Jump to content

høytaler deksel i dørene


Guest Blaavarp

Recommended Posts

Guest Blaavarp

Skal bytte ut høytalerne i døren i min mondeo 98..

 

men er det noe spesiell teknikk å ta de av på, uten å knekke dekslet?? allerede ødelagt et:S

 

takker for svar

Edited by Blaavarp
Link to comment
Share on other sites

Skal bytte ut høytalerne i døren i min mondeo 98..

 

men er det noe spesiell teknikk å ta de av på, uten å knekke dekslet?? allerede ødelagt et:S

 

takker for svar

 

Du må av med hele dørtrekket, er skrudd rundt kanten, bak propp i innv åpner, nede ved dør lomme og bakom plast deksel ved håndtaket, der er det hull på baksiden, som du kan bruke en tynn umbrako nøkkel inni, for å presse dekselet ut, da unngår du å skade det

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
Du må av med hele dørtrekket, er skrudd rundt kanten, bak propp i innv åpner, nede ved dør lomme og bakom plast deksel ved håndtaket, der er det hull på baksiden, som du kan bruke en tynn umbrako nøkkel inni, for å presse dekselet ut, da unngår du å skade det

 

 

Okeyt;) takker, men hvor mange skruer sitter dørtrekket i utvendig da??

 

var innom den lokale mekonomen her nå, ble fortalt at det var mere lønnsomt å kjøpe sånn ramme jeg skrudde utenpå formen til de 6x8 høytalerne som sitter i bilen, også sette inn andre høytalere ! er det mere lønnsomt enn å kjøpe nye 6x8, for de var ikke så bra.. han anbefalte 16cm rokford..

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod
Okeyt;) takker, men hvor mange skruer sitter dørtrekket i utvendig da??

 

var innom den lokale mekonomen her nå, ble fortalt at det var mere lønnsomt å kjøpe sånn ramme jeg skrudde utenpå formen til de 6x8 høytalerne som sitter i bilen, også sette inn andre høytalere ! er det mere lønnsomt enn å kjøpe nye 6x8, for de var ikke så bra.. han anbefalte 16cm rokford..

 

Du får jo høyttalere i 6x8 som spiller bra, men det er jo ikke akkurat noe særlig "trøkk" i de, så er vel å anbefale å oppgradere til 13cm eller 17cm frontsett f.eks..

 

Litt OT, men originalhøyttalerne i mondeoen er vel 5x7, ikke 6x8? Mener jeg målte mine høyttalere før jeg bestilte, og jeg kom fram til at de var 5x7.

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
Du får jo høyttalere i 6x8 som spiller bra, men det er jo ikke akkurat noe særlig "trøkk" i de, så er vel å anbefale å oppgradere til 13cm eller 17cm frontsett f.eks..

 

Litt OT, men originalhøyttalerne i mondeoen er vel 5x7, ikke 6x8? Mener jeg målte mine høyttalere før jeg bestilte, og jeg kom fram til at de var 5x7.

 

 

Blir nok 17cm på meg tror jeg.. men andre folk på forumet her sier det er 6x8" som er orginalt..

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod
Blir nok 17cm på meg tror jeg.. men andre folk på forumet her sier det er 6x8" som er orginalt..

 

Har lest en del hvor folk sier det er 6x8 ja, men jeg har 5x7 i dørene nå, og de passer nøyaktig inn der de gamle sto, skruhullene passer også, så ikke vet jeg... Ikke at det har noe å si, men bare lurte :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
Har lest en del hvor folk sier det er 6x8 ja, men jeg har 5x7 i dørene nå, og de passer nøyaktig inn der de gamle sto, skruhullene passer også, så ikke vet jeg... Ikke at det har noe å si, men bare lurte :P

 

 

hmm! okey:P kanskje det sitter forskjellig i bilene^^:P

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp

driver å skal bytte høytaler i døra nå, men får ikke av dørpannelet.. det er løst hele veien untatt på toppen, rett undervinduet, hvordan skal jeg få løsna det??

 

Miksa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
du må vippe den opp

 

fikk løsna den der nå å, men nå virker det som om den sitter fast ved håndtaket der, stemmer det?? må jeg ta av det tic deksle eller noe??

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
må vel ta av håndtakene ja

 

Men den tic plata som sitter på håndtaket er vell limt? og da vil det vell ikke sitte når jeg skal sette det på igjen etterpå?:S

Link to comment
Share on other sites

Guest Netprod

De dekslene i treimitasjon er klipset på.. Hvis du ser langs kanten ser du 2 punkter på oversiden og undersiden hvor du forsiktig kan bruke et lite flatjern eller noe lignende for å vippe dekselet ut. Men vær forsiktig, plasten der er veldig sprø, og lett å knekke!

Link to comment
Share on other sites

Guest Blaavarp
De dekslene i treimitasjon er klipset på.. Hvis du ser langs kanten ser du 2 punkter på oversiden og undersiden hvor du forsiktig kan bruke et lite flatjern eller noe lignende for å vippe dekselet ut. Men vær forsiktig, plasten der er veldig sprø, og lett å knekke!

 

 

Okey! takker, får se litt bedre på det etterpå:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg vil tippe at du kan løsne de dekslene ved å presse noe inn på baksiden av håndtaket, at det er et lite hull der.

Da slipper du å skade kanten på treimitasjonen.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest Powersound

Leste denne tråden og lurer på hvor man får tak i adaptere så man kan få inn 6,5" i dørene... intressant:P

 

For jeg har bare fått tak i til 5,25":D

Edited by Powersound
Link to comment
Share on other sites

mener vi har det på torshov

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Guest Audiocore

Er ikke værre en å lage seg et eget adapter ut av en liten treplate det? Litt kryssfiner fungerer helt topp!

 

Er fint plass til 6,5" i dørene foran der. Hvor mye tenkte du å bruke på høyttalere foran?

Link to comment
Share on other sites

Guest Powersound
Er ikke værre en å lage seg et eget adapter ut av en liten treplate det? Litt kryssfiner fungerer helt topp!

 

Er fint plass til 6,5" i dørene foran der. Hvor mye tenkte du å bruke på høyttalere foran?

 

 

jeg har fiksa det... men alltid lett å kjøpe ferdig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...