Jump to content

kutt ved fullt ladetrykk..


KNAa Racing

Recommended Posts

hei,har en esc cos T25,som jeg har montert ggr chip og tilhørende bensintrykkregulator på 5 bar..spurte ggr hva som måtte til for at dette skulle fungere,kraftigere pumpe og mere turbotrykk(1,4)..

så nå står det en walbro bensinpumpe,btr på 5 bar,chipen og 1,2 i trykk..

det som skjer:hvis jeg kjører i 3 gir med lavt turtall, og gir flatt jern, slik at det er maks ladetrykk lenge,så kutter den plutselig på 4500 5000..hvis jeg da girer til neste gir slutter det,helt til jeg har maks trykk igjenn..

hadde mere trykk før men blir værre da..

vet at til dette kittet skal det være 3"eksos,men har ikke det enda..men det skulle ikke ha noe å si mener jeg..

kan det være så enkelt at pluggapet er for stort?

fikk stopp på bilen i rudskogen, å da måtte jeg fjerne motstandene på ledningene til pumpa,da ble det greit..

noen som har peil?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

høre du nå tenningsbank da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Klokkbil

tennplugg opning??skal ver ca 0.5 ellers blir gnisten svekket av ladetrykket og den vil begynde å fuske å dø vekk på høgt ladetrykk..

Link to comment
Share on other sites

Bare så vi har det klart, kjører du med 5bars bensintrykk ?

 

 

har ikke sjekket med manometer,det står 5bar på btr..

og den tilhører denne chipen fra ggr...

og walbro pumpa skal vel levere 220-225 liter..

 

høre du nå tenningsbank da ?

 

ikke tenningsbank nei..

 

hmm må ha en annen mapsensor for og lade over 1 bar:)

 

jaha,er vel ikke lik på T25 og T34?

 

tennplugg opning??skal ver ca 0.5 ellers blir gnisten svekket av ladetrykket og den vil begynde å fuske å dø vekk på høgt ladetrykk..

 

skal sjekke plugg åpning etter jobb jeg:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

har nå justert plugg åpning til 0,8..sto det på mailen jeg fikk fra ggr.

men ble ikke bedre..men var litt rart at ikke ggr sa noe om å skifte mapsensor på mailen jeg fikk,der sto det monteringsanvisning på alt..

hm,rart..

den går greit i 1 og 2gir,men kutter i 3gir, er vel fordi at det er maks trykk over lengre tid..

Edited by KNAa Racing
KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

t25 har også map sensor i tillegg til luft menge måler, tror denne er 2.5 bar som ybt motoren i og med at man kan lade 1.2 bar uten problem med orginal map sensor, det vil si at den takler opp til 1.5 bar overtrykk før den mister kontroll.

Ford Escort 1.8 si

Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"

Link to comment
Share on other sites

hva slags filter står på bilen ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

luft filter , kjøre du KN ?

 

K&N ja..men har det vært noe galt med LMM så hadde den hatt fjusk hele tiden..

 

fant map sensor nå,står like ved gasspjeld på v innerskjerm..er ikke lik T34 sin..

men tok av kontakten på den, å da kutta den ikke:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Ikke meningen å være frekk her,men legg dette i hendene på en som har greie på det...

Har du målt bensintrykket?vet du hva det skal være?Har du noe å måle blandingsforholdet med?

Har oppsettet noen gang fungert som det skal?

Hvis du lurer på om det er ladetrykket som er grunnen,så skrur du det bare ned.funker det da?

Link to comment
Share on other sites

det er jo ikke bare å bytte mapsensor,mapsensor og chip må være tilpasset værandre,vist ikke blir motoren gående altfor magert!

Ikke rart cosworth motorene får ett dårlig rykte,det virker som mange bruker rørtang og spett for å skru opp ladetrykket vist det ikke går på annen måte....

Edited by cossie power
Link to comment
Share on other sites

Ikke meningen å være frekk her,men legg dette i hendene på en som har greie på det...

Har du målt bensintrykket?vet du hva det skal være?Har du noe å måle blandingsforholdet med?

Har oppsettet noen gang fungert som det skal?

Hvis du lurer på om det er ladetrykket som er grunnen,så skrur du det bare ned.funker det da?

 

ikke for å skryte men jeg er bilmekaniker så har jeg litt greie..

har ikke målt bensintrykket fordi jeg har målt blandingen på fullt turbotrykk å verdien var 11,8-11,9..å det er det ikke noe å si på:)og oppsettet er slik det skal være ifølge Graham Goode Racing,det var det som laget denne chipen,og btr..

og det fungerer perfekt når jeg kobler fra map sensor..så det som er spørsmålet;hvor "stor" er mapsensor på T25?

regner med den er på 2 bar..å da blir det kutt over 1 bar..

 

det er jo ikke bare å bytte mapsensor,mapsensor og chip må være tilpasset værandre,vist ikke blir motoren gående altfor magert!

Ikke rart cosworth motorene får ett dårlig rykte,det virker som mange bruker rørtang og spett for å skru opp ladetrykket vist det ikke går på annen måte....

 

motorstyringen her vet turbotrykket uten map sensor tilkoblet, amalen sikkert,samarbeid med lmm..

har sjekket blandingen med fullt trykk-ligger på 11,8-11,9..

å du kan trekke tilbake de 2 siste setningene hvis du mente de var ment mot meg..jeg skriver noen spørsmål her,å prøver å finne ut noen svar med andre cosworth eiere,men da kommer det bare frekkhet..du vet ikke hvem jeg er,åssen jeg skruer osv..

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...