtiler har jeg liggende, mulig jeg kan fikse eksosventiler oxo.

Vi må jo ha litt å drive med i vinter ikke sant??

Hehe.

Høh? Bruke en hel vinter for og rive av toppen og bytte noen ventiler??? Det er jo gjort på en dag, eller noen timer, hvis du har delene inne...

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fy **** var bare det som manglet!

 

tok av bånn panna! der er rådelagrene så slitt at han synes det var rart at jeg ikke hadde hørt banke lyder.. (og ikke som det var nok)

 

så plukket vi ut stemplene! det ene er så dårlig stand at det må bare kastes! de andre er ikke så dårlig men burde byttes hvis jeg har planer om noen mere hester! alså ringene som sitter rundt de bare datt av når vi tok opp stemplet.. akkurat som den var råtten.. bare datt fra værandre..:angry:

 

heldig vis så er det minimalt med mærker og slik i selve blokka. tror det går i orden med nye stempler og slik.. har for **** ikke penger til alt dette jeg..

noen som har adressa til Cylinderservice på sørlandet.. er vist der jeg skal handle stempler fra..

 

 

noen som har noen oppmutrenes ord ? der ute ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

send en PM til Liero...han har en god bunndel tilsalgs...

 

ellers er det vel billigst å kjøpe stempler fra england...

har vel ikke bruk for ny bunndel har jeg ?

 

bare stempler og rådelager. og det er vel i orden.

menn takk for svar unasett dah.

:)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...