Jump to content

oljetrykk


Sta1n1

Recommended Posts

men den største bekymringen min som gjør at eg tror noe er gale er jo at det ikkje er oljetrykk før om 5 - 10 sek. etter eg har startet den :S motoren blei levert inn til ebb for overhaling, dvs. sliping/polering av veiv, boring av sylinder osv...montering er gjort selv.

 

Kan det være tilbakeslagsventilen som ikke gjør jobben, den skal jo sørge for at olja ikke renner tilbake når du stopper motoren. Denne skal vel normalt sitte i oljefilteret, uten at jeg er er 100% sikker på at den gjør det i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

hehe, ja der sier du noe. Har ein sierra cosworth 4x4 motor. Kjører på castrol mineral olje.

Foreslår at du gjøre en test ved at du tapper av sølet og fyller Statoil Classic Way 20W/50 (Hvis det ikke er for kaldt der du bor) og bytter oljefilter til originalt Ford.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Foreslår at du gjøre en test ved at du tapper av sølet og fyller Statoil Classic Way 20W/50 (Hvis det ikke er for kaldt der du bor) og bytter oljefilter til originalt Ford.

 

denne tilbakeslagsventilen sitter vell i filteret ? for eg har nå prøvd med 3 filter, det siste er originalt fra Ford. Ja eg får gjøre ett tappert forsøk i mårå på å prøve den olja, 0 - 5 grader pluss er vell ikkje for kaldt eller ? Noen som har ei side der eg kan sette meg litt inni dette her olje greiene :D

Link to comment
Share on other sites

da er det vel snart på tide å sjekke motoren for mekaniske feil. se om oljesila er tett, eller om røret er tett eller bøyd/skadet. mulig det er noe feil på pumpa. eventuelt måten den er satt inn på.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

denne tilbakeslagsventilen sitter vell i filteret ? for eg har nå prøvd med 3 filter, det siste er originalt fra Ford. Ja eg får gjøre ett tappert forsøk i mårå på å prøve den olja, 0 - 5 grader pluss er vell ikkje for kaldt eller ? Noen som har ei side der eg kan sette meg litt inni dette her olje greiene :D

 

0-5 grader går nok greit.

Du kan vel begynne med en oljetest: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtop...&hl=castrol

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

da har eg bytta til statoil olje å prøvd litt, det viser seg slik at da fikk eg ivertfall trykk med enn gang :) men når motoren har stått i ett par dager så forsvinner oljelyset med enn gang eg starter den men så går dt enn fem sekunder så kommer det tilbake igjen og lyser i enn 3 - 5 sekunder igjen før det bygger seg skikkelig opp :S så har vell kanskje ikkje noe annet valg nå enn å åpne å se ? Er det noen som har hatt enn lignende erfaring ?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Foreslår at du setter på en trykkmåler på tilførselslangen til turboen og sjekker trykket der med et instrument som bilverksteder og ligenende bruker, for å helt eliminere instrumentfeil.

Du har akkuratt samme problemet som med min motor... har du funnet ut av det eller? har fått beskjed om att det er pumpa eller sila mi som suger falsk luft eg... var det det samme i ditt tilfelle???

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...