Jump to content

Skjema over 2wd turbodemper


Bjørn_H

Recommended Posts

Har demontert og "overhalt" turbodemperen min. den var satt sammen feil når jeg demonterte den. Nå skal jeg montere den sammen igjen, så derfor vil jeg være sikker på at jeg gjør riktig.

 

Noen som har et skjema/tegning?

 

På følelsen at Bige har noe på lur ;)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

bestandig her ...

Har du kjøpt orginalt sett ?? bruk "mye" kopper pasta når du monterer . pass på att "foringen " som går gjennom klossen som står skrudd fast i toppen IKKE BENDER når du drar til og att skålene vender riktig vei . DVS ta deg noe tid og det blir ok . eller ta kontakt om du lurer på noe . blir de monter og sett etter sparer du en stor jobb på og bytte knekte skruer inn i toppen der ex står mont ...

står bilde og forklart på side 745 (seksjon33) i manualen ...

Link to comment
Share on other sites

Prøvde faktisk å leite i de manualene jeg hadde, men fant ikke noe. Takk for svar, nei har ikke kjøpt overhalding sett nei, hadde kanskje vært lurt hvis en fortsatt får kjøpt?

står på de sidene jeg oppgav - har du en hyggelig ford forhandler med EDIX kan han søke i europa og jeg "mener" det finnes ett set i sverige ..

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden her litt jeg. Hva er funksjonen til en turbo-demper? Kanskje dumt spørsmål, men er ganske ny, og spør man ikke, lærer man ikke.

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden her litt jeg. Hva er funksjonen til en turbo-demper? Kanskje dumt spørsmål, men er ganske ny, og spør man ikke, lærer man ikke.

den avlaster toppen på eksosportene. manifolden + turbo veier en del...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Kikka litt på min nå, og det ser ut som om jeg mangler ting der hvis jeg ser i forhold til tegningen til wingdude...

 

Hva inneholder et sånt overhaldingssett?

ikke del 17 og "klossen" som er festet til toppen .

Det er mye bedre og passe på denne enn og demontere toppen for og få ut en pinne skrue som er brukket . Og feilen du leiter lenge etter da turbo trykket faller ..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...