Jump to content

Sierra Xr8


D.Toft

Recommended Posts

Noen som vet om noen sierra xr8??? B) sierra med V8 orginalt fra ford!!! :ph34r:

Hørt at det er laget 250 stk av dem i hele verden.. flesteparten er i africa og australia, tror eg 5.0 liters mustangmotor og MANUELL. drit gøyt.. kunne godt tenke meg en sånn........... :D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

står ein del poster frå før innpå her om sierra xr8. men klarte ikkje å finne dei.

kunne godt tenkt meg ein sliken bil eg og. eller helst ein 3dørs med ein aluminiums v8'ar frå rover. likar ikkje 5dørs bilar.

 

forresten... eg la merke til ein ting. du har vore medlem sidan 11. november. og no er klokka 04.34 natt til 12. november, og du har 58 poster !!!

 

korleis får du sånt til ? visst du fortsette med samme postinga vil du ha over 21100 poster når det er gått eit år :)

Link to comment
Share on other sites

Nei han har vel mye han ville si.. er sånn når mann har mye kunskap mann vil dele med andre. når man kommer til et forum for første gang. ;)

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

står ein del poster frå før innpå her om sierra xr8. men klarte ikkje å finne dei.

kunne godt tenkt meg ein sliken bil eg og. eller helst ein 3dørs med ein aluminiums v8'ar frå rover. likar ikkje 5dørs bilar.

 

forresten... eg la merke til ein ting. du har vore medlem sidan 11. november. og no er klokka 04.34 natt til 12. november, og du har 58 poster !!!

 

korleis får du sånt til ? visst du fortsette med samme postinga vil du ha over 21100 poster når det er gått eit år :)

hehe.. liker å dele det eg vet..

Link to comment
Share on other sites

Her er noen spes på XR8.

 

Specifications

Axle, rear

Type: Centrally located hypoid differential assembly with independant open drive shafts

Ratio: 3.5:1

Capacity (litres): 1.5

 

 

Brakes

Description: Hydraulic - dual line - servo assisted

Front type: Ventilated discs with self adjusting sliding caliper

Disc diameter (mm): 280.0

Rear type: Disc brakes

Disc diameter (mm): 270.0

 

 

Clutch

Type: Cable operated, self adjusting, with single dry plate

Diameter (mm): 255

Total frictional area (cm2): 284

Release bearing: Pre-lubricated

 

 

Cooling system

Type: No loss system

Capacity (litres): 12

Radiator type: Pressurized fluid circulation

Fan: Two electric fans, 11 blades each, diameter 305 mm

 

 

Drive line

Type: One piece articulated

Propeller shaft number: 1

Universal joints (front & rear): Needle roller

 

 

Electrical system

Battery: 440 A/75 RC low maintenance polypropylene

Alternator: 60 A

Ignition: New breakerless, thick film module

 

 

Engine

Type: V8 cylinder OHV

Bore and stroke (mm): 101.6 x 76.2

Displacement (cm3): 4942

Output (kW at r/min, SABS): 150.0 @ 4800

Torque (Nm at r/min, SABS): 330.0 @ 3400

Compression ratio: 9.0:1

 

 

Fuel system

Fuel pump: Mechanical

Carburettor: Ford/Holley 4 venturi

Choke: Auto choke

Fuel filter: Gauze screen in pump

Air cleaner: Replaceable dry paper element

Tank capacity (litres): 60.0

 

 

Lubrication

Engine: Full pressure feed to main, big end and camshaft bearings

Crankcase capacity (litres): 7.0

Oil cooler: Oil to air type

 

 

Suspension

Front:

 

 

type: Independent McPherson struts

description: McPherson strut front suspension with 15 mm static scrub radius, forged TCA and rearward mounted 24 mm stabiliser bar and parallel front spring design

Rear:

 

 

type: Independent semi-trailing arms

description: Frame mounted semi trailing arm and IRS with variable rate coil springs, including rear stabiliser bar

Steering

Type: Rack and pinion

Steering wheel diameter (mm): 382

Turning circle (kerb to kerb, m): 10.00

Ratio: 19.88:1

 

 

Transmission, manual

Type: Manual gearshift

Synchromesh: 5 forward gears

Ratios: 1st 2.95, 2nd 1.94, 3rd 1.34, 4th 1.00, 5th 073, reverse 2.76

Capacity (litres): 1.9

 

 

Wheels

Type: Cast aluminium

Size: 6.0J x 15

 

 

Tyres

Standard: 195/60 VR 15 Steel belt radial ply

 

 

Measurements

Weight (kg): total 1279 (front 683, rear 596), payload 400, total weight 1679

Wheelbase (mm): 2608

Rear track (mm): 1468

Front track (mm): 1452

Height (mm): 1406

Length (mm): 4425

Width (mm): 1725

 

 

Changed components

ITEM SOURCE REMARKS

Radiator grille Unique F.S.A Source: Trek Plastics

Front body crossmember Unique F.S.A

Front & rear

suspension crossmember - " - Reworked standard component

Rear suspension arms - " - Reworked standard component

Engine - " - Ford U.S. sourced, 302 cid V8. Build code EX-303,

as Mustang minus emissions, power steering and airconditioning.

Uses unique camshaft, water pump and carburettor (Holley 780 cfm)

Radiator Unique F.S.A.

European vendor SERK UK sourced

Radiator support Unique F.S.A.

Cooling fans Two Granada, with air conditioner, fans

Exhaust system - " - Manufactured by Bosal, including engine manifolds

Clutch cable - " - Low friction design, manufactured by Repco

Clutch and transmission Ford U.S. Carryover 1984 Mustang. Transmission - Borg Wagner T5G

(Ford Part No. E3ZR-7003-CA)

Driveshaft Unique F.S.A

Rear axle

(Differential) - " - As used in F.S.A. Granada, 3.5:1 ratio, with new rear

and uprated side shafts

Axle shafts - " - Granada C.V. joints with new shafts

Stub axles - outer - " - To suit Sierra hubs and Granada C.V. joints

Brakes - Front European vendor AP Racing - Leamington Spa sourced, four pot caliper type

Brakes - Rear - " - A Teves Germany-sourced

Alternator and regulator Ford U.S. Part No's: Alt E12F-10300-CA, Reg E2PF-10316-BA

Wheels Unique F.S.A.

European Vendor Ronal wheels - Germany-sourced,

Ford Part No. 84BC-1007-AA

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo virke sånn, men at man blander scorpio og sierra deler, vet at Fastford hadde en repotasje om dette. Etter d jg har hørt er ikke vekta på 6,eren og 8,eren så veldig forsjellig, rundt 20-25 kg.

 

skulle jg ha bygd en replika av xr8, ville d ha sett slik ut.

302 motor

t5 kasse fra rwd cosworth

mellomaksel fra cosworth

ei hybrid sierra/scorpio cosworth bakstilling

fjørbein fra scorpio cosworth framme.

 

ca sånn.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo virke sånn, men at man blander scorpio og sierra deler, vet at Fastford hadde en repotasje om dette.

stemmer det. har bladet ein plass også. men klarte ikkje og finne det akkurat no. fått lånt meg scanner no også, så kanskje eg kan scanne og legge det ut i morgon.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

stilig! tenk å bygd om en vanlig sierra til denne typen. da ville jeg hatt den slik som på det bildet du postet. med felger med stor felgkant!!

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Altså.. det man trenger er en 4 dørs is og xr4 vinge og en heima mekka grill så har mann stylingen. 2,8 understell og en v8 og cossi girkasse. og mann er i box.. trenger ikke å bli så dyrt det vel!!

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

er visst noen forder som kom med v8 i sør afrika...capri perana og sierra xr8 er to av dem...var det fler?

 

Capri perana gikk visst noe sykt...5.8 sek 0-100...de kjørte visst på standard bremser foran og bak på capri'en

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...