Jump to content

Min 1999 Focus 2.0 Zetec


janbanan

Recommended Posts

Satte i gang med å pelle av lykter, grill og frontfanger i dag for å se hvordan den nye fangeren passet..

Den passet over all forventning!

Jeg festet den ikke på noen måte, vi bare holdt den på plass og sjekket passformen.

Forskjellen fra gammel fanger er ganske enorm..

 

3b14b112448391e6a264a8660250ee05.JPG

 

9ef441e00d935ef3aefe940ce9ea6eff.JPG

 

7c523382c1eaadc3e997aee8aa74de04.JPG

 

Den nye fangeren vil være nesten ti cm lavere, pluss at jeg skal ha på ei Focus RS leppe. Blir spennende å se når snøen kommer.. Spesielt ettersom bilen allerede er så lav at jeg ikke har sjans i havet til å få jekken under.

 

Mer arbeid i morgen, da blir det av med resten dritten. :rolleyes:

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lyktene var visst like, bare ikke helt riktig i fangeren.. Man forventer dog ikke annet når man kjøper glassfiberkopi-fangere.

Det ordner seg.

 

Har pussa en del timer på frontfangeren for å få den til å passe best mulig i forhold til hjulbua.. Passformen blir ikke perfekt, men det var aldri meninga heller.

Bilen skal jo tross alt brukes.. Er ikke noe showbil det her.

Er litt hektisk den uka her, men forhåpentligvis iløpet av helga skal jeg ha fått på fangerne.

Bakfangeren må jo moddes litt, men det kan jeg ta etterhvert. Trenger ikke tåkelys bak med det første. Og så rygger jeg lite. Kjører stort sett framover :P

Så skal det gåes til innkjøp av nye sideblinklys og front blinklys, tåkelys og nye hovedlykter.

 

Blir dårlig med bilder pga pussing er jo ikke akkurat det artigste å følge med på.. hehe.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Takk, jeg synes det blei kult!

Er ca ti cm ned fra frontfanger og til bakken, så jeg lurer på å få på ei lita leppe under der...

Får se hvor lavt det blir i forhold til alle fartsdumpene og hullene rundt i distriktet. :rolleyes:

Men det må jo lakkes også da, litt usikker på om jeg tar hele bilen eller bare det som ikke allerede er hvitt.

Time will show.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg fått skaffet nye felger også, stor takk går ut til Martin "Fakeworth" som hadde noen tøffe felger liggende.

4927da8410167b1229ce245c1d8d21eb.jpg

Dark Bronze Metallic heter fargen, tror det kan bli tøft mot den hvite bilen.

7,5x17 og et37. Helt perfekt så lenge jeg har på 205 dekk.

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har egentlig ikke skjedd stort utenom at jeg har fått på originalfangere igjen pga vinteren har meldt sin ankomst.

Har fått bestilt xenon til bilen da.

Forhåpentligvis iløpet av relativt kort tid blir bakfangeren ferdig tilpasset sånn at jeg kan få lakket delene, så de er klare til bruk når snøen smelter..

 

Felgene som står på bilen på bildene er forøvrig tilsalgs hvis noen er ute etter nye hjul

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=45353

(OBS: STORE bilder)

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Lett til venstre.

 

Bilen har dog stort sett bare gått i daglig trafikk, ikke gjort noe mer med den.

Er ikke helt sikker på om jeg gidder å gjøre noe med den heller..

Den ruster litt i hjulbuene, pluss den er ikke helt strøken i lakken.

Frontfangeren subber allerede nedi rundtom i byen og den andre fangeren jeg har er ca åtte cm lavere.

I tillegg "uler" bilen hvis jeg ligger i fjerde/femte-gir og slipper gassen. Litt usikker på hva det kommer av.

(høres nesten ut som ei sekvensiell kasse)

 

 

Har egentlig lyst på en nyere bil :blush:

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Lett til venstre.

Å,du har ein sånn ein du og?

 

Hmm,dette høyres jo ikkje heilt oppløftande ut.Er den nyefangaren 8 cm lavare enn den orginale altså?Er det målt med eller uten den gummilista på orginalfangaren?Eg har så lyst til å gjera litt med min Focus,men eg veit ikkje heilt om eg giddar liksom :P

Link to comment
Share on other sites

Jau takk,eg veit som sagt ikkje heilt kva eg skal gjera.Har lyst å fiffa bilen opp litt,men eg har ikkje lyst å gjera den til ein ubrukelig bil ved å senka den og gjera den så lav at det blir upraktisk :unsure: Har så vanvitti lyst på denne fangaren sjøl om den ikkje passar heilt,hehe:

 

2003_ford_focus_rs_wrc_Fondo.jpg

 

Eg får tung ereksjon kvar gong eg ser denne bilen :lol: Har sett Wings West har ein fangar veldi lik denne her,men eg veit ikkje om den passar på europeisk Focus.Ellers så hadde eg jo klart meg med ein sånn fangar som du har også B) :D Har egentli berre planar om å fresha opp fronten på min,ikkje sideskjørt og bakfangar.Men dumt viss den blir veldi lav framme og ikkje resten av bilen.

 

Eg har den 2003 fjesløft-modellen,så eg har blinklys i frontlyktene og samme forma på "åpninga" i fangaren som på denne eg har bilde av her.Sånt leppebestyr a la Rieger og liknande har eg ikkje så sans for,då kjører eg heller uten viss eg ikkje finn ei meget flott ei.Nett for å vera nysjerrig,kor masse ville du hatt for frontfangaren din?Reknar med du vil selga heile settet mens du er igang ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her skjer det ikke mye annet enn å få skuta eu-godkjent, har sliti litt med bremsene denne gangen.

Men fikk bytta calipere, skiver og klosser rundt hele bilen, samt alt av skruer og pakninger...

Har idag hatt bilen på Ford for å skifte brekkwire og ta etterkontroll, men da viser det seg jaggu at mine kliss nye calipere bak er defekte!?

Riktignok biltema calipere, men allikevel. For noe dritt.

Hvor lønner det seg å kjøpe nye calipere hen? (bak)

 

 

Har også fått hivi på nye hjul

 

3a1d5d5fbd092021f04d8bf05883ed35.jpg

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

skulle gjort det til å begynne med, i know...

men det koster 2000 pr side. biltema kostet 650 pr side. hvis du ikke skaffer meg en fin pris da, hehehe :P

blir vel til at jeg bestiller nye hos dere.

 

så nå henger høyre bakhjul igjen. biltemadrit. :mad2:

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...