Minibønna Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Har en bensinpumpe som jeg lurerpå å montere eller om jeg skal skaffe meg en kraftigere en.Pumpen heter 580 254 023 og leverer 168 l pr time med et trykk på 5bar maks.Bilen min er en Escort Cosworth som jeg har diverse planer med med tanke på motor. Mitt spørsmål er: Holder denne pumpa langt opp med tanke på hester i motor? Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Har en bensinpumpe som jeg lurerpå å montere eller om jeg skal skaffe meg en kraftigere en.Pumpen heter 580 254 023 og leverer 168 l pr time med et trykk på 5bar maks.Bilen min er en Escort Cosworth som jeg har diverse planer med med tanke på motor. Mitt spørsmål er: Holder denne pumpa langt opp med tanke på hester i motor?bosch 044 pumpa som er god for 500hk+ leverer 255liter i timen, så jeg vet ikke helt jeg..er dumt å spare penger på bensinsystemet på detta cosworth dritet. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Kjør med to originale pumper! Leverer et godt stykke oppover.. Nå vet jeg ikke hvor mye du skal dra ut da, men de leverer vel til cirka 600 hester. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted December 15, 2007 Author Share Posted December 15, 2007 bosch 044 pumpa som er god for 500hk+ leverer 255liter i timen, så jeg vet ikke helt jeg..er dumt å spare penger på bensinsystemet på detta cosworth dritet. 044 pumpa leverer 200 L i følge Bosch så 023 ligger ikke så langt etter.http://www.lucasinjection.com/_borders/fuelpumps.pdf Har lest litt på PF og andre steder og jeg forstår det slik at 044 pumpa er med opp til ca 700 og 023 er med til ca 500.Jeg satser på ca 400-450 så jeg regner med at jeg monterer 023 pumpa som allerede er i hus. Ellers lurer jeg på om det er noen som sitter på noe erfaring ang ledninger og bensin.Dette er ledningene som jeg skal bruke fra kontakten til bensinpumpa inne i tanken, så jeg må være 100% sikker på at isolasjonen på ledninga tåler bensin.Ønsker å gå opp i kvadrat på ledningene for å slippe strømtap og spenningsfall til pumpa.Har lurt på å montere inne en kondensator slik at pumpa får konstant strøm også ved harde belastninger, noen som har synspungter på dette. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Har en bensinpumpe som jeg lurerpå å montere eller om jeg skal skaffe meg en kraftigere en.Pumpen heter 580 254 023 og leverer 168 l pr time med et trykk på 5bar maks.Bilen min er en Escort Cosworth som jeg har diverse planer med med tanke på motor. Mitt spørsmål er: Holder denne pumpa langt opp med tanke på hester i motor?Det er viktig å ha stabilt bensintrykk og for å klare dette må bensinpumpen ha større kapasitet enn det dysene har. Du kan da bruke 0,5 L/hk/time for pumpe. Vi ser da at 168 L/time rekker til 336 hk med 3,5 BAR bensintrykk og 1,5 BAR ladetrykk. Passer greit til grønndyser, den pumpen der. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Nå blandes det vel litt sammen her, 023 pumpa sitter i tanken, og 044 sitter utvendig. Bruke en 023 pumpe i tanken over til en swirl pot, og en 044 videre derifra? Alt etter som hvor mye hk du er ute etter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Nå blandes det vel litt sammen her, 023 pumpa sitter i tanken, og 044 sitter utvendig. Bruke en 023 pumpe i tanken over til en swirl pot, og en 044 videre derifra? Alt etter som hvor mye hk du er ute etter... hvordan blir det da om man tar ett lengre drag?f.eks om man skal teste toppfart og har full gass over lengre tid?total kapasiteten blir jo da det 023 pumpa klarer å levere? 700hk med en 044 pumpe synes jeg høres skummelt ut.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 hvordan blir det da om man tar ett lengre drag?f.eks om man skal teste toppfart og har full gass over lengre tid?total kapasiteten blir jo da det 023 pumpa klarer å levere? 700hk med en 044 pumpe synes jeg høres skummelt ut..Utregninger av bensinforbruk i forhold til pumper og bensintrykk er ikke min sterkeste side... Men den type løsning fungerer tydeligvis mer enn bra nok, Mike Rainbird blandt annet kjører jo med den type oppsett. Ikke sikker på hvilken pumpe han har i tanken, men mener og huske at Harvey Gibbs monterte 2 stk org Sierra Cosworth pumper etter swirl pot'en.Sikkert noen som her kan forklare dette langt bedre enn meg... Synes også 700hk på en 044 pumpe hørtes mye ut, tror vel kansje det er 2 av de når man er oppe på det nivået. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Legg opp 2 org pumper utsiden av tanken, legg opp bryter til den ene og bruk den når du grisekjører! holder lenge til angitt effekt.. Dumt å kjøre 1 pumpe over 500 hk selv om pumpa er god for det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Kjører med en Bosch pumpe som jeg mener heter 928.Passer rett på Sierra Cosworth uten noen som helst form for modifisering.De som jeg kjøpte den av (JMA) testet den opp i mot 044 og et par andre pumper.Og 928 leverte mest av alle, på 5 BAR. Ved lavere spenning (11V) leverte den klart bedre enn 044.. Og den koster bare 1500kr Skal jeg oppgradere senere kommer jeg til å kjøpe en til og kjøre med 2 slike. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Legg opp 2 org pumper utsiden av tanken, legg opp bryter til den ene og bruk den når du grisekjører! holder lenge til angitt effekt.. Dumt å kjøre 1 pumpe over 500 hk selv om pumpa er god for det hvorfor i all verden vil du ikke kjøre med begge pumpene på til enhver tid? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 Skjønte ikke helt jeg heller..Bruker jo ikke akkurat mer bensin på å bruke 2 pumper Eneste det trekker litt mer strøm.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cossy88 Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 har jo ikke akkurat brukt for 2 pumper ved vanlig kjøring da.. da sparer du jo pumpa litt. ellers gjør det ikke noe å kjøre på begge heller men er jo ikke akkurat nødvendig å ha 2 pumper gående konstant.. det er jo opp til den enkelte... grisekjører du mye bør du kanskje vurdere det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted December 15, 2007 Author Share Posted December 15, 2007 Noen som har noen bilder av disse Bosch pumpene når de står montert på den delen som du senker ned i tanken da?Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre fast denne pumpa. Holder det at den er skrudd fast i toppen på tankplata?Fint hvis noen slenger ut noen bilder. Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted December 15, 2007 Share Posted December 15, 2007 (edited) Noen som har noen bilder av disse Bosch pumpene når de står montert på den delen som du senker ned i tanken da?Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre fast denne pumpa. Holder det at den er skrudd fast i toppen på tankplata?Fint hvis noen slenger ut noen bilder. bruker bare slangeklemmer rundt pumpa på retur røret ned i tanken med den skumgummi greia mellom... Edited December 15, 2007 by Escossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Her var det mye Sierra svar, husk at bensintanken på Escorten er avhengig av pumpe i tanken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Kjører med en Bosch pumpe som jeg mener heter 928.Passer rett på Sierra Cosworth uten noen som helst form for modifisering.De som jeg kjøpte den av (JMA) testet den opp i mot 044 og et par andre pumper.Og 928 leverte mest av alle, på 5 BAR. Ved lavere spenning (11V) leverte den klart bedre enn 044.. Og den koster bare 1500kr Skal jeg oppgradere senere kommer jeg til å kjøpe en til og kjøre med 2 slike. Jeg ser at 044 pumpen er oppgitt til 400 liter i timen og tilstrekkelig til 730 hk på sugemotorer. Betviler sterkt at pumpen din leverer mer enn dette. Har du testet selv? Du skal fylle en 1,5 L flaske på under 14 sek. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Nei, jeg har ikke testet det selv.Men de karene jeg handlet den av testet det et par uker før jeg kjøpte pumpe av de.Er kompiser av meg, driver med Opel-trimming, tig-sveising etc.Så tror ikke de har løyet til meg, for de har både 044 og denne 928(?) pumpa.Så det hadde vært et fett for de hvilken jeg kjøpte.De gjorde desse testene for å finne et annet alternativ til 044 pga tilkoblinger og pris.Og de ble testet samtidig med akkurat samme forutsetningene mtp. batteri, bensintilførsel til pumpa etc. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 De gjorde desse testene for å finne et annet alternativ til 044 pga tilkoblinger og pris. pga tilkoblinger? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Andre tilkoblinger til pumpa på denne og 044 Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Andre tilkoblinger til pumpa på denne og 044 hva er galt med tilkoblingene på 044? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minibønna Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 (edited) Jeg ser at 044 pumpen er oppgitt til 400 liter i timen og tilstrekkelig til 730 hk på sugemotorer. Betviler sterkt at pumpen din leverer mer enn dette. Har du testet selv? Du skal fylle en 1,5 L flaske på under 14 sek. Hvor i all verden har du lest at denne leverer 400? 044 pumpa leverer 200L i timen med 5 bars trykk.Ta en kikk på linken så ser du hva jeg prater om!http://www.lucasinjection.com/_borders/fuelpumps.pdf Ettersom jeg ikke gidder å begynne å styre med fuelcell så er litt innteresert i og få montert en så stor pumpe som mulig inne i tanken. Noen som har noen tips om hvor jeg skal lete?023 pumpa til Bosch er vel den største for tankmontasje!? Edited December 16, 2007 by Minibønna Motor uten turbo SUGER! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Hvor i all verden har du lest at denne leverer 400? 044 pumpa leverer 200L i timen med 5 bars trykk.Ta en kikk på linken så ser du hva jeg prater om!http://www.lucasinjection.com/_borders/fuelpumps.pdf Ettersom jeg ikke gidder å begynne å styre med fuelcell så er litt innteresert i og få montert en så stor pumpe som mulig inne i tanken. Noen som har noen tips om hvor jeg skal lete?023 pumpa til Bosch er vel den største for tankmontasje!?023 er den største du får til og montere i tanken ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 hva er galt med tilkoblingene på 044? Er jo ikke noe galt med de, men de ville finne en pumpe som ikke trengte overganger, helt bolt on liksom.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now