Jump to content

Min 1999 Focus 2.0 Zetec


janbanan

Recommended Posts

Fikk endelig kjøpt meg en Focus, og valget falt på en hvit 1999 modell med tre dører og riktig motor.

Bilen har gått 168500km og ser slik ut..

 

HPIM2289.jpg

 

HPIM2290.jpg

 

HPIM2291.jpg

 

Både bakfanger og frontfanger er skadet, så jeg er på leiting etter noe kult å bytte ut med.

Er også på utkikk etter andre felger.

Frontlyktene skal byttes ut med type "halo projector lamper", antagelig svarte.

Jeg vurderer også å ta av eller å lakke sidelistene, vet ikke helt hva som hadde blitt penest?

 

Tar hjertelig imot tips dersom noen skulle ha noen tanker om hva som kunne ha vært kult å gjort med bilen.

 

Er ikke noe hemmelighet at dette er en drømmebil sånn utseendemessig :blush:

Ford-Focus-RS-WRC-03.jpg

 

Bilen er veldig god å kjøre :)

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

janbanan så det var du som kjøpte denne. 3dør, 2L og hvit det kan ikke bli bedre. Dette er jeg selv på jakt etter. Er ikke lett å finne 2L med 3dører blandt alle 1.6 stv og kombicoupe.

 

Klarglassblinkere, orginalspeil og svarte st170frontlykter er det jeg tenker aller først.

Rieger R-RXfrontfanger riegerkit1.jpg Og aller helst en intercooler til neste sessongens turbomotor i åpningen der.

Og orginal RS sideskjørt og fanger bak da Rieger og tyskergjengen blir altfor mye strekkmetallnetting

focusrsedrear.jpg

 

Og for å ikke forsvinne i Compomotivemengden så har Rota noen fine alternativer. Rota er ikke bare for Honda Civic streetracere. Se forbi denne 2005 4x4SUVfjæraUSFocusen for mulighetene.

rota-slipstream-ford-focus-bronze.jpg

 

En liten oversikt på Focusdeler http://www.european-parts.net/catalog/

Link to comment
Share on other sites

Takk takk :)

Mye leiting for å finne den rette bilen, men det var verdt det.

 

And: Yes, svarte st170-lykter er AKKURAT sånn jeg kunne tenkt meg! Takk!

har kikket litt på rieger kit tidligere, men liker som regel bare frontfangerne. Mulig det blir en rieger front og resten original rs styling.

 

Originalspeilene skal også på igjen, de her m3 speilene rister og lager ulyd hehe..

Jeg skal ikke ha compomotive felger. Har lyst på superturismo wrc felger, men jeg får se.. er veldig mye ålreite hjul på markedet for tida.

 

Takk for input!

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Støtt på et lite "problem".

Trenger å få godkjent senkesettet i vognkortet.. har søkt litt rundt her, samt pratet med en fyr på trafikkstasjonen (som jeg dog ikke har helt trua på haha)..

Hvordan går jeg fram for å få dette godkjent?

Jeg har tüv-papirene.

Fikk beskjed om at jeg måtte til Sem for å vise bilen, men jeg må vel ta forstillingskontroll først?

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Støtt på et lite "problem".

Trenger å få godkjent senkesettet i vognkortet.. har søkt litt rundt her, samt pratet med en fyr på trafikkstasjonen (som jeg dog ikke har helt trua på haha)..

Hvordan går jeg fram for å få dette godkjent?

Jeg har tüv-papirene.

Fikk beskjed om at jeg måtte til Sem for å vise bilen, men jeg må vel ta forstillingskontroll først?

Bilen blir gjerne litt merkelig i hjulvinkler o.l når man senker, så en kontroll er ikke å forakte.

Bare ring og bestill en godkjenningstime for senkesettet ditt, og ta med tuv-papirene sammen med vognkortet så ordner det seg

Link to comment
Share on other sites

Bilen blir gjerne litt merkelig i hjulvinkler o.l når man senker, så en kontroll er ikke å forakte.

Bare ring og bestill en godkjenningstime for senkesettet ditt, og ta med tuv-papirene sammen med vognkortet så ordner det seg

Ta også med papirer fra 4 hjuls kontroll.

Link to comment
Share on other sites

haha det er go'bmwen.

er litt usikker på om jeg vil ha litt mer "clean look" eller wrc look.. Har ikke helt bestemt meg ennå..

Men jeg fikk hvertfall bestilt time til godkjenning av senk, første ledige timen var 21 mai hehe.

Pluss jeg fikk bestilt time til 4hjulskontroll.

Så da er det bare å håpe at det går i orden :P

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

bestilte hos oss? :P

yeah!

alltid hos larvik motor.. beste og billigste verkstedet i byen!

så seg der du satt på gulvet og hamret på et eller annet haha

 

Karlsen: den bilen var grisetøff. har du noe mer info om bilen? eventuelt link? :)

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

hehe, kan stemme bra det ja :D

Tja, er endel ting jeg ikke er helt fornøyd med sånn reint utseendemessig da, men jeg liker fargen.

Effektanlegget er fra Simons og er bare noe drit, tenker jeg prøver å skaffe et månegåsanlegg nærmere sommeren.

Når jeg skal ta litt rust og sånn..

Men anlegget har helt ok lyd når man passerer ca 3000rpm. Litt for pusete for min del da :P

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest Compom
Bilen blir gjerne litt merkelig i hjulvinkler o.l når man senker, så en kontroll er ikke å forakte.

Bare ring og bestill en godkjenningstime for senkesettet ditt, og ta med tuv-papirene sammen med vognkortet så ordner det seg

 

Kommer nok ikke så langt med kun TUV-papirer. Må ha papirer på for- og bakstillingskontroll, samt papirer på at lys er justert, og selvfølgelig de berømte TUV-papirene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bilen ble godkjent med senkesettet i dag, uten problemer.

Fikk et veldig positivt inntrykk av de som hjalp meg iallefall!

Men når jeg kjørte bilen inn og han så fmcn klistremerke på bilen, sa han nå legger du **** ikke igjen en haug med gummi på utsida her altså! det har vi vært borti før med de der fra ford-klubben!

hehe

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Høres bra ut! :) Hvor kjøpte du stylinga?

Stylingen er kjøpt av en herremann ved navn Chris Good i England.

 

38ba4527ceedebce62f456e8e9772f0c.jpg

 

313cfd7c6a24fa76aa9921223801788c.jpg

 

50374063e1e4d02b2329422840b2f9af.jpg

 

489037300f9db62f148c3dfcd23102cf.jpg

 

De er helt smoothe og fine, er bare støv i samarbeid med blitzen som tuller på et par av bildene ;)

 

Skal se om ikke broren min og jeg får prøvemontert greiene til helgen. Regner med det blir endel tilpassing. :lol:

Men det gjenstår jo å se

jokeft8.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...