Jump to content

MSD 6AL


FrodeH

Recommended Posts

Fleire som bruker/har brukt denne på cosworth motor? Denne skal vere lik som msd6a berre med turtals-sperre opplegg.

Får ikkje motoren min til å gå skikkelig med denne, går på 2 sylindre. Når eg kobler tilbake til orginalt går den som den skal.

Har kobla opp med gamle coil-kabler til signal (kvit,msd->grøn og rød,msd->svart) og nye til coil fra boks. I følge heftet skal en kappe 2 kabler for å få den til å funke på 4syl. motor, har gjort dette. Noken som har hatt lignande problem?

(har søkt og leita i tidligare tråder)

XWIyo.jpg
Link to comment
Share on other sites

Kappet to riktige kabler a? Tenner ikke ikke alle sylindrene. Koblet opp min (6A) for ei uke eller to siden, går som ei klokke. Ellers så er boksen defekt da.. Bytter du om + og - inn på den skjer det vel ikke noe annet enn att den ikke går.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skulle vel være så og si samme boksen, kun med turtallssperra på 6AL men veit ikke. Kjøpte brukt så veit ikke om det var no ledningskutting på den da.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

det er fordi den ikke har turtallsperre. den fungerer selv om du ikke kutter de ledningene og du får riktig signal til turteller, men den vil ikke sperre riktig i forhold til det turtallet du har satt den skal sperre. Da må du kutte ledingene. Det er akkuratt samme boksen bare med og uten mulighet for turtallsperre.

 

hvilke kabler og coil har har du?

Edited by Snurrebass
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...