Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

har tenkt å senke bilen min snart, som da skjer etter lakkeringa.

og da kommer det 215\40 -17 tommer på den + RS kit.

da er spørsmålet; hvor mye kan jeg senke den før den går neddi ? 40 mm ? vil ikke ha en bil som skraper neddi og ødelegger fangeren. ;)

og noen ider på hva som er bra senke sett ?

også det andre spørsmålet ;

noen som har eller vet om den til høyre staget på bilde passer. ?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...9/949/9384/9785

og til slutt, har vi noe samarbeidspartnere her i fmcn der de har stabstag og fjører med TUV papirer på samme sted?

Edited by Kjellcorp
Posted

oki.. 40 er jo ganske så normalt, er sikkert grunn til det å:P

men peiling på hvilke fjører med TUV papirer jeg bør ha da ? en kompis av meg kjøpte noen for 2 år siden.. husker ikke navnet på fjørene, men de hadde vist blitt så myke at man nesten kunne klemme dem isammen med hånda sa han. :P

Posted
oki.. 40 er jo ganske så normalt, er sikkert grunn til det å:P

men peiling på hvilke fjører med TUV papirer jeg bør ha da ? en kompis av meg kjøpte noen for 2 år siden.. husker ikke navnet på fjørene, men de hadde vist blitt så myke at man nesten kunne klemme dem isammen med hånda sa han. :P

Jamex fjærer?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Posted

tenkte på det han hadde? isåfall det aner jeg ikke :P

men jeg må ha fjører, og jeg aner ikke så som er bra :P akkurat på det stede er jeg blank. heh

Posted

Jeg kjøpte nylig det COBRA settet fra bsbildeler. Og er fornøyd med det :P

Ellers har jeg hørt mye bra om det Auto Style settet de har på bs.

Lykke til, og fobered deg på en drittjobb!

Ford-avatar.jpg
Posted (edited)

Er kjempefornøyde med de fjærene :)

Eneste negative, var at det tok sin tid før jeg fikk de. Ventet vell 4 - 6 uker før de kom. Men verdt og vente på.

Bestillte 40/40 på MK2 en min, og ble krute bra.

Så gjennstår bare 4hjulskontroll, lyskontroll og godkjenning i vognkort :)

Edited by MrNilsen1
Ford-avatar.jpg
Posted

Dropp Jamex.. De fleste senkesett er det ventetid på, så bare bestill noen uker i forvegen før du er klar for montering.

40/40 senking er opp til hvor høy bilen din er fra før. Min eg VELDIG høy originalt, rart nok, så jeg senker 60mm fremme.

Kompis har fullt RS-kit på en mk2 -00 modell. Den subber ikke og tar heller ikke nedi. Cobra 40/40..

Det stabstaget har jeg selv kjøpt fra BS, og det er ikke så spinkelt og ligner ikke det på bildet i hele tatt. Tykkere og grommere. :)

Posted
Dropp Jamex.. De fleste senkesett er det ventetid på, så bare bestill noen uker i forvegen før du er klar for montering.

40/40 senking er opp til hvor høy bilen din er fra før. Min eg VELDIG høy originalt, rart nok, så jeg senker 60mm fremme.

Kompis har fullt RS-kit på en mk2 -00 modell. Den subber ikke og tar heller ikke nedi. Cobra 40/40..

Det stabstaget har jeg selv kjøpt fra BS, og det er ikke så spinkelt og ligner ikke det på bildet i hele tatt. Tykkere og grommere. :)

da blir det nok iallfall det stabstaget ettersom du sier det sånn. ser ut til å være grommere en det andre som er der iallffall. heh

men så får nok se om det blir Cobra fjører snart å ved, :)

Posted (edited)

Min 94mod med RS-kit og 215/40-17 er senka med 55/40 jamex fjærer og gule koni dempere.

Og jer er glad rs fangern er i platikk og ikke glassfiber, for den subber over alt...Mondeoene

blir fort sigen i ræva vist man senker likt foran og bak.

Edited by Boosti