Jump to content

Bilen er sykt ustabil i høyere fart, må sitte å justere hele tiden


Kverna

Recommended Posts

Hva kan gjøres ? Når jeg legger på litt og kommer opp i hastigheter over motorveihastighet begynner bilen å danse fryktelig fra side til side. Må hele tiden sitte å ratte inn bilen ellers går det til skogs. Hva kan gjøres for å få bilen mer stabil ? Coilover foran, gule koni bak powerflex/stivere foringer

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Har du dårlige foringer mellom stabstaget og bærearmene så kan det se ut som du er full, iallefall for de som kjører bak...

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Hva kan gjøres ? Når jeg legger på litt og kommer opp i hastigheter over motorveihastighet begynner bilen å danse fryktelig fra side til side. Må hele tiden sitte å ratte inn bilen ellers går det til skogs. Hva kan gjøres for å få bilen mer stabil ? Coilover foran, gule koni bak powerflex/stivere foringer

 

Hadde samme problemet på min Cosworth,og der var det cambershims bak som var synderen.Tok dem av og bilen ble bra igjen.

Link to comment
Share on other sites

Er det bærearmforingene eller de på casterstaget ? Kanskje bytte alle sammen mens man først er igang

 

EDIT: Får man dette rimligere andre steder ? http://www.facemotorsport.no/index.php?lev...amp;prodnr=1472

 

jeg kjøpte mine på burton-power. tror det var billigere. også vet jeg det er mange som har fått de billig på ebay. mulig å se der og?

- 88 Ford sierra ist busbil ;)

- 90 Ford sierra cosworth 4x4 :D http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24271376

- 98 Audi A3

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88

Riktig laget chims skal ikke være noe problem å kjøre med, problemet er vel alle disse tullingene som sitter hjemme i garasjen og lager de med vinkelsliper

Link to comment
Share on other sites

spissinga blir feil med shims som nevnt tidligere. retter opp camber, men gir problemet enn annen plass spesielt når bilen fjærer, i høy fart osv..

 

Ok, er ingen mekaniker men har jo hatt toppfart flere ganger med 215 hjul uten problemer..., syns også den blei mye mer stabil og kontrollerbar i sladd osv

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...