Jump to content

trøbbel med diesel tilførsell? stopper og vill ikke gå.


ford-racing

Recommended Posts

hei folkens.

 

Har litt problemer med mondeon om dagen.

 

I går så skulle dama nordover dalen, og den begynte i "fjuske" bare litt først så dama syns vel at det var iorden:) så hun forstette ferden.

 

Men ca en mil etter så drar den veldig dårlig så hun svinger inn på nesmeste avkjøring og motoren stopper når hun slipper den ned på tomgang.

 

Så jeg reiste nordover med nytt diesel filter og byttet det. Starta ikke før jeg luftet dysenne sikkelig og da var den like god.

 

Men i dag tok hun seg en tur til og midt uttpå dagen så begynte den like ens, så hun stoppet med engang.

 

Fikk da startet den igjen så jeg fikk flyttet den ut av veien, men så ble den verre og verre, så stoppa igjen av seg selv. Fikk nå ikke start igjen før jeg luftet dysenne igjen.

 

Startet opp at og bilen gikk like fint som før så nå la jeg den stå på tomgang en god stund. Så etter kansje 20 min så tar den et feilslag igjen . Den stoppet helt etter ca 1 min til.

 

Prøvede å lufte dysenne igjen og skjekket så alt var iorden rundt diesel filtre.

 

Starte ikke.

 

Løsner dysenne og kjører på startern så bare frauer det der, ingen diesel sprut som det normalt gjør. barre skom,frau.

 

Så da spør jeg dere om hva dere tror som er feil,

 

Har glemt å sjekke om den bakerste "løfte" pumpa går da. men skal få henta bilen nå å begyne å undersøke litt dypere i sømmene her.

 

 

 

...

 

marius

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

må sikkert overhale diesel pumpe

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Guest wirre

Kan legge til at på min 2001 2.0 TDCI opplevde vi eksakt samme problem. Fant ut at vi skulle skifte disel filter i første omgang, men var ikke i stand til å få startet den med det nye filteret... Det var helt tørt, og det ble ikke noe trykk.Sjekket så om det var noe lyd fra pumpa (den sitter under pasasjer døra bak på høyre side.) Noe det ikke var. Det skal være tydelig summing fra denne pumpa... Koblet fra pumpa, og forsøkte å kjøre den direkte på 12v.. Da virka den ikke først, men når jeg snudde polariteten, slik at den pumpa baklengs, så begynte den å gå. Kobla den riktig vien igjen, og forsøkte mange ganger.. noen ganger gikk den, andre ganger ikke.... Når den ikke gikk, så kom det gnistrelyder fra den... Tydelig vis defekte børster i den. Sjekket også at det var strøm opp til pumpa, noe det var.. Koblet så til pumpa igjen, og tvanskjørte den med 12v dirkete, og da startet bilen igjen fint. Jeg forsøkte så å koble fra strømmen til pumpa mens bilen sto og gikk, og den bare fortsatte å gå, ingen forskjell. Det er tydelig at hoved diselpumpa suger den også, så det er fult mulig å kjøre med defekt pumpe, eneste er at tanken nok bør være ganske full. Koblet i alle fal til pumpa igjen, og kjørte. Skal nå bestille ny! Er det noen som vet hva denne hjelpe pumpa koster?

Link to comment
Share on other sites

må sikkert overhale diesel pumpe

 

 

Jeg hadde samme problem med min 02 tddi, jeg måtte bytte diesel pumpa.

En solonoid på pumpa som styrer mengde diesel den gir som kødda det til etter litt kjøring og den fikk får mye diesel

Denne solonoid'en går desverre ikke ann og bytte( det går med det blir ikke billig, da må pumpa ut uansett for kalibrering hos Bosch.)

Overhaling koster mer enn det jeg betalte for en pumpe fra england

 

Ny diesel pumpe hos Ford, koster ca 32.000.- :-) helt rått, kan nesten sende bilen på høggern....

 

Få Ford til og ta en sjekk, de får opp feilmelding om det er den solonoid'en som kødder det til etter hvert.

Min kunne begynne og lugge, kvele seg og så stå til neste morgen og starte fint. røyk og sota som f nå den blei klein.

EGR ventilen min er blendet.

Jeg fikk tak i en diesel pumpa fra ett sted i england som er autorisert bosch verksted, med den gamle pumpa i retur kom det på ca 8000.- med garanti

 

Hvis du vil kan jeg finni ut nøyaktig hvor det var jeg fikk tak i den pumpa, husker ikke nå i farta

Men sjekk skikkelig først om det er pumpa før du begynner noe med den siden dette koster kling

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

god kvelden!

 

lenge siden dette her nå men.

 

jo nå skal dere høre her.

det var den løfte pumpen bak som hadde tatt kvelden!

 

gikk kunn når jeg knakka hardt på den med en fast nøkkel eller lignenede.

 

så løp på ford å skulle høre på pris. .............. joda 8200 penger takk...

 

fy **** tenkte jeg å ble halv sur.

reiste hjem , fant fram en gammel sierra is pumpe. reiv vekk den gamle pumpa og sette på plass is pumpa! som passett rett inn!!!!!på braketten og tilkoblinger ut av pumpa. det eneste du må gjøre er å skifte slangen inn på pumpa siden det er større tilkobling på is pumpen. en (brukt is pumpe) koster ca 8200 mindre enn en ny diesel pumpe på ford. eneste du må leve med er at den summer . bitte bitte litt høyere en org pumpen.

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest wirre

Kan legge til at den koster kr 2800,- på Mekonomen, men da må du ha typenummeret som står PÅ pumpa. Nå går uansett sjiten til inbytte.. blir skremt av alle som snakker om defekt diselpumpe til 32 000, så nå blir det BMW 520D 06.... (som også sikkert har bosch diselpumpe)....

Edited by wirre
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...