Jump to content

toppakning..


Guest gshock

Recommended Posts

noe vits å kjøpe gr.A pakning på 330 sett og 1,3 i trykk ?

hørte jeg skulle styre unna WRC når jeg bruker ARP i toppen...

kjøp denne gr a pakkningen og strekkbolter, wrc pakkningen tåler så mye mer, er bedre at topp pakkningen flyr og du må kjøpe ny til 1000 og banne noen timer i verksted, enn at hele toppen flyr og du må ut med 5/7 lapper

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Er nå usikker på om WRC tåler så mye mer enn Grp. A..

 

Grp. A og ARP studs tåler da plenty..

Tror det har blitt dradd ut en god del over 500hk med Grp. A..

Har dårlig erfaring med WRC pakningen.

 

Grp.A koster jo bare 1300kr inkl. frakt hos Sarpsborg Motor :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble anbefalt 4-lags pakning4en. Men får du den ikke tett den en gang, blir den aldri tett. Men min var heldigvis tett :)

Om en Gruppe-a pakning hadde holdt tett vet jeg ikke før jeg hadde prøvd. Blir bare synsing og troing da. Men gjør regning med at den 4-lags pakningen er bedre siden den er såpass mye dyrere.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

En 4-lags ståltoppakning er jo en helt annen type pakning.. Bør tåle mer når alt er tett..

Men, og et stort men, er jo at det ofte er problem med å få det tett med wrc pakning.

Og ved hvor mye hk-uttak er det egentlig nødvendig med stålpakning?

 

Kjører selv med 2 BAR ladetrykk på Grp. A, og vet om flere som har vært oppi 2,5 BAR, over en god periode også :)

Så at Grp. A fungerer, det er vertfall sikkert :)

 

WRC-pakningen jeg hadde røyk når selger kjørte siste turen før jeg kjøpte bilen min..

Var blåst over på alle fire sylindre.. Og det var ikke mye påkjenning den fikk før den røyk..

 

Men så sant at alt er OK, og AFR er fin, bør Grp. A tåle det meste vertfall :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

ja er vel det jeg har hørt at WRC kan være kjelkete å få tett.

 

men på MAX 1,5 bar kanskje 1,6 er det vits med gr.A kontra orginal pakning ?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke også anbefalt å ha en overflatefinish på maks 50 mirkomillimeter ved bruk av wrc' pakning!? rett meg hvis jeg tar feil...

 

du har helt rett.og banna bein på at mange som har hatt wrc pakning har ikke vert nøye nok med dette.

Link to comment
Share on other sites

Både blokk og topp var kontrollert overflate på da det ble montert på min motor.

Var montert ved ny motorbygge. Av Ordin Orre.

Bare kjørt 15t km når pakningen røk.

Men var ved feil blanding, for all del..

Var 3lags WRC-pakning

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Akkurat ja.. 3-lags.. Kjører med 4-lags jeg. Stor forskjell på de to der. MEN det må fremdeles være beint. Ellers lekker den nok.

Samme typen som ligger her:

 

http://search.ebay.co.uk/search/search.dll...o%3D1&fgtp=

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Stålpakningen? Ville ikke sette den på igjen nei :)

Slått over på alle 4 sylindre..

Har kjørt Grp. A etter dette, etter anbefaling fra Raimond. Han har kjørt mye større effektuttak på desse pakningene uten problem.

Og en god del høyere trykk.

Han hadde aldri vært borti en WRC-pakning som det ikke var tull med sa han.

 

Har ikke hatt problem med toppakning etter dette..

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

noe vits å kjøpe gr.A pakning på 330 sett og 1,3 i trykk ?

hørte jeg skulle styre unna WRC når jeg bruker ARP i toppen...

 

litt off-topic men på grønndysesett ville eg brukt siste typen escort pakning med org strekkbolter.

 

var ein kjent trimmer som sa at anten bruker du org strekkbolter eller så maskinerer du til long studs.

 

ARP studs=sprekkt blokk

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...