Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lufter tanken e mine ijen for å høre om noen har d samme problemet som meg eller vet hva det er....

Når kjører min `92 2.0i (facelift) så kommer aldri motor temperaturen over den hvite klumpen nederst på skalaen, det blåser varmluft fra vifta, står den å går på tomgang, så stiger den å temperaturen fra vifta øker tilsvarende...

Siden leste om en feil på "makaroni" skruen i registret som noen kallte det, så lurer jeg om det kan være dette? Eller er det bare termostaten, håper det er denne . Da dette er enkelt ^^

Ellers er jeg fornøyd me bilen, gått 170000 :-)

Jo en ting til, el vindu bryter frem høyre virker ikke, men den på førerdøra funker, den som betjener høyre side altså, å trykker jeg den ned , å vindu starter røre på seg , å deretter trykker på den på døra så stopper det så lenge jeg holder den nede... Da må jo brytern virke? Eller funker bbåde soltak å resten av elvindu bak bra ^^

Åsså husk linken angående senkesett da folxx :-)

På forhånd takk

Posted

Ville begynt med tempraturgiveren først. Det var mitt tilfelle.

Hadde en Scorpio 93 2.9 hvor tempraturmåleren bare gikk opp til bokstaven N. Satte først i gang med et unødvendig, tidkrevende, og grisete termostatbytte uten at det hjalp.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1)

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted
Lufter tanken e mine ijen for å høre om noen har d samme problemet som meg eller vet hva det er....

Når kjører min `92 2.0i (facelift) så kommer aldri motor temperaturen over den hvite klumpen nederst på skalaen, det blåser varmluft fra vifta, står den å går på tomgang, så stiger den å temperaturen fra vifta øker tilsvarende...

Siden leste om en feil på "makaroni" skruen i registret som noen kallte det, så lurer jeg om det kan være dette? Eller er det bare termostaten, håper det er denne . Da dette er enkelt ^^

Ellers er jeg fornøyd me bilen, gått 170000 :-)

Jo en ting til, el vindu bryter frem høyre virker ikke, men den på førerdøra funker, den som betjener høyre side altså, å trykker jeg den ned , å vindu starter røre på seg , å deretter trykker på den på døra så stopper det så lenge jeg holder den nede... Da må jo brytern virke? Eller funker bbåde soltak å resten av elvindu bak bra ^^

Åsså husk linken angående senkesett da folxx :-)

På forhånd takk

ford leverer en hel haug med foskjellige tempgivere. Disse har forskjellige fargekoder. Motortempen kan være helt ok selv om giveren kan vise kaldt. Hvis termostaten er gåen skal du se at det sirkulerer godt i hele kjølesystemet. Det beste er å kjenne på den nederste slangen på radiatoren, denne skal være "kald" helt til termostaten åpner. Hvis det er greit kan man bare stikke innom forhandleren å kjøpe en giver som får nåla litt høyere opp på skalaen :)

ford leverer en hel haug med foskjellige tempgivere. Disse har forskjellige fargekoder. Motortempen kan være helt ok selv om giveren kan vise kaldt. Hvis termostaten er gåen skal du se at det sirkulerer godt i hele kjølesystemet. Det beste er å kjenne på den nederste slangen på radiatoren, denne skal være "kald" helt til termostaten åpner. Hvis det er greit kan man bare stikke innom forhandleren å kjøpe en giver som får nåla litt høyere opp på skalaen :)

Bare bytt bryter i døra. I 99% av tilfellene er det denne som er gåen. Bytt over brytere først for å sjekke.

Posted

Okei, prøvde bytt bryter, da virket el heisen.... Slangen nederst var kald , så ble den varm etr 10 minutter ca... Er det en tempføler da, men dette vet vel ford :P hva slags giver jeg kan setta på...

Håper ikke en el bryter til vinduet koster en formue nå da bare ...

Men takk for hjelp :-)