Jump to content

senking og stabstag


Kjellcorp

Recommended Posts

har tenkt å senke bilen min snart, som da skjer etter lakkeringa.

og da kommer det 215\40 -17 tommer på den + RS kit.

da er spørsmålet; hvor mye kan jeg senke den før den går neddi ? 40 mm ? vil ikke ha en bil som skraper neddi og ødelegger fangeren. ;)

og noen ider på hva som er bra senke sett ?

 

også det andre spørsmålet ;

noen som har eller vet om den til høyre staget på bilde passer. ?

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...9/949/9384/9785

 

og til slutt, har vi noe samarbeidspartnere her i fmcn der de har stabstag og fjører med TUV papirer på samme sted?

Edited by Kjellcorp
Link to comment
Share on other sites

oki.. 40 er jo ganske så normalt, er sikkert grunn til det å:P

men peiling på hvilke fjører med TUV papirer jeg bør ha da ? en kompis av meg kjøpte noen for 2 år siden.. husker ikke navnet på fjørene, men de hadde vist blitt så myke at man nesten kunne klemme dem isammen med hånda sa han. :P

Link to comment
Share on other sites

oki.. 40 er jo ganske så normalt, er sikkert grunn til det å:P

men peiling på hvilke fjører med TUV papirer jeg bør ha da ? en kompis av meg kjøpte noen for 2 år siden.. husker ikke navnet på fjørene, men de hadde vist blitt så myke at man nesten kunne klemme dem isammen med hånda sa han. :P

 

 

Jamex fjærer?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Er kjempefornøyde med de fjærene :)

Eneste negative, var at det tok sin tid før jeg fikk de. Ventet vell 4 - 6 uker før de kom. Men verdt og vente på.

Bestillte 40/40 på MK2 en min, og ble krute bra.

Så gjennstår bare 4hjulskontroll, lyskontroll og godkjenning i vognkort :)

Edited by MrNilsen1
Ford-avatar.jpg
Link to comment
Share on other sites

Dropp Jamex.. De fleste senkesett er det ventetid på, så bare bestill noen uker i forvegen før du er klar for montering.

40/40 senking er opp til hvor høy bilen din er fra før. Min eg VELDIG høy originalt, rart nok, så jeg senker 60mm fremme.

Kompis har fullt RS-kit på en mk2 -00 modell. Den subber ikke og tar heller ikke nedi. Cobra 40/40..

 

Det stabstaget har jeg selv kjøpt fra BS, og det er ikke så spinkelt og ligner ikke det på bildet i hele tatt. Tykkere og grommere. :)

Link to comment
Share on other sites

Dropp Jamex.. De fleste senkesett er det ventetid på, så bare bestill noen uker i forvegen før du er klar for montering.

40/40 senking er opp til hvor høy bilen din er fra før. Min eg VELDIG høy originalt, rart nok, så jeg senker 60mm fremme.

Kompis har fullt RS-kit på en mk2 -00 modell. Den subber ikke og tar heller ikke nedi. Cobra 40/40..

 

Det stabstaget har jeg selv kjøpt fra BS, og det er ikke så spinkelt og ligner ikke det på bildet i hele tatt. Tykkere og grommere. :)

 

da blir det nok iallfall det stabstaget ettersom du sier det sånn. ser ut til å være grommere en det andre som er der iallffall. heh

men så får nok se om det blir Cobra fjører snart å ved, :)

Link to comment
Share on other sites

Min 94mod med RS-kit og 215/40-17 er senka med 55/40 jamex fjærer og gule koni dempere.

Og jer er glad rs fangern er i platikk og ikke glassfiber, for den subber over alt...Mondeoene

blir fort sigen i ræva vist man senker likt foran og bak.

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...