Jump to content

Strømkabel på sierra til bilstero.


Guest petter1903

Recommended Posts

jeg har gått inn rett under batteriet. der er det en ganske stor gummiplugg. mens du legger kabel der så legger du en ny jordingskabel fra batteriet til karosseriet i samme tykkelse som strøm kabelen til forsterkeren. jeg la min til det øvre feste av ekspansjonstanken og pussa reint der. beste oppgraderinga jeg har gjort. anbefales til alle sierra eiere. du skjønner grunnen hvis du ser på den orginale jordinga.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

jeg har gått inn rett under batteriet. der er det en ganske stor gummiplugg. mens du legger kabel der så legger du en ny jordingskabel fra batteriet til karosseriet i samme tykkelse som strøm kabelen til forsterkeren. jeg la min til det øvre feste av ekspansjonstanken og pussa reint der. beste oppgraderinga jeg har gjort. anbefales til alle sierra eiere. du skjønner grunnen hvis du ser på den orginale jordinga.

 

I tillegg til detta anbefales det også å oppgradere strømkabelen fra dynamoen til batteriet:)

Link to comment
Share on other sites

den og er lur å bytte men jeg ser ikke den som så nødvendig så lenge man har original dynamo da den er dimensjonert til strømmen dynamoen klarer å levere.

men skal du bytte den burde du også ta jordinga til motoren. strømmen fra dynamoen går jo igjennom der å.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

joda, skjønner det med tykk kabel, det som er problemet i ett motorrom når det er varmt er at kablene også blir varme, noe som gjør at resistansen i kabelen også stiger, resultatet blir mindre strømføringsevne. og når du da skal bruke musikkanlegg og vanlig el-nett til bil så får du ett tap av strøm i kabelen. tykkere kabel= mer strømføringsevne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...