Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hva mener du med overlapp, her...ved kapping i stolpene?

 

Jeg kappa rett når jeg gjorde dette, og sveiste rett på... og alt ble godkjent. Jobben var problemfri sånnt sett.

 

Har du 2 plater utenpå hverandre kapper du de med min 7cm avstand.

 

En rå tegning:

 

plate.jpg

Posted
Har du 2 plater utenpå hverandre kapper du de med min 7cm avstand.

 

En rå tegning:

 

plate.jpg

 

 

Joda, den er forståelig nok, hehe :lol:

 

Men hvordan praktisere dette på stolpene i bilen mener jeg? Blir veldig mye splitting i karosseriet...

 

Og styrkemessig kan du like godt kompensere med skråskjæring? Eller vil ikke det gå?

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted

du bytter jo så klart bare takplata! alt annet er jo idioti!

 

Også hilsen oppretter med fagbrev!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted
hør på folk som ER opprettere og ikke hobby "eksperter".

 

 

Nja..det er nå stor forskjell på det å rette opp en bil, og det å skifte deler som for eksempel taket.

Å rette en rammeskjev bil krever mye mer innsikt og verktøy. Akkurat det som denne posten omfatter er en utrolig enkel jobb, og krever bare at du er litt nøye med målinga. Selve sveise delen spesielt ved kapping i stolper er ca 50 ganger lettere enn ved å bare skifte tak.

 

Samme som mekanikere... Mange flinke som jobber hos Ford også, men det er pokker meg mye ubrukelig rundt omkring også. Og da kommer veldig ofte entusiastene en hel del lenger.

 

Mang en forskjellig bakgrunn som kan støtte oppunder, men noen har gjort jobben før, andre ikke.

Jeg mener ikke å tråkke ned på noen i det hele tatt da jeg ikke kjenner noen, men ett fagbrev sier ikke at en fyr er best i faget.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted

å sveise 100 sveisepunkter eller hvor mange det nå er, er jo temmelig fort jort da!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted

her hører du på biloppretterene, og skifter kun takplata.. å begynne å kutte i stolpene er idioti, er mye bedre å bytte kun plata!

hilsen enda en biloppretter!

Posted (edited)

Greit og sveise 100 pungt, men å pusse ned og borre de ut er ikke like gøy...;)

Husk overlapp, for styrke...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted

jeg har snakka med flere opprettere, svaret de gir meg er enkelt kapp ved stolpene det er finest, jeg skal selv bytte tak, men skal du ha taktrekk er det jo enkelt og gjemme sveseskjøtene som eventuelt måtte bli, da jeg ikke skal ha taktrekk velger jeg og bytte ved stolpene

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Posted
jeg har snakka med flere opprettere, svaret de gir meg er enkelt kapp ved stolpene det er finest, jeg skal selv bytte tak, men skal du ha taktrekk er det jo enkelt og gjemme sveseskjøtene som eventuelt måtte bli, da jeg ikke skal ha taktrekk velger jeg og bytte ved stolpene

 

 

På sedanen du skal bytte tak på er d jo enda enklere og bytte kun plata, for der ligger vell skøyten under listene på taket!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...