Jump to content

Sierra er farlig!


Slåstad RS

Recommended Posts

Sjekk Golf 1 og 2.. Tror du vil snu og si at Sierra'n er sikker i forhold til disse! Sierra er ikke noe dårligere enn andre biler fra denne tiden, se Volvo! De blir ikke så mye skadet som en Sierra, men det betyr ikke at den er sikker. Der får passasjerene hele smellet, for Volvo 240, 740 ogl er ikke myk nok til å dempe, eller i noe for å dempe støtet for de som sitter i bilen.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Hjelper lite å dempe støtet når du har både motor og girkasse langt inn i brystkassa...

 

Volvo har nok en sikrere bil spesielt ved sidekollisjoner og takinger..

 

Jeg tok en sammenligning, Sierra er ikke noe spess dårligere enn andre.

Hvis man har sett diverse krasj med Golf og 240-740 så ser man at Golfen tåler stort sett ingenting (samme Fiesta MK1), og med 240-740 har det blitt så store påkjenninger at folk har rett og slett omkommet, eller fått så store varige men at de funker som delvis grønnsak.

Har forresten krasjet i stolpe med Sierra, bilen må nokk inn i jiggen for å kunne havne på veien igjen, men skjedde ingenting med noen i bilen.

Til tross for farten skjedde det lite med bilen, eneste frontfangeren som viser på utvendig at en stolpe har vært på besøk.

 

Her så heiste de opp en Sierra med krane for så å slippe den ned for å vise skader som oppstår på bil og hva som kan skje med folk i bilen.

De bruke Sierra siden skadene vises godt, men han som forklarte osv sa at de kunne brukt Volvo fra samme tid, men skadene vises ikke godt.

Vi skulle ikke tro at Volvoen var sikker for det, han hadde heller valgt en Sierra eller hellst Scorpio!

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Ingen nyhet :D Er også en sierra stasjonsvogn, mener jeg, ute for en stolpetest på youtube også. Svensk innslag

 

http://www.youtube.com/watch?v=-uGGvJjR5jw...feature=related Her er den du snakket om Kverna..

 

 

Ingenting er verre enn disse to, vil tørre å påstå at sierra er veldig sikker i forhold...

 

Skrotel Commodore

 

Vw bus pickup

Edited by Anders_K

01 Mondeo mk3 stv

97 VW vento

X07 Opel Zafira OPC

x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! ;) R.I.P.

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgt

x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket..

x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgt

x93 escort 1,8. solgt R.I.P.

Link to comment
Share on other sites

Ingen biler uansett merke er farligere en føreren bak rattet :)

 

Tror du har mest rett :P

Uansett hvor sikker en bil er, så er en sikker død garantert når man holder 150+ og man ser en stolpe, tre, betongvegg osv kommer mot.

 

Men det som posten startet med at Sierra er en dårlig sikker bil er ikke 100% rett, den er iallefall sikker en mange av sine gjevnaldrede!

Det skal ligge et klipp eller noe av en Golf 1 eller 2 som blir totalmos av ikke så stor fart, men husker ikke hvor..

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok en sammenligning, Sierra er ikke noe spess dårligere enn andre.

Hvis man har sett diverse krasj med Golf og 240-740 så ser man at Golfen tåler stort sett ingenting (samme Fiesta MK1), og med 240-740 har det blitt så store påkjenninger at folk har rett og slett omkommet, eller fått så store varige men at de funker som delvis grønnsak.

Har forresten krasjet i stolpe med Sierra, bilen må nokk inn i jiggen for å kunne havne på veien igjen, men skjedde ingenting med noen i bilen.

Til tross for farten skjedde det lite med bilen, eneste frontfangeren som viser på utvendig at en stolpe har vært på besøk.

 

Her så heiste de opp en Sierra med krane for så å slippe den ned for å vise skader som oppstår på bil og hva som kan skje med folk i bilen.

De bruke Sierra siden skadene vises godt, men han som forklarte osv sa at de kunne brukt Volvo fra samme tid, men skadene vises ikke godt.

Vi skulle ikke tro at Volvoen var sikker for det, han hadde heller valgt en Sierra eller hellst Scorpio!

 

Ta feks en sidekollisjon med en sierra vs en volvo.. Hvem tåler mest.. Uansett hva du argumenterer med så vet jeg at volvo bruker og har brukt mer på sikkerhet enn ford. Hvertfall på denne tiden.. Jeg jobbet i Hydro Raufoss som lager sikkerhetsdetaljer til mange biler og det er ikke tvil om at volvo har stort fokus på dette. Skulle gjerne sett dokumentasjon på hva/hvilke skader/ulykker du kan vise til der det har blitt grønnsaker pga kollisjon med volvo 240/740/940. Venter i spenning.

 

Hvis du bare fikk en liten skade på frontfanger har stolpen enten vært dårlig festet, tynn eller farten vært for liten. En telefonstolpe/høyt tre feks ville gjort enorm skade med høy hastighet i en slik bil..

 

Sjøl er jeg delvis en ford mann, men ville heller valgt å kollidere i ett av de svenske merkene.... men sierra er ikke en "farlig" bil, bare utdatert sikkerhetsmessig..

 

Ingen biler uansett merke er farligere en føreren bak rattet :)

 

 

Eller førere bak andre ratt som du hele tiden møter langs en vei.. Og som du slettes ikke har kontroll over...

Edited by kjetilr
Link to comment
Share on other sites

Her er bilde av en 740 vi slapp i baken på jobben. Tror det var fra 30m høyde, og det ble veldig trangt inne i bilen spesielt bak rattet.. Her er bilen klippet opp og dratt noe fra hverandre men front skaden er jo fortsatt synlig..

290520081126.jpg

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg kan dokumentere med når det gjelder det jeg har sett av skader er på slike slipp som Ford ragger viser bilde av, og når de har kjørt ting i siden for å vise.

 

En 240 eller 740 er ikke så sikker som mange tror, se på bildet til Ford ragger, slik var Volvoen jeg har sett en gang! Kraftig smell, og så kollapset den, husker ikke hvor høy Sierra'n hang, men den smalt ikke med et slikt brak, men dempet. Skal si at de var ikke langt unna hverandre når det gjelder skadene, men smellet i Volvoen var MYE større. Dette forklarte en av de som bestemte osv hvordan slippet skulle utføres på Sierra'n, at en 240 eller 740 kan gi mer skader i nakke/rygg om man overlever!

 

Han må vell ha en skadestatistikk når han sier slikt + han kjørte Volvo selv etter det jeg husker, V70 eller noe slikt.

Tror alikevell ikke en slik person står å lyger oss rett opp i øynene når de skal vise oss ungdommer hva som skjer når vi kjører for fort ogl.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde av en 740 vi slapp i baken på jobben. Tror det var fra 30m høyde, og det ble veldig trangt inne i bilen spesielt bak rattet.. Her er bilen klippet opp og dratt noe fra hverandre men front skaden er jo fortsatt synlig..

290520081126.jpg

så søtt :blush: hater volvo

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...