Jump to content

ALDRI BEGYNN Å GÅ TIL JOBBEN!


Kverna

Recommended Posts

Joda.. Begynte onsdag for to uker siden å gå til jobben.. Etter å ha betalt ned ett lån og baksmellen hadde jeg litt lite penger, og siden bilen trenger både oljeskift og bensin tenkte jeg: "Hvorfor ikke begynne å gå til jobben ? Det er jo bare fordeler"

 

Well, I was wrong. Torsdag fyrte jeg bilen, var sliten som **** og skulle bare ned til en kompis så tenkte jeg skulle ta bilen da. Ingen problemer. Men på fredagsmorran, satt jeg med beina utenfor bilen og koste med katten som jeg pleier.

Da fyrte bilen men stoppa igjen. Mangler tomgangsregulator så tenkte ikke så mye på det. Bare at jeg måtte gi litt gass når jeg hadde fått start.

Men ingenting, går bare på starteren, og fyrer sånn nesten hvis jeg tar gassen i bånn og slipper den ut igjen. Har hatt opp pluggene og tørka de, drukna med bensin etter jeg har dratt den på starteren. Fortsatt samme greie.

 

 

JEG HATER MEG SELV!!!!! ALDRI, ALDRI BEGYNN Å GÅ TIL JOBBEN!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes motorisert fremkomst med 2 hjul om tanke skulle melde seg :) eller sykkel alt bedre en å gå :D

 

Årsaken til han meiner dette er vell att når bilen stod denne dagen, så fikk han problemer med den... hehe... :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd det der på sommern, men på vintern, under 10 minus. Kan ha en noe ivrig temp-sensor, slik at den fikk for mye bensin. Et lite triks for humørsyke motorer er som følger: Én holder høyspentkabelen 2cm fra coilen. (IKKE fra fordelerlokket, da får han strøm i seg!) Med kabelen 2 cm fra coilen prøver du å starte. Begyn med 0 gass, øk rolig til full gass og så mindre igjen til du finner punktet den hugger etter best. Ikke vær redd for å la den hyle opp i turtall når den kommer, den trenger å rense strupen litt.

 

Det burde fungere om den bare har drukna.

 

En ting du kan sjekke forresten er LMM. Sjekk at klaffen ikke har satt seg fast.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Har ikke opplevd det der på sommern, men på vintern, under 10 minus. Kan ha en noe ivrig temp-sensor, slik at den fikk for mye bensin. Et lite triks for humørsyke motorer er som følger: Én holder høyspentkabelen 2cm fra coilen. (IKKE fra fordelerlokket, da får han strøm i seg!) Med kabelen 2 cm fra coilen prøver du å starte. Begyn med 0 gass, øk rolig til full gass og så mindre igjen til du finner punktet den hugger etter best. Ikke vær redd for å la den hyle opp i turtall når den kommer, den trenger å rense strupen litt.

 

Det burde fungere om den bare har drukna.

 

En ting du kan sjekke forresten er LMM. Sjekk at klaffen ikke har satt seg fast.

 

Høyspentkabelen er den som går ut fra coil -> fordeler eller ?

Link to comment
Share on other sites

Jepp, den som går fra coil til fordeler. Det er gammel-børsa mi du har ikke sant?

 

Når du tar av kabelen slik at det slår gnist fra coil til kabelen, stiger spenninga og du får en heitere gnist.

Edited by Leo

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

når biler drukner på den måten,så er trikse å holde pedal helt i bånn

til den spyr ut en diger svart dott, å du slipper å gå noe mere :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

eventulet prøv og bytt dyser slik jeg sa til deg på msn tidligere i dag.

mulig dysene dine er ødelagt slik at de er åpne hele tida :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Red Devil
eventulet prøv og bytt dyser slik jeg sa til deg på msn tidligere i dag.

mulig dysene dine er ødelagt slik at de er åpne hele tida :(

 

 

dysene har da ikke noe å gjøre med att de står oppe hele tiden.. hjernen som styrer strømmen til de.. og tviler på att 4 dyser har hengt seg opp samtidig..

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn
dysene har da ikke noe å gjøre med att de står oppe hele tiden.. hjernen som styrer strømmen til de.. og tviler på att 4 dyser har hengt seg opp samtidig..

dysene kan være gåene slik at de står åpne eller lekker i sylindere. sier ikke at alle er gåene men jeg byttet alle 4 og da gikk bilen fint igjen. samme problemet som kverna hadde

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...