Jump to content

Ombygd ifra 4wd til 2wd, må man ha dokumentasjon ?


ChristiaN-

Recommended Posts

er som topic sier, lurer på hvordan dette er da tidligere eier gjorde dette selv og ikke har godkjent den når den ble ombygd.

 

er det bare og levere bilen inn på ford og få de til og gå over slik at jeg får papirer på det?? eller kan Bt gå over selv og kontrollere om alt er i orden ?

Edited by ChristiaN-

Bil: Sierra Sedan Cosworth 1990;)

Link to comment
Share on other sites

Skal stå rett i vognkort, ellers blir det som "ikke godkjent ombygd" om jeg ikke husker feil. Jeg selv hadde gitt f'en i det. :)

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Hadde en xr4x4 som da var ombygd fra 2 liter rwd til 2.8 4wd. I vognkortet stod den registrert med 2.o med godkjent ettermontert 2.0. Ikke noe om 4x4. xr4x4 stod i papirene fra ford bare. Ble stoppa i teknisk kontroll engang og han begynnte å pirke på hvorfor det ikke stod i vognkortet. Sa det bare stod i papirene jeg. Hørte ikke noe mer om det. Var vel helst eksosen han var opptatt av.

Link to comment
Share on other sites

jeg var da så dum når jeg var på eu godkjenning og nevnte det, heeelt bortreist vett...

 

Hvis du ikke var på BT kan du jo bare ta en ny kontroll ett annet sted? og ikke nevne ombygging....

Kontroll seddel fra eu kontroll på verksted blir vel ikke sendt BT før den er godkjent?

Link to comment
Share on other sites

han lagret kontroll seddelen innpå en database, ligger ikke de tilgjengelige for BT slik at de kan sjekke ut da? kan jo hende det bare var for hans egen del og;) for hvis det er tilfelle så har jeg et annet sted, men må bare ha org anlegg med cat:p

Bil: Sierra Sedan Cosworth 1990;)

Link to comment
Share on other sites

Guest gondl3n

Det vil bli lagt inn som 9'er feil.

Den kan kun rettes opp hos biltilsynet!

 

Det samme gjelder f. eks ikke godkjent senking!

Link to comment
Share on other sites

Guest gondl3n

Bt godkjenner vel bare hvis du har skriv fra verksted!

Så du må få de til og se over det du har gjort, når du har byget om igjen!

Link to comment
Share on other sites

ahh okey, tidligere eier som bytta selv. ikke spør meg hvorfor han ville ha bare bakhjul og ikke 4x4:p

men noen som vet om det er fastpris på en slik sjekk eller tar de bare times betalt?

 

på ford her i skien ligger de på en 1100 kr timen :s

Bil: Sierra Sedan Cosworth 1990;)

Link to comment
Share on other sites

Guest gondl3n

Hadde 9'er feil på eu selv.. Senking

Måtte på verksted for å sjekke spissing/justere.

Samt lys og justering.

 

Dette skulle de ha papirer på før de ville godkjenne på BT..

Veit ikke hva du må ha, får sikkert en pris på det hvis du har spesifikt hva som skal gjøres!

Edited by gondl3n
Link to comment
Share on other sites

i see, de skal bare sjekke om alt er okey og dokumentere hva som er gjort med akslingene osv. skjønner ikke hvorfor det er så ****** vanskelig, drar bare på 2 hjul istede for 4.. burde ikke vært all verdens =p

Bil: Sierra Sedan Cosworth 1990;)

Link to comment
Share on other sites

Guest gondl3n

Hvis du fikk noen feil/mangler, fiks det før du drar til BT.

Det er ett kjempe firkantet system, men da får du den godkjent samtidig.

 

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

vekker litt liv i denne ....

i mitt vogn kort står det sierra cosworth 4x4

men på antal aksler står det

antall aksler 2

antall aksler med drift 1

noen som kan gi meg ein god forklaring på det

detter er jo ein sedan 4x4 orginal sådan....

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

har fiksa de små feilene som var, men må fortsatt sette bilen inn på ford for å få dokumentasjon når det gjelder ombygginga.

 

Ring opp og ombygnings avdelinga på BT, de har alle papirer som trengs på cosworth. Så slipper du å vise den på Ford.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ringte Bt og de sa jeg måtte skrive en søknad selv med dokumentasjon. så var jeg innom ford i skien og spurte om de kunne gå over bilen under og eventuelt skrive en lapp på at alt var okey og det ikke var noe galt eller mangler på ombygginga.

 

Men det kunne de ikke gjøre, og de visste ikke om et annet sted jeg kunne gjøre det heller... så spurte jeg om hvordan jeg skulle få den godkjent da, så fikk jeg bare "vet ikke" som svar.

 

trodde de var en autorisert forhandler som gjorde slike ting???

 

 

tips mottas med takk:)

Edited by ChristiaN-

Bil: Sierra Sedan Cosworth 1990;)

Link to comment
Share on other sites

Ringte Bt og de sa jeg måtte skrive en søknad selv med dokumentasjon. så var jeg innom ford i skien og spurte om de kunne gå over bilen under og eventuelt skrive en lapp på at alt var okey og det ikke var noe galt eller mangler på ombygginga.

 

Men det kunne de ikke gjøre, og de visste ikke om et annet sted jeg kunne gjøre det heller... så spurte jeg om hvordan jeg skulle få den godkjent da, så fikk jeg bare "vet ikke" som svar.

 

trodde de var en autorisert forhandler som gjorde slike ting???

 

 

tips mottas med takk:)

ring til ford på notodden . og snakk med terje han har papirer på det meste av cossie i skuffen det bt trenger er skriv om att det er riktig bakstilling\dele nr til 2wd eller 4wd cosworth.riktig gear kasse t5 og bunn panne 2wd og att det ser ok ut og så vise den på bt .det er j firekantet i norge . tror ford i skien er litt køddete :angry: .spør jamtvedt til og ta bilen til godkjenning tror han har klippekort på ford og bt :lol:

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...