Granadamaster 2,9ighia Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 Lurte på hvilken modifikasjon må du gjøre for sette 2,0 cosworth i mk2 1979 mod?Er en original 1300l!Takker for svar!!! Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Guest JvhCossie Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 Er nok en grei oppgave det... en del ombygginger da men det er mulig....
Mark1 Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 Er nok en grei oppgave det... en del ombygginger da men det er mulig.... en grei oppgave? på hvilket grunnlag baserer du den påstanden? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest JvhCossie Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 For den som har peiling og gøts er det mulig.... en kompis har jo satt en honda 900 motor i en MKII og LindlandRacing hadde bilder av en Kadett C med BMW 6'er.... Alt er mulig bare man vil.... Tror det er enklere enn V8
Peet Posted December 23, 2004 Posted December 23, 2004 ska d godkjennes?? lykke tilll... e nok mulig men då må mye byttes.. alt av bremser støtdempere akslinger osv...ska d ikke godkjennes må du bare ha rs2000 motorfester .. evt. worldcup travers .. tåler litt mer også rs2000 mellomaksling.. og helst større bremser både foran og bak.. men ihvertfall.. ska d godkjennes.. snakk md ditt lokale satans vegvesen.. og hør ka de sier.. sier sikkert at du må skaffe noe papirer fra ford.. og d kan bli litt verre..
Granadamaster 2,9ighia Posted December 24, 2004 Author Posted December 24, 2004 Det jeg lurer på er gearkasse tunnel?En kamerat sier at du må bygge om hele torpedo veggen og sveise inn nytt frontparti fra og med forsetene?Lurer på om dette stemmer? Har: Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør! Har hatt: 1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.
Guest Mr.Escort Posted December 24, 2004 Posted December 24, 2004 nei det stemmer ikke.....hadde coswortmotor i mk1 en jeg hadde før...fjærna bremskraft forsterkeren for å få plass...mulig det samme må gjøres me mk2..oxo må du flytte girspaken lenger bak...mer info på www.norskescortregister.netsøk litt i foruma der
Mark1 Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 For den som har peiling og gøts er det mulig.... en kompis har jo satt en honda 900 motor i en MKII og LindlandRacing hadde bilder av en Kadett C med BMW 6'er.... Alt er mulig bare man vil.... Tror det er enklere enn V8 men da var jo ikke innlegget ditt så givende alikevel da?er bare det jeg vil poengtere.. For det første så er det biltilsynet og ikke statens vegvesen som tar seg av godkjenninga.Du får ikke papirer fra ford ang den godkjenninga, for den kom aldri med yb-t originalt. Du skal kunne bygge bilen som grp.4 hvis du skaffer disse papirene, har hørt disse kan bestilles gjennom www.bilsport.no.Da er bilen godkjent for 270hester, men denne ombyggingen er dyrere enn de fleste godkjente cossi bygge som er idag. kravene er stort sett, helsveisa karroseri, coilovers bak, min. five link, bur, triangel oppheng foran..-. var mere også men kommer ikke på dette i farten.Ta å snus litt rundt så finner du ett biltilsyn som har godkjent ett cossi bygge, så hører du med disse.Oppi trondheim ble jo jesus escorten godkjent, og eieren jobbet jo der selv, så det er ett godt tips for å prøve å få tak i papirer.Men de og som mange andre sier nok at de har slutta å godkjenne turbo ombygginger i de bila, siden det er så lett å øke effekten. Rs2000 akselen blir litt for spe hvis du skal ha litt sprut i cossien, så du trenger strak grp4 mellomaksel. Bremsekraftforsterkeren må ut og vekk, men det er jo uansett best, da du får mer følelse i bremsepedalen.Du trenger med andre ord en pedalboks, så får du bremsesylindrene på kupe siden av torpedoveggen, sånn at du ikke bruker unødvendig plass i motorrommet.Ang girkassa så må du sveise om fra girspak hullet og frem til torpedoveggen.Det er bare snakk om å få girtunnellen litt videre i alle retninger, og du får åkjøpt ferdigbretta plåt på kollevold/rally design. Også kjøp wc travers først som sist =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
WingDude Posted December 25, 2004 Posted December 25, 2004 For det første så er det biltilsynet og ikke statens vegvesen som tar seg av godkjenninga He he, ikke kveruler så fælt nå da, ingenting som heter biltilsyn i dag lenger, Statens Vegvesen Trafikkstasjon er den rette betegnelsen, kaller du dem for dem for biltilsyn, kan du risikere at dem blir fornærma
Peet Posted December 26, 2004 Posted December 26, 2004 For det første så er det biltilsynet og ikke statens vegvesen som tar seg av godkjenningaHe he, ikke kveruler så fælt nå da, ingenting som heter biltilsyn i dag lenger, Statens Vegvesen Trafikkstasjon er den rette betegnelsen, kaller du dem for dem for biltilsyn, kan du risikere at dem blir fornærma takker...
Mark1 Posted December 26, 2004 Posted December 26, 2004 ok da WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
cosworth540 Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Må ikke sveise om annet enn hullet for girstanga, hvis det ikke har vært 2 liter kasse i bilen før.Du kan bruke vanlig 5 trinns kasse fra Sierra,men da må Cosworth svinghjulet dreies ned til samme størrelse som Cosworth for å få starteren til å treffe.Har også hørt om en fra Elverum som har brukt vanlig 5 trinns kasse og orginalt svingjul,men måtte flytte starteren utover for å få inngrep.Han har kjørt med kassa i over 2 år uten problemer i en gul MK 1 Escort. Du kan heller ikke bruke Cosworth bunnpanna uten å sveise om denne.For trangt ved traversen.
OleK Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 vanlig 5-trinns sierra 2.0l-kasse? holder nok lenge når cossie-motoren får litt power....muahhahaha! Cosworth!
TurboX Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Er ikke umulig, han med jesus-escorten jobber på biltilsynet 25km herfra! -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
TurboX Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Link -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
morty999 Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 vanlig 5-trinns sierra 2.0l-kasse? holder nok lenge når cossie-motoren får litt power....muahhahaha! ja hvertfall nå jeg nesten har tatt livet av min med en lett trimmet 2liter lat hehe.. bare bytta gasser..
Guest Freddie Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 er nok ikke den kassa det stopper først i da akkurat..!går fint med 300hk++ med ei bra sånn kasse og en som kan å bruke den..
Mark1 Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 Er ikke umulig, han med jesus-escorten jobber på biltilsynet 25km herfra! Biltilsynet i trondheim har sluttet å godkjenne turbo ombygginger pga at effektøkning er såpass lett. Girkassa kan jeg tro holder, ved snill giring.Med mindre du har helt værst bakstililng, siden escortene har en tendens til å slippe bakhjula litt for lett =) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now