Jump to content

Tittet på Granada i dag.


Knutte

Recommended Posts

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1923854

 

 

Var å så på denne i dag, og var div ting som kunne vært bedre.

 

Clutch må byttes... Hva ligger de på i pris?

 

Når jeg bremset dro bilen til høyre... Hva kan det være?

 

Noe dødgang på ratt... Hvordan fikse?

 

Nedrustete hjulbuer.. Mulig å få tak i nye? Pris?

 

Ellers virket den tight og fin :)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1923854

 

 

Var å så på denne i dag, og var div ting som kunne vært bedre.

 

Clutch må byttes... Hva ligger de på i pris?

 

Når jeg bremset dro bilen til høyre... Hva kan det være?

 

Noe dødgang på ratt... Hvordan fikse?

 

Nedrustete hjulbuer.. Mulig å få tak i nye? Pris?

 

Ellers virket den tight og fin :)

 

bremsinga kan være slitte klosser evt kalypper.

 

dødgangen skylles slitt tannstang den må overhales/byttes

 

hjulbuer kan sikkert ford skaffe

Link to comment
Share on other sites

Veng har vel fortsatt hjulbuer til Granada. Dødgangen på rattet skyldes nok slitte indre endeledd på tannstanga, og at den drar litt til siden når du bremser skyldes sannsynligvis en treg calliper.

Ellers hadde jeg gått for en større utgave, minimum 2,8 GL med soltak. Da får du mere glede av Granada`n..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med Granada er at de sliter på ytre endeledd og at de drar til høyre ved bremsing på grunn av det.

Uansett så er det ikke noe heft å fixse hverken calippere, endeledd eller skifte tannstang på disse bilene. Det er rusten som er verst.

Clutch er vel ikke så altfor dyrt, 1500 eller deromkring?

Dødgang er det vel gjerne mindre å gjøre med, det går an å shimse om tannstangen, men det er en del styr.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nå har jo flere granada tannstenger stramming av indre endeledd da, bare så det er sagt. Kan hende det holder med å stramme. Evt bytte ytre endeledd.. Min erfaring er at det er skjeldent tannstengene blir så slitte så man får stor dødgang på rattet. De pleier å lekke og eller minste servofunksjonen lenge før slakken kommer. Kan jo også være lageret i torpedoen som skaper litt døgang.

Det at den drar til siden kan jo også være noe så enkelt som feil castervinkel? Min erfaring er at de er følsomme for feil Castervinkel.

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...