Jump to content

Nyere ford - helt uinteressant


Kverna

Recommended Posts

Escort Cosworth er nå minst 12 år gammel. Hva tror folket at en 18-19 åring drømmer om i 2025? Focus ST kanskje?

 

Men for all del, det finnes ikke mange standardbiler, om i det hele tatt noen som har et tøffere karosseri en Escos og Sierra Vingebil. Må i såfall være M3 E 30 og E 46 CSL

 

Ang awd, så er jeg helt sikker på at det kommer, både på Focus RS, og på mer standard modeller. Bunnplata er klar, delene finnes, Kuga er jo basert på Focus, og å bruke 2 hjulstrekk på en Focus råere enn ST er meningsløst.

 

Problemet til Ford har vært at de har laget for mange "dårlige" standardbiler, noe som har resultert i dårlig salg. Dårlig salg gir dårlig inntjening, og det blir en kamp for å overleve. Det er tross alt standard brødbiler som gir penger i kassa. Når disse pengene uteblir, blir det lite rom for morsomheter og utskeielser. Audi tjener ikke spessielt gode penger på R8 isolert sett, men det er en bil som gjør at man får lyst på Audi. Og da kjøper enda fler de vanlige modellene. Imagebygging heter det vel.

 

Ford Europa går meget bra om dagen, rett og slett fordi de har laget noen veldig bra standardbiler, og da kommer også morsomhetene.

 

Bare husk at Focus WRC har dratt i land to konstruktør VM for Ford, det klarte hverken Sierra eller Escos. :closedeyes:

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Escort Cosworth er nå minst 12 år gammel. Hva tror folket at en 18-19 åring drømmer om i 2025? Focus ST kanskje?

 

Men for all del, det finnes ikke mange standardbiler, om i det hele tatt noen som har et tøffere karosseri en Escos og Sierra Vingebil. Må i såfall være M3 E 30 og E 46 CSL

 

Ang awd, så er jeg helt sikker på at det kommer, både på Focus RS, og på mer standard modeller. Bunnplata er klar, delene finnes, Kuga er jo basert på Focus, og å bruke 2 hjulstrekk på en Focus råere enn ST er meningsløst.

 

Problemet til Ford har vært at de har laget for mange "dårlige" standardbiler, noe som har resultert i dårlig salg. Dårlig salg gir dårlig inntjening, og det blir en kamp for å overleve. Det er tross alt standard brødbiler som gir penger i kassa. Når disse pengene uteblir, blir det lite rom for morsomheter og utskeielser. Audi tjener ikke spessielt gode penger på R8 isolert sett, men det er en bil som gjør at man får lyst på Audi. Og da kjøper enda fler de vanlige modellene. Imagebygging heter det vel.

 

Ford Europa går meget bra om dagen, rett og slett fordi de har laget noen veldig bra standardbiler, og da kommer også morsomhetene.

 

Bare husk at Focus WRC har dratt i land to konstruktør VM for Ford, det klarte hverken Sierra eller Escos. :closedeyes:

 

sant det ford selger faktisk veldig bra om dagene... på salgsantall ligger ford europa rett etter vw som det mest solgt merke i europa.

 

for dere som mener fwd er ubruklig http://youtube.com/watch?v=iYQU_kZojD8

Link to comment
Share on other sites

sånn ser ford sine "sports" modeller ut

http://www.evo.co.uk/images/front_picture_...to_25572_25.jpg

 

fatter ikke hvilken kundegruppe de er ute etter med denne, og dette betaler man over en halv million for?

 

se hva f.eks audi trykker ut fra fabrikkene sine:

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00...008_503567g.jpg

http://www.thecarconnection.com/images/gal...IPMRXMOUEEF.jpg

 

se hva stusselige lancer (ikke evo) har blitt til

http://www.mitsubishicars.com/MMNA/jsp/lancer/08/index.do

 

Nå skal jeg slutte å banne i kirka, men det er ihvertfall for min del ingen nyere ford som frister verken utseendemessig eller teknisk. (firehjulstrekk??)

 

Velvel, Hvilken Audi stiller i samme gruppe som S-max? Ingen? :rolleyes: Heller ikke glem at dette er årets bil 07!

Skal ikke si at jeg synes bilen er drit lekker å se på, men ikke den styggeste vare/7-seteren. Dette er en stor bil som Ford har klart å satt en ny standard i MPV med sporty kjøreegenskaper til en personbil som ingen konkurenter har klart tidligere. Det er en stor romslig og ikke minst sikker bil for familien, med mye kjøreglede. Hvorfor hakke så mye ned på bilen når ingen andre har klart det? Har Audi klart å sette noe ny standard?

 

Og når det gjelder pris, fatter jeg ikke at du gidder å ta det opp når du snakker om Audi. Det er jo som å kjøre Ferrari å si at folk gidder å bla opp "så mye penger" for en Porsche....

 

Og for å kommentere Lanceren, som er en sports modell (ikke evo) så ble den utslått av vw jetta, ja JETTA! i duell i bladet Bil nr.4

 

Slenger ut noen bilder av S-max Individual som kan kjøpes fra forhandler.

 

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/0

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/1

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/2

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/3

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/4

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/5

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/8

http://www.heise.de/autos/bilder/galerien/3555/10

Edited by HansenRS
Link to comment
Share on other sites

Mye av problemet er vel FWD på de nyere "heftige" utgavene. Ville ikke nølt med å gå for nye Mondeo som familiebil, men tilgjengeligheten for et stykke rallyhistorie til den menige mann stoppet med Escosen. Den leverer i beste velgående også 12 år etter produksjonen stanset og blir godt respektert også blant de nyere evo og wrx utgaver.

Link to comment
Share on other sites

Bare husk at Focus WRC har dratt i land to konstruktør VM for Ford, det klarte hverken Sierra eller Escos. :closedeyes:

 

Men se på satsingen nå og da. Var en litt annen satsing fra ford sin side den gangen, kanskje ikke rette sjåførene osv.... + at det var flere om beinet..

 

for dere som mener fwd er ubruklig http://youtube.com/watch?v=iYQU_kZojD8

 

 

Gi den mannen 15 cm snø og prøv igjen.... Feks mot en audi rs 4..... <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest Rabbit
Fremhjulstrekk vil ALTID være totalt UNDERLEGENT! Dette kan ikke en gang diskuteres før Formula 1 går over til fremhjulstrekk. FWD er et produkt kun fremmet for å gjøre produkjsonen så billig som mulig! INGEN førerorienterte biler er FWD, Porsche, ferrari, Lotus, Lambo, BMW, Mercedes og så videre.

FWD er supert for mannen i gata, men liker du å kjøre aktivt er det underlegent både RWD og 4x4, både i effektivitet og kjørefølelse.

Nyere Ford modeller lider av dette, de er melk og brød biler med volvomotor og FWD, der finnes ikke en eneste bolt med spor av entusiasme i disse bilene, kun simpelt bruk og kast.

 

ENIG! jeg tror ikke man vil få full uttelling av WRC-effekten hvis man lager en "gateversjon" med FWD. Det står i den offisielle pressemeldingen fra ford at den nye Focus RS skal eie veien, som den eier rallyløypa. Så hvis det, som oddsene skulle tilsi, at focus rs får fwd kommer jeg til å klikke i vinkel og spasere rett bort til nærmeste konkurrent.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt moro å lese i enkelte av postene i denne tråden, at Ford ikke lager bra biler lengre. At det ikke finnes modeller som er likestilt Porsche, Lambo, Ferrari osv. "Førerorienterte biler" ble det sagt. Men hvilke biler er det vi driver å skrur på alle sammen? Førerorienterte biler som de nevnte her? Nei, jeg vil ikke si det akkurat. Stort sett er de ALLER fleste bilene her inne dagligdagse biler og gatebiler. Mange av de siste "performance" modellene som Ford har laget, er en drøm å kjøre i forhold til mye av det jeg har kjørt av såkalte gatebiler. Focus ST, Focus RS, Mondeo ST200 osv, er kjøre maskiner. Ikke akkurat biler å ligge brett med, men biler som ligger SVÆRT godt på krevende partier. ST225 skulle man tro ville slippe lett i svinger, men denne kan man piske det man er god for uten å miste kontrollen. Verre er det med en dårlig balansert RWD. Da kommer hekken ut der den ikke skal.

Men klart, om man kjører Porsche, Lambo, Ferrari osv både som hverdagsbil og som "yrkesracer", så forstår jeg uttalelsene. :)

1998 Volvo S80 - 231hk

Link to comment
Share on other sites

Jeg var også av denne oppfatningen..

 

Etter å ha eid mange Cosworther og skrudd der etter, så bestemte jeg meg for en ny bil. Ettersom Ford ligger mitt hjerte nærmest ble det naturlig å se den veien.

 

Dette var sommern 2003, og Focus RS kom. "For no drit! Hvorfor har ikke denne 4x4" tenkte jeg og mange andre. Men jaja, vi får gi den en sjangse. FolloAutoco hadde en på lur litt senere, jeg prøvde og ble HEKTA! 215hk, med drag fra bunn som en superrask diesel! Kjøreegenskaper av en annen verden, AC og alt man trenger i en bil. Bilen ble prøvd i autoslalom og det bekreftet mine "mistanker" -bilen var rask. Faktisk var det ingen som kjørte fra grevlingen.

 

Så jeg har sluttet å si at noe er dårlig før jeg har prøvd det, for der tok jeg feil den gangen. Jeg har eid og kjørt mye forskjellig siden den gang (Evo 6, Focus ST, Evo 9, WRX STi, Ny GTI, E46 M3) og alle har dem imponert meg på hver sin måte.

 

Utviklingen går framover, det er det liten tvil om.

 

MEN når det skal sies, så er det 20år etter fint lite som henger på en Cosworth med skikkelig friskt grønn/grå dyse oppsett rundt på en bane. Hjem derimot -gi meg en ny bil. :)

 

Edit: Skal ikke se helt bortifra at jeg ryker på en smell hvis nye Focus RS blir slik:

focusrs08_banner.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest johanness1

Har fått æren og testet og vært med og testet litt forskjellig ford.

Både RWD og FWD og 4x4

 

Og vist vi tar en marvik opp mot en santa fe eller tucson så er marvik en klar vinner uten tvil, motor messig så går den meget fresk og har gode kjære egenskaper, og trekk på alle 4. og ikke minst en yppelig familie bil

 

Hundai Er greie biler for de som skal kjøre fram og tilbake til jobb, og ikke er så intresert at bilen skal gå bra, eller redd for ulyder..

 

 

men back til ford

 

Synes egentlig at det er litt dårlig at mondeo og focus o.l ikke kommer med RWD eller 4x4

de hadde værtfall tjent på 4x4.

 

Personlig synes jeg at de burde henta mer "styling" i fra USA, synes de har best utsende fler som er ening?

Edited by johanness1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...