cosworth86 Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 akkurat montert gaz gold coilere, bilen blei for høy bak så tenkte og skru ned fjøra litt.For å få bilen lav nok må jeg justere så fjøra er løs i demperen.Problemet er jo da at når jeg senker bilen fra jekken treffer ikke skåla i toppen av demperen som fjæra skal ligge i, det sporet den skal.selv om jeg selvfølgelig får styrt denne riktig og dytta på bilen så den hopper på plass , må jo dette bli helt feil når fr.eks demperen slår helt ut over en dump, eller bilen letter over en kul osv, og denne skåla og da fjøra setter seg feil!?Er det hjelpefjører som er tingen?Har hørt om dette men veit ikke helt hvordan dette fungerer.
OleK Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 tror du skal ha godt med hjulløft før du får det problemet under kjøring. men, borr 2 hull i den blå skåla og knyt fast fjæra med tjukk ståltråd eller sveisetråd. da henger alltid fjæra på topp Cosworth!
Bdt Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 jepp hjelperfjærer er tingen.Alt annet er jalla løsninger!Fjæra skal ikke være løs når det er full utfjæring. COS it`s WORTH it!
Furre Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Hvor får man kjøpt hjelpefjærer til gaz gold? er det forskjellige størrelser og hardheter på disse? 88 Sierra cosworth 2-wd
JHS Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Hvor får man kjøpt hjelpefjærer til gaz gold? er det forskjellige størrelser og hardheter på disse?Er vel bare og måle dimensjon på de fjærene du har fra før det, tipper både Kollevold og Gundersen har. Men tror hjelpefjærer er dyre i forhold til "vanlige" fjærer.
Escort RST WRC Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Hjelpefjærer? Noen som gidder å utdype det litt? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Samatron Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 kansje billigere å kjøpe lengere fjærer enn hjelpefjær..?
ford-racing Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 kansje billigere å kjøpe lengere fjærer enn hjelpefjær..? hen er en ekstra fjer som du bruker i dette tilfelle som når den org fjera blir for kort nå demperen er helt ute, den er meget spinkel ohg den eneste funksjon er nettopp å holde fjeren på plass,, se sjekk denne siden så ser du hva jeg mener. http://www.mobeck.com/mt/KomplettChassis.asp "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Escort RST WRC Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Ah, skjønner Takker Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
r2d2 Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Hadde gaz kit på "vingen", fikk lekkasje på ene bak demperen rimelig tidlig + ene beinet foran brakk nede ved spindelen. Er dette et kjent problem, eller var vi ekstremt uheldige?
cross-box Posted March 1, 2008 Posted March 1, 2008 Hadde gaz kit på "vingen", fikk lekkasje på ene bak demperen rimelig tidlig + ene beinet foran brakk nede ved spindelen. Er dette et kjent problem, eller var vi ekstremt uheldige?minner meg mer om de gammle avo problemene, som nå avo har rettet opp, men uheldig har du vært, er det ikke gammle demperne kan du jo prøve en reklamasjon etc? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now