Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som opplever att dette krymper? Er noe dritt.. Virker nesten som det blir bare mindre og mindre... Hehe.. Noen løsninger på dette? Mulig og varme det også strekke det igjen? Har krympet såpass masse at det har kommet utenfor lista på den "hylla" nederst på døra og utenom dørhåndtakene osv... Utrolig irriterende....

Posted

Hørte en gang om et firma i england som tok seg på å restaurere hele dørsidene med nytt skinn osv, de gjorde det til alle forder tror jeg. Bare sende inn de gamle dørtrekka og betale tror det var rundt £100 og få nye ferdigrestaurerte tilbake... Skal se om jeg ikke kan finne info om de igjen..

Posted

Kjøre bilen inn til russland og få alt trekt om. Var visst en som kjørte hi-lux'n sin dit og fikk trekt om seter og diverse med skinn, kostet liiite ;)

Posted
Kjøre bilen inn til russland og få alt trekt om. Var visst en som kjørte hi-lux'n sin dit og fikk trekt om seter og diverse med skinn, kostet liiite ;)

Hørte om en som fikk sydd komplett skinn interiør til bilen for 1500kr i polen. (framstoler, baksete, dørtrekk)

Guest Hovden Racing
Posted

Dette synes jeg er ****** rart! Cosworthen min har gådd 123000km og har ikke antydning til att det har krympa ennå!

Posted

bilen trenger ikke å ha gått langt, man kan sikkert finne en bil som har gått 50000km, og likevell ha slik problem.. dette skjer fort vis bilen står f.eks ute i varmen og sterkt sollys, da er det fort at skinnet krymper som oftes oppe ved vinduet...

Posted

har samme problem med dørpanela mine og, skinnet har løsna/ trekt seg sammen flere steder, mener å ha sett på discovery at de bruker damp for å strekke skinnet, hvertfall ved montering av nytt skinn.,.

prøvde litt med varmepistol, men det var ikke noe ideelt.. ble for fort kaldt ..

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Posted
har samme problem med dørpanela mine og, skinnet har løsna/ trekt seg sammen flere steder, mener å ha sett på discovery at de bruker damp for å strekke skinnet, hvertfall ved montering av nytt skinn.,.

prøvde litt med varmepistol, men det var ikke noe ideelt.. ble for fort kaldt ..

Stemmer det, så noe slikt på discovery selv. Men det er sant at kan dampe, kanskje også steame (slik det skrives?), fordi det gjelder bare å oppnå det samme som skjer de gangene det krymper, bare at vi ønsker å strekke det ut igjen. :)

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Guest Hovden Racing
Posted

Det jeg synes er rart da, i *personen* sitt tilfelle er att det er en Italia bil.. Hvorfor har det ikke begynt å kympe før det kom til kalde norge?

Posted

Krympingen hadde allerede startet når jeg fikk bilen.. Men har altså bare blitt verre.. Og jeg har vært veldig forsiktig med og ikke ha bilen i sol osv.. For ****** og trekke opp igjen hele døra også, siden skinnet er helt strøkent...

Posted

kenneth bakken på installbay, der har dere en som kan det ha gjør ,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Guest kjell ove_88
Posted

Det er ein som har sagt til meg at eg skal bruke hårføner til å varme opp dørtrekket også lime de fast, har ikkje prøvd det sjøl endå :P

Posted
Tar de på seg jobber der mener du ?

ja,det gjør han nok,Kenneth utrolig flink til trekking,bygging osv. Anders fleicher jobber også på installbay hamar,han også utrolig flink.

Dørtrekk,taktrekk ++ er jo ikke umulig å trekke selv,er akkurat igang med å trekke om mine dører nå. Vinyl,stoff og alcantara skaffes hos de fleste møbeltapetserere.

Installbay driver i hovedsaklig med større bilstereo innstalasjoner,men mulig de tar på "små" oppdrag vist de har tid.

Kan sende deg tlf nr på PM vist ønskelig.